Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Solleke_Noah schreef:Alvast bedankt voor de reacties. Ik wil even zeggen dat we nog helemaal niet aan inslapen denken, maar ik vermeld dit erbij omdat ik weet dat sommigen op bokt dit graag snel roepen... dus ja, we houden ook die optie in het achterhoofd voor moest het echt niet gaan.
Ze staat op een weide van 1,5 hectare, maar haar stuk zal zo ongeveer 65 are groot zijn.
Aan een houten omheining zijn we nu idd aan het denken, met één (of twee) rijen schrikdraad ervoor.
Die geluidsband is misschien ook nog een optie! Aangezien de belletjes niet afdoende zijn.
SandravdB schreef:Alleen nog laten lopen in de binnenbak, heb er ook een gehad die zo goed als blind was en die liep alleen nog maar in de binnenbak en dat ging gewoon goed.
Arabesk schreef:Waarom? Je gebruikt een zintuig dat nog wel werkt; het oor.
Het is eerst zicht, dan gehoor.
Als een gezond paard tegen het draad komt krijgt ie ook een schokje en niemand hier op bokt vindt schrikdraad dierenmishandeling.
Nee, logisch: een paard wat ziet, ZIET ook de stroomdraad waar hij tegenaan loopt. Een blind paard krijgt gewoon een schok, zonder dat het weet waarvoor.
Nu is het draad niet visueel meer zichtbaar voor het paard, maar wel hoorbaar, hij wordt gewaarschuwd dat hij in de buurt komt en pas daarná volgt een schokje. Dat elk normaal ziend paard ook had gehad als het doorliep tegen een draad aan.
Ik blijf van mening dat een paard ten volle van zijn zintuigen gebruik moet kunnen maken. Je moet rationeel blijven denken en niet uitvluchten gaan zoeken omdat je geen afscheid van je dier kan nemen. Jammer genoeg heb ik een paar maanden geleden ook een paard door een terugkomende blessure moeten afgeven, het heeft me veel pijn gedaan, maar was uiteindelijk het beste voor het paard.
pieteritus schreef:Arabesk schreef:Nee, logisch: een paard wat ziet, ZIET ook de stroomdraad waar hij tegenaan loopt. Een blind paard krijgt gewoon een schok, zonder dat het weet waarvoor.Als een gezond paard tegen het draad komt krijgt ie ook een schokje en niemand hier op bokt vindt schrikdraad dierenmishandeling.