Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Ninx schreef:Hoe snel gaat dit dan? Is het echt een kwestie uren dat zoiets kan toeslaan? Of moet je meer in dagen denken?
Ninx schreef:Hoe snel gaat dit dan? Is het echt een kwestie uren dat zoiets kan toeslaan? Of moet je meer in dagen denken?
sjonnie48 schreef:Wat Focussed zegt is nieuw voor mij
chocobroodje schreef:Het ligt er vooral aan hoe je weiland er nu uitziet. Staat je gras hoog en is er nog veel te grazen dan moet je oppassen. Onze weide is echter goed kort en zal geen schade toe kunnen brengen. Ze krijgen natuurlijk ook gewoon hooi en staan 24/7 buiten.
Citaat:Fructaan gehalte kan met het uur enorm dalen of enorm hoog worden.
meelanor schreef:hmmm oeps.... mijn paarden (haflinger en shetje) krijgen alleen maar gras van het weiland (is al wel gras van 3 maanden terug.... is het dan slim om ze heeeel vroeg in de ochtend te voeren?
MarvanTom schreef:meelanor schreef:hmmm oeps.... mijn paarden (haflinger en shetje) krijgen alleen maar gras van het weiland (is al wel gras van 3 maanden terug.... is het dan slim om ze heeeel vroeg in de ochtend te voeren?
Volgens mij begrijp je het topic niet.
Het gaat niet om kuil/hooi/voordroog, maar om grazen op grasland nu, dus weidegang.