Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
maar rijden lukt veel minder, we hebben geen stroom dus ook geen licht en geen rijbak. Gelukkig vinden de 2 fjorden het wel prima zo en zijn het geen ongeleide projectielen als we erop zitten. Dus voor ons werkt het prima. (Vooral niet teveel krachtvoer maar juist veel ruwvoer)
ik ben dan eigenlijk meestal te verkleumd of te moe om echt te gaan rijden. Of hij gaat even de stap/drafmolen in, of ik longeer hem even of hij blijft lekker in de weide staan. Hij staat gelukkig nog dag en nacht buiten en is zeker geen paard die perse elke dag aan het werk gezet moet worden. Hij vind t wel prima 
) vergen veel van je en je voelt je schuldig als je wat met ze doet, omdat je dan eigenlijk moet klussen en als je niks doet, voel je je daar weer schuldig om.
. Ik werk full-time en heb een eigen huis met alle (on)gemakken van dien
.
. Voor mijn shet heb ik een verzorgstertje dus daar heb ik qua training practisch geen werk aan. Neemt niet weg dat ik ook hem regelmatig zelf poets/knuffel e.d.
alleen wordt hij niet elke keer door mij aan het werk gezet
maar dat komt ook enkel door mijn stage, zodra deze voorbij is mag hij weer meer aan de slag. 2 dagen in de week wordt hij ook sowieso al gereden door de verzorger.
Calanddra schreef:Nou nou vito, beetje rustiger mag ook wel. De paarden staan dag en nacht samen buiten, krijgen flink wat hooi.
Een beter leventje dan een paard wat wel dagelijks bereden wordt maar 23 u op stal staat lijkt mij
vito05 schreef:Waarom heb jij in godsnaam een paard, koop dan een goudvis.
Veel mensen hier zouden een moord doen voor het paard zo thuis te hebben staan en zijn ondanks regen of sneeuw dagelijks bij hun paard.

Voor paarden betekent dat dat ze lekker veel buiten moeten staan, voldoende eten en water moeten krijgen en een maatje moeten hebben. Uit jouw verhaal begrijp ik dat dat zo is, dus dan is er niet veel aan de hand.
Ik ga wel vrijwel dagelijks naar haar toe, maar vaak alleen maar om even te borstelen/kroelen en te wandelen. (En daar heb ik meer belang bij dan zij, dat weet ik zeker.
) Rijden doe ik sporadisch. Maar ze staat lekker buiten met haar maatjes en wordt prima verzorgd, ik heb niet de indruk dat ze iets mist. Calanddra schreef:Nou nou vito, beetje rustiger mag ook wel. De paarden staan dag en nacht samen buiten, krijgen flink wat hooi.
Een beter leventje dan een paard wat wel dagelijks bereden wordt maar 23 u op stal staat lijkt mij