Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
HippoLogic schreef:Zolang de pony's er overheen blijven lopen, heeft dat geen zin.Of zet je ze elders neer tot de bodem voldoende hard is?
Het kost wat meer dan -4 graden om een diepe modderbende volledig te laten bevriezen.
Kun je de boel niet egaliseren/stabiliseren met ringmatten of een boel houtsnippers erop te gooien? Dat laatste hielp bij ons wel iets, maar er was een flinke berg voor nodig om een laag van +/- 30 cm snippers te krijgen. Ze zakten daarna veel minder weg (kleigrond).
joyce B schreef:ik zou proberen wat te egaliseren, en als het dan bevroren is met een kar zand proberen de gaten te vullen. Vaak kun je voor 1 of 2 tientjes een kar zand halen bij een zandafgraving of zandput. Bij langere vorst is dat misschien wel de moeite waard. Het zal geen ergere blub worden, want het zand maakt de blub juist minder.
daffie1986 schreef:haha bluestar, tot achter je oren in de modder
k zie het al helemaal voor me.
BlueStar schreef:Herkenbaar probleem.
Gelukkig hebben wij nu een stuk weiland mogen opofferen en daar een dikke laag zand gestort was vastklinkt (dus geen zachte bodem) wel moeten de pony's een stukje oversteken via de oude drap paddock.
Zelf heb ik een paar oude klompen met daaronder een houten lat. Zodra de bodem iets harder wordt stamp ik het een beetje egaal. En plekken waar ze niet kunnen komen loop ik eerder egaal.
Als je keuze heb in klompen zou ik een groter maat nemen waar je met de laarzen in kan of boeren klompen. Mijne zijn van die instappers precies op maat dus moet ik extra sokken meenemen. Na het aanstampen heb ik modder overal op mijn sokken.
Amalarab schreef:BlueStar schreef:Herkenbaar probleem.
Gelukkig hebben wij nu een stuk weiland mogen opofferen en daar een dikke laag zand gestort was vastklinkt (dus geen zachte bodem) wel moeten de pony's een stukje oversteken via de oude drap paddock.
Zelf heb ik een paar oude klompen met daaronder een houten lat. Zodra de bodem iets harder wordt stamp ik het een beetje egaal. En plekken waar ze niet kunnen komen loop ik eerder egaal.
Als je keuze heb in klompen zou ik een groter maat nemen waar je met de laarzen in kan of boeren klompen. Mijne zijn van die instappers precies op maat dus moet ik extra sokken meenemen. Na het aanstampen heb ik modder overal op mijn sokken.
wat een leuke tip! heb je een filmpje!?kan het ook met ski's??
![]()
(ik zit met hetzelfde modderprobleem)