Voor diegene die een paard aan huis hebben...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

witteRaaf

Voor diegene die een paard aan huis hebben...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 16:47

Hallo iedereen,

Ik had interesse naar de mensen die de paarden aan huis hebben.
Hoe groot is jullie weiland/ paddock? Hoe heb je alles ingericht? Hoeveel paarden heb je?

Kan je eventueel een foto posten?

Bedankt!

haflingertje

Re: Voor diegene die een paard aan huis hebben...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 16:52

Wij hebben de paarden aan huis.
We hebben een hectare grond, verdeeld in 4 weide's en 1 paddock die is 15 bij 30 ongeveer.
In de loods hebben we de stallen waar de paarden in de winter snachts staan. In de zomer staan ze 24/7 buiten. We hebben 3 paarden, 2 jaarlingen en 1 mini shet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:02

5 paarden, 2 hectare weiland. Paddockje van 15 x 15.
Stallen hebben 1 hok wat een uitloop heeft op de paddock. Verder nog 4 aparte boxen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:04

Wij hebben afwisselend in aantal paarden. Momenteel 2 veulens en 1 rijpaard. We hebben 3,5 hectare grond waarvan ongeveer 2/2,5 als paardenwei dient. 1 grote wei voor de veulens en plus minus 6000 meter voor mijn rijpaard wat in de zomer in 2 delen is gesplitst en in de winter mag hij het helemaal gebruiken. We hebben 2 boxen van 3x3,5 meter. Verder simpel, afdak boven het hoofd maar ze hebben een frisse lucht stal. Geen speciale rijbak ik rij op de wei. De veulens hebben nog een schuilhokje.

In het verleden heb ik 2 paarden op stal gehad maar dat veranderd weinig aan de situatie.

Therocker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:05

4 paarden, 3 hectare weiland
Ze staan eigenlijk altijd in de wei, maar hebben nog 4 stallen voor als het buiten echt te nat word.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:09

Ik heb 6600m2 weiland.
Er komt volgend jaar een paardenstal met 3 stallen en een schuur voor opslag.
Ook komt er dan een paddock/rijbak van ong 20x60m
Nu heb ik 1 paardje thuis staan maar er komt er nog min 1 bij (waarschijnlijk 2).

Voor de stallen wordt er een gedeelte van 10x20 verhardt, zodat ze daar in de winter op kunnen lopen (en op de paddock) en op gevoerd kunnen worden.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:15

Wij hebben 3 ha. land, waar 6 paarden op staan. Tevens heb ik een grote schuur, die dienst doet als stal, maar momenteel staan ze nog buiten, ze doen het prima.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:19

2 hectare land,7 paarden en 2 shetten,1 rijbak,en de rest wordt gebruikt als weide.

en 7 stallen,waar ze swinters in staan,hier staan ze ip alleen zomers overdag in de wei,nu omdat de grond bevroren is,mogen ze ook op de wei,een paar uurtjes,maar anders doen ze het met de bak in de winter :) ...

SuusvL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:23

Wij hebben de paarden ook aan huis staan, op de boerderij van m'n ouders, oom en tante. Weiland genoeg dus voor in de zomer. Ze staan met z'n 7en (3 paarden, 1 D pony en 3 shetten) 's zomers de hele dag in het weiland. De shetten blijven 's zomers ook 's nachts in de wei met schuilhutje. De rest gaat 's nachts op stal in boxen van 3 bij 4 meter. 's Winters staan de paarden overdag met z'n allen in een paddock van 40 bij 15 meter. Daarnaast hebben we nog een aparte bak om te rijden, zodat het losstaan en rijden nooit met elkaar in de knoop komen. Zowel 's zomers als 's winters komen de paarden overdag zo lang mogelijk met elkaar buiten.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:30

1 paard, 2 pony's op ruim 3000 vierkante meter. Stal tegenover de woonkamer (heel gezellig .....altijd gluurders:-)) en paddock van 20x30. Natuurlijk land te kort, maar altijd hooi bijvoeren en 's avonds op stal. Een rijbak huren aan de overkant en veel buitenritten maken. Ik ben er blij mee.

bokken123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:34

We hebben 1 hectare weiland. Het weiland is in tweeen verdeeld.
We hebben een rijbak van 20x40. We hebben ook nog een klein weilandje.
We hebben een jaarling, e-pony en een a pony.
We hadden ook nog een paard van iemand anders op onze stal, maar die is sinds vorige week weg (verkocht).
De jaarling gaat in het voorjaar weer naar de buurman (opfok) Hij komt dan in november terug.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:38

shet en haf aan huis
In de achtertuin hebben wij 3 stallen in een grote schuur
20x40 rijbak
ongv 4000 vierkante meter wei

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:48

kwpner en friesalusier aan huis, 7000 m2 weiland (1x 2000 m2 aan huis, 1x 5000 m2 aan de overkant van de landweg achter ons huis), grote schuur met 2 boxen en hooiopslag aan huis/binnenplaats vast. Vanuit de achtertuin rij ik een landbouw/natuurgebied in, hoef geen wegen over om mooi te kunnen buitenrijden. paarden gaan het hele jaar de hele dag naar buiten, mits het weer het toelaat. 's nachts staan ze op stal. In de winter staan ze op het stuk aan huis wat ze kapot mogen lopen, met een berg hooi. van een deel van deze wei wordt volgend jaar of het jaar erop een paddock/bak gemaakt. Foto's in profiel :)

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:54

2 ezels en een D-pony
1 hectare weiland in 3 verdeeld
op elk deel weiland 18m² stal met ervoor drainage en zand
ze staan 24/7 buiten

