Naomi staat nu op rust ivm peesblessure en sneeuw, mogen met goed weer licht aan het werk (40 min. stap 2x3 min draf). Ze staat nu overdag een aantal uren buiten, en verder in stal.
Om verveling tegen te gaan in stal heb ik haar het liefst op onbeperkt ruwvoer, maar dan is ze waarschijnlijk binnen een maand een ontzettende tientonner. Ze is nu al te dik, en onbeperkt is dus eigenlijk geen optie.
Ze krijgt nu 4x per dag hooi, ik gok op 1,5 kg per voerbeurt. Hier eet ze ongeveer een uur van, soms langer, daarna is het op en gaat ze over op haar stro. Meer hooi voeren is dus geen optie omdat ze dan zo dik wordt, dus ik zoek de oplossing in langzamer laten eten.
Nu wil ik graag een slowfeeder voor in de stal. Ik zag een hele mooie hier: [EA-CO] Hooitassen, EquiFyt voer en supplementen obv Chinese kruiden
Die van 50 euro lijkt me wel gaaf (ook helaas wel duur). Deze wil ik dan in de stal ophangen en dat er dan 4x per dag hooi wordt bijgevuld. Zo heeft ze dus altijd ruwvoer maar moet ze tergend langzaam eten

Heeft iemand ervaringen met zo'n hooitas/slowfeeder voor in stal? Werkt het goed? Of eten ze alsnog met de snelheid van het licht