Wat zouden jullie willen betalen voor deze stalling?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

nina88

Wat zouden jullie willen betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 14:48

In verband met erg mooie toekomstplannen, ben ik nu een beetje aan het uitzoeken wat haalbaar is en wat niet.

Ik zit er over te denken om naast mijn eigen boxen wat pensionboxen te realiseren en mijn vraag is wat jullie hiervoor zouden willen betalen.

Het gaat dan om 4 boxen voor privé paarden en 4 boxen voor pensionpaarden. Het wordt echt een kleinschalige stal, omdat ik denk dat dit de sfeer en de verzorging van alle paarden ten goede komt.

De voorzieningen:
- Veilige, nieuwe paardenboxen van 3 bij 3 meter.
- 1 ha weiland, dagelijkse weidegang ook in de wintermaanden.
- Buitenbak met goede bodem.
- Wasplaats met warm en koud water (bij de prijs inbegrepen)
- Solarium (bij de prijs inbegrepen)
- Subli basisbrok of sportbrok (niet bij de prijs inbegrepen)
- Goede kwaliteit voordroog
- Vlas of houtkrullen als bodembedekking, 1 baal per week.

De verzorging:
- Binnen en buiten zetten.
- Voeren 2x daags brok en voordroog.
- Keuze tussen zelf mesten of niet (uiteraard tegen meerprijs)

Het is de bedoeling dat ieder paard een eigen behandeling krijgt, net zoals ik dat nu zelf met mijn eigen paarden doe. Doordat het een kleinschalige stal wordt, is dit mogelijk. In overleg is dus heel veel mogelijk. Is die ene baal per week niet genoeg? Prima, dan betaal je iets extra en krijg je 2 balen per week. Wordt je paard wat te dik door het vele gras? Prima, dan staat hij wat minder lang buiten.
Snappen jullie wat ik bedoel?

Het enige waar ik overigens niet aan ga beginnen is het wisselen van dekens ;) .. Dan blijf ik bezig ben ik bang.

De stal is overigens tussen Zwolle en Deventer.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 14:56

Klinkt ideaal. 250€ zou ik er zeker voor over hebben.
Dit is dan wel inclusief brokken en uitmesten.
Het enige is dat ik geen idee heb hoeveel er in de regio gevraagd wordt.
Zelf kom ik uit een iets drukker gebied, dus ik weet niet of dit te vergelijken is. :)

Is 1 ha trouwens genoeg voor acht paarden elke dag op de wei?
Wordt dat in de winter niet 1 grote blubzooi?

Jes

Re: Wat zouden jullie willen betalen voor deze stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:04

Ik denk dat rond de 200 a 250 inderdaad ok is.
Waar ik alleen wel bang voor ben is dat de 1HA voor 8 paarden heel blubberig wordt, en dat er weinig gras overblijft.
Ik heb nu een halve HA en het is echt blubber, en in de zomer had ik geen gras. Nu is dit voor mij echt tijdelijk, maar ik zou blij zijn als we gaan verhuizen (paarden staan thuis, en verhuizing is geplanned over max 6 maanden).

Indien het 1HA per paard is denk ik wel dat het ruim voldoende is :j

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 15:08

Het is inderdaad 1 ha en dat in stukjes verdeeld. Ze lopen nu op een stukje totdat je wat hoefsporen begint te zien en gaan dan naar een nieuw stuk. Tot nu toe gaat dat prima en gebruik ik ongeveer de helft van het land dat ik heb, omdat ze anders te dik worden.

Als blijkt dat het te weinig is, gaan we zeker kijken of we daar iets mee kunnen, misschien een paddock voor in de winter, zodat het half wei / half paddock wordt oid. Dat moeten we tegen die tijd dan maar even bekijken.

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:13

Ik zou er zo´n 200 voor willen neerleggen..

De stallen zijn ietwat aan de kleine kant, en het weiland is veelst te klein.. als je daar ook nog de paarden gaat neerzetten in de winter dan houd je niets over. 1 HA is echt een klein stukje.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 15:16

Ok, de stallen ga ik niet veranderen.

Maar het is goed dat jullie aangeven dat de wei te klein is. Daar had ik zelf niet aan gedacht, omdat ik nu echt teveel land heb, wil ik ze enigzins in model houden haha.

Wat zouden jullie van de oplossing 's winters half paddock, half wei vinden? Ik hou er niet van om paarden overdag binnen te laten staan, dus wil ze in ieder geval in beweging houden op bijvoorbeeld de paddock.
Eventueel zou het ook nog een optie zijn dat ik mijn eigen paarden op de paddock hou en ze een uurtje per dag op de wei zet... Zodat de pensionpaarden wel volledig op de wei kunnen.

