Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
hotchocolat schreef:stro eten ze wel.
Ze krijgen hier 2x per dag hooi en de rest van de dag kunnen ze (schoon) haverstro naar behoefte eten.
Stro vult wel maar zet niet aan. Je kan het idd ook goed mixen met hooi.
Ik krijg nog twee balen voordroog, dit wordt ook gemixt met stro.
Sannessep schreef:Dat is idd mijn probleem... ik heb niet zoveel plek, hooguit voor een baal of 100/120 afhankelijk van de grootte. En ik kan alleen kleine pakjes kwijt, das de elende. Grote balen zijn nog wel te krijgen, maar die moet ik dan buiten laten liggen en mijn ervaring is dat dat niet goed gaat. Ik woon in Overijssel
(volgend jaar ga ik verhuizen, dan kan ik waarschijnlijk zelf mijn land hooien en heb ik dus sowieso voldoende, maar goed. Nu nog niet)
shetjessweet schreef:Behalve internet en regionale kranten afstruinen kan ik zo even niets bedenken.
Er is inderdaad te weinig hooi. De prijzen bij ons vallen nog wel mee, maar deze boer neemt deze winter geen nieuwe klanten meer aan. (Gelukkig voor ons, want wij kunnen hooguit 20 kleine pakjes opslaan en anders zouden we aan het eind van de winter niets meer kunnen krijgen.)
Weet niet waar je in Overijssel woont, maar misschien is Duitsland nog een optie?