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 17:56

Ik heb van mezelf 2 paarden en 2 pony's aan huis en dan nog 1 in pension en 2 van m'n schoonfamilie.
Voor alles is een stal beschikbaar met slecht weer.
Ik heb een 20 x 50 buitenbak, 1 ha. vaste wei(loopt dus ook niets anders in.) voor mijn 2 paarden en het pension paard.
1 ha voor de 2 paarden van m'n schoonfamilie.
En een aantal kleine weitjes van ong. 50x50 voor de pony's.
Buiten de vaste weides lopen ze ook met regelmaat in de weilanden van de koeien, in de wintermaanden spaar ik mijn weides door ze of op het verharde koepad te zetten op gewoon in de koeienwei.
Wij wonen tegen het bos aan en lang de veluwe trail, ik ben dus ook veel te vinden in het bos.

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:00

Ik heb op het moment 1 paard aan huis staan + 15 schapen. We hebben ongeveer 3 hectare grond. Ik woon op een voormalige boerderij, dus schuren hebben we genoeg. De stal voor mijn pony is gemaakt in een voormalige jongvee schuur, de schapen staan daar ook en het hooi+stro wordt er ook opgeslagen.
's Zomers staat het paard dag en nacht in de wei en 's winters staat hij overdag op een deel van het erf (half verhard, half onverhard).
Jammer genoeg heb ik geen uitloopstal oid.

Een bak heb ik ook niet, maar ik woon hier vlakbij een pensionstal waar ik gelukkig gebruik mag maken van de bak! Dat is voor mij 5 minuutjes lopen, dus goed te doen. (alleen in de winter is het wel heel vervelend omdat het snel donker is)
Laatst bijgewerkt door _Emm_ op 05-12-10 18:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:01

Wij hebben de paarden ook aan huis. 1 paard en 1 pony. We hebben 5,5 hectare wei. Die is op gedeeld in 3 weides. Dat is aan de achterkant van het huis. En aan de zijkant van het huis hebben we nog een wei/paddock en die grenst aan de buitenbak. We kunnen dan een tussenstuk van de buitenbak weghalen ( zo bedacht, dus geen moeilijk geknutsel) , dan hebben ze die er ook nog bij.
En met heel slecht weer lopen ze in de binnenbak.

marijke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:27

Wij hebben 4 paarden, 1 pony, 1 veulen (jaarling) en 1 shetlander.
We hebben een buitenbak van 20x40, en een paddock.
En een grote stal waar ze allemaal binnen kunnen (eigen box allemaal), maar ik woon dan ook wel op een boerderij.

rejov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:43

Bijna 3ha weiland verdeeld in meerdere stukken. 1 buitenbak van 20x40m en 2 paddocks van ongeveer 15 bij 15m. We hebben hier op dit moment 4 paarden, 2 pony's, 1 enter en 2 veulens staan.
Zomers staan ze 24/7 buiten, en in de winter staan ze overdag in de wei/paddock of buitenbak en s'nachts komen ze op stal.
De paarden/pony's hebben hier een eigen ruime stal (min. 3,5 bij 3m) alleen de 2 veulens staan met z'n tweeën in een box van ruim 4x4m.
Bij de paddocks hebben wij 3 buitenboxen waarin ze in en uit kunnen lopen.
Voor foto's kun je eventueel even kijken op onze website www.stal-lindehof.de onder de link "foto's".

Lianne24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 18:57

Ik heb 1 paard. Een stal van 7x5. Paard staat zomers dag en nacht buiten en in de winter snachts binnen. Ik heb 2 weides van bijna 20x35 en 1 grote weide die je meerdere keren kan verdelen en in verschillende grootes. Verder heb ik 1 hectare zandgrond om op te rijden, als daar een gewas op staat rijd ik in 1 van de weides. Ik woon wel op een boerderij.

OneLovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 19:00

Wij hebben een boerderij met .... hectare heel veel grond om ons huis heen.
Van mijn eigen 2 paarden en dan nog van andere mensen paar paarden.
De weide zijn verdeelt in 2e. de rest van de weide mag ik niet gebruiken is voor de koeien, schapen.
heb een schuilstal voor mijn eigen paarden en de paarden van andere hebben een stal bij hun eigen huis.
;)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:05

heb jij maar 1 paard? een paard is een kuddedier...

jokenicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:12

wij hebben 1 paard, 2 c ponys en een shetlander. ze hebben een inloopstal waar ze altijd hooi kunnen eten, en die grenst aan een paddock van ongeveer 40 bij 30 meter. in de paddock ligt een vrij grote vijver waar de paardjes uit drinken. :)
in de zomer staan ze op ons weiland een paar honderd meter verderop (zonder schuilstal) ;).

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 20:19

3 paardenboxen, een wasplaats en een poetsplaats met solarium in een loods. Buiten 2 paardenstallen, 1 gigantische stal die nog niet af is en een ponystal die ook nog niet af is. Achter de loods een overkapping voor de voorraden. Achter de overkapping een 20x40 buitenbak. Achter de bak een kleine paddock. Wei moet nog bijgehuurd.

witteRaaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-10 22:26

Wow, veel mensen hebben ook echt veel ruimte voor de paarden thuis. Super als het kan!
Maar er zijn toch ook mensen die het met minder ruimte moeten doen? zeg maar minder dan 3000 vierkante meter bijvoorbeeld. Niet ideaal, maar waarschijnlijk toch waarheid? Die hoor ik hier niet precies :)