sjattukuh25

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:20

mijn paardjes staan ook op 1 HA, hier gaat het om een a pony een jaarling van ruim 1.60m. Kan nu wel stellen dat de beschikbare ruimte genoeg is voor 2 paarden, ze houden qua gras eten alles netjes bij, en ook nu begint het met twee paardjes er al aardig modderig uit te zien. Ik heb van de 1 HA wei een grote paddock gemaakt voor in de winter, voor de inloopstal zodat ze de rest van de wei niet kapot maken maar toch voldoende beweging hebben. Zoals ik van mijn VA begrepen heb dient een paard een kwart van een HA tot z'n beschikking te hebben, dit is dan echt het minimale volgens de VA.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 15:23

De wei wordt genoteerd en daar wordt een oplossing voor gezocht.
Bedankt voor jullie tips daarover, maar dat gaat opgelost worden.

sjattukuh25, bedankt voor je reactie. De paarden staan bij mij niet 24/7 op het land en bij jou wel, ik denk zelf dat hier ook een verschil in zal zitten, maar zoals je kunt lezen, daar wordt wel een oplossing voor gezocht.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:24

Ik zou het prima vinden om mijn paarden twee keer in de week in de wei te hebben en de rest in de paddock. (In de winter tenminste)
Als je ze dan wat voordroog in de paddock zou kunnen geven,
zou ik er nul problemen mee hebben.
Zo houd je de wei tenminste goed en kan je er in de zomer volop gebruik van maken!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 15:29

Zoiets zal het inderdaad worden, ik ga er nog eens over nadenken. Het zijn toekomstplannen, dus ik heb nog even om alles te bedenken.
Bedankt voor je reactie Fleur. En uiteraard staan ze niet zonder eten buiten.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:32

ik denk ook dat 8 paarden op 1 ha te veel is. Zeker in de winter, maar wil je ze echt gras laten eten ook in de zomer (ik gebruik met 4 paarden in de zomer al ruim een ha en dan staan ze er niet dag en nacht op omdat ze anders te dik worden, maar ze kunnen er wel zoveel van eten dat ik ze alleen in de paddock hoef bij te voeren voor de nacht.

Als je het combineert met paddock,evt. ook 's zomers een dagdeel, dus elke dag ochtend paddock, middag wei of omgekeerd, dat je dan je wei wel netjes kunt houden en je een heel geschikte stal kunt zijn voor sportpaarden met eigenaren die niet perse een binnenbak hoeven, maar wel wat luxe en een kleinschalige stalling waar op maat verzorgd kan worden.

Box van 3 bij 3 is te klein voor de huidige grote sportpaarden met de geadviseerde norm van (2xstokmaat) in kwadraat. Kunnen ze niet 3,5 bij 3,5. of in elk geval 3 bij 3,5 worden?

Qua prijs, met goede buitenbak, kun je denk ik al snel zo'n €175,- vragen per maand. Misschien wel €200,-

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:35

In de winter zou ik ook geen probleem hebben met een padock :) Ik wil ook graag dat mijn paarden buiten komen en dan maakt het me eigenlijk niet veel uit of dat een wei of padock is, als ze maar kunnen bewegen en wat te knabbelen hebben (oud hooi bijvoorbeeld).

Edit: met mijn paard van 1.68m heb ik weinig moeite met een stal van 3x3 indien het alleen voor de nacht is.
Laatst bijgewerkt door Jes op 22-11-10 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:36

Ik heb nu ook zoiets voor €210, dan hoef ik niet te mesten, inclusief krachtvoer en zonder solarium.

horselover7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:41

klinkt goed.
als je ze in de winter in een paddock doet (voor je eigen weiland)
evt kan je ze ook met een paar naar buiten doen niet met z'n allen tegelijk omdat het dan misschien te druk word. en je weet ook niet hoe al die paarden op elkaar reageren,
als de bak echt goed is en ik er het hele jaar fatsoenlijk in kan rijden.
dan zou ik er wel rond de 200 voor over hebben.
ook fijn dat er in overleg veel mogelijk is.
heel veel succes ermee nog!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 15:44

Bedankt voor jullie reactie's!

Dat zou wel kunnen Joyce B, maar dat betekent dan wel dat de stallen duurder worden, aangezien er in dat geval minder paarden in de schuur zouden passen. En dat wil ik eigenlijk voorkomen.
Ik vind zelf een stal van 3 bij 3 prima, als ze er maar niet ook overdag op staan.

Als ik uitga van 200 euro per maand excl brok en mesten, zou dat reeël zijn? Er bij in overweging nemende dat het om een kleinschalige stal, met dus veel aandacht voor het individuele paard. Ik denk dat daar namelijk echt de kracht zit.

annelh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:46

€250 inclusief uitmesten.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:50

Domme ik misschien hoor maar wat zijn de rijmogelijkheden? Denk aan binnen/ buitenbak, uitrijmogelijkheden, enz. Ik sta west friesland en betaal voor 2 binnenhallen, weidegang, binnen en buiten zetten, 4x daags voeren, mesten, warm en kout water en paddock 285 euro. En met mooie uitrijmogelijkheden

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 15:54

wij staan nu op een stal.
waar een goede buiten bak met verlichting is
de stallen zijn bijna 4X4 lekker ruim
bij de prijs zit hooi en stro dat je zelf kunt gebruiken.
en de paarden mogen het hele jaar door naar buiten
hier betalen we 125,- voor
misschien dat je hier wat aan hebt

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 16:05

Er is een goede buitenbak, goede bodem en de uitrijmogelijkheden zijn ook prima.
Een bos aan de overkant van de weg, op 5 minuutjes stappen. Daar had ik nog niet aan gedacht, omdat ik zelf eigenlijk niet zo vaak in het bos rij.

cindyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:07

Ik denk dat rond de 200 a 250 inderdaad ok is.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:07

Wat bedoel je precies met dagelijks weidegang? Iedere dag 'n uurtje, of van 7:00 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds? Is 's zomers 24/7 weidegang mogelijk?

De boxgrootte zou voor mij geen probleem zijn (ik heb een pony), maar voor iemand met een groot sportpaard zou het een struikelpunt kunnen zijn - 't paard staat toch minimaal 8 uur (en waarschijnlijk langer) in een te kleine ruimte.

Waarom als bodembedekking alleen vlas en houtkrullen? Stel, ik wil mijn paard op stro, kan dat?

Met wat ik nu weet: zo'n 175 euro.
Als paard de hele dag naar buiten kan, 's zomers 24/7, en stro mogelijk is: zo'n 200 euro.

Tip: ga vooral rondkijken bij pensionstallen in de buurt. Wat bieden zij, wat vragen ze ervoor. Wij kunnen een stal wel 200 euro of meer waard vinden, als je in een omgeving zit waar de duurste luxe stal 150 euro vraagt, zul je weinig geinteresseerden vinden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:08

je moet kijken naar prijzen van stalling in je eigen omgeving.
Hier bij ons heb je prijzen voor stallen met buitenbak die variëren tussen de 125,- volpension tot €200,- volpension...
Bij die €200,- zijn er ook pensionstallen vol pension die wel een binnenbak hebben, dan moeten ze het dus hebben van een heel mooi plekje, mooie uitrijdmogelijkheden, zeer goede verzorging of voordeel in afstand.

Kijk dus naar wat jij kunt bieden in vergelijking met je conculega's ;)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:12

Misschien handig om te vermelden om hoeveel huren per dag buiten staan het gaat? Ik denk dat dat voor toekomstige klanten ook een belangrijk punt zal zijn..

Ik zou ook zeggen rond de 200 euro..
Zou zelf alleen nooit voor zoiets kiezen, maar ik denk veel andere mensen wel.. :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 16:16

het ligt er idd maar net aan, ik ken een stal met binnen en buitenbak, alles word gedaan en daar betaal je 175 euro per paard (tis wel een uitzondering hoor!) wel geen solarium meen ik... wasplaats weet ik niet hoe en wat.
Tevens is het een grotere stalling, dus niet knus en geen eigen verzorging.

Andere plek is ook groter, wel stapmolen (was plaats hoe en wat en solarium weet ik weer niet) en binnen halen doe je zelf. buiten zetten enc word gedaan, als men op vakantie is willen ze indien je het aangeeft meer zorg doen (eventueel eens longeren/stapmolen/rijden en sowieso het binnen zetten) 240 euro...

tevens een stal met goede buitenbak, mesten doe je zelf, voer klaarzetten ook en brok/muslie koop je zelf. binnen/buiten zetten word gedaan en tis een kleine stal met 4 eigen en 6 pensionstallen. daar koste het 175 euro.

Echter je hebt plekken in het land waar alles stukke duurder is, ik kan dus eigenlijk niet oordelen over de plek waar jij gaat staan.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 16:21

Traiectum schreef:
Wat bedoel je precies met dagelijks weidegang? Iedere dag 'n uurtje, of van 7:00 uur 's ochtends tot 11 uur 's avonds? Is 's zomers 24/7 weidegang mogelijk?
Wat je maar wilt. Ter vergelijking, mijn eigen paarden staan nu van 8 uur 's morgens tot een uur 7/8 's avonds buiten. 's zomers is dat langer. Maar heb je je paard liever wat langer of korter op de wei, dan is dat ook prima. Alleen vind ik het persoonlijk niet prettig als er één paard alleen buiten of binnen staat, dus dat zou dan in overleg moeten gaan.

De boxgrootte zou voor mij geen probleem zijn (ik heb een pony), maar voor iemand met een groot sportpaard zou het een struikelpunt kunnen zijn - 't paard staat toch minimaal 8 uur (en waarschijnlijk langer) in een te kleine ruimte.

Waarom als bodembedekking alleen vlas en houtkrullen? Stel, ik wil mijn paard op stro, kan dat?
Natuurlijk kan dat.

Met wat ik nu weet: zo'n 175 euro.
Als paard de hele dag naar buiten kan, 's zomers 24/7, en stro mogelijk is: zo'n 200 euro.

Tip: ga vooral rondkijken bij pensionstallen in de buurt. Wat bieden zij, wat vragen ze ervoor. Wij kunnen een stal wel 200 euro of meer waard vinden, als je in een omgeving zit waar de duurste luxe stal 150 euro vraagt, zul je weinig geinteresseerden vinden.