Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
aerdenhout1 schreef:Hebben we het dan over voederbieten of suikerbieten?
Voederbieten is bijna niet meer aan te komen.
Als iemand nog een adresje weet die ze levert in de omgeving van Haarlem hou ik me aanbevolen!
Suikerbieten eet bijna elk paard, voederbiet moeten ze vaak even aan wennen.
stalone2 schreef:Suikerbieten zetten erg aan. Voederbieten bevatten bijna geen suiker. Ik heb ze vorig jaar ook aan mijn Fjord gevoerd- dat was ook een volslank type.
In de winter gooien we een paar hele bieten in de wei, dan hebben ze wat om zich op uit te leven..... Lekker knabbelen en knauwen!
Voor de jongste zou ik zeker niet te veel geven, te zwaar op jonge leeftijd lijkt me niet optimaal- voor geen enkel dier.....
Maar een biet per dag voor de afwisseling en het tijdverdrijf lijkt mij niet vreselijk erg.
Ayasha schreef:Hier nog eentje die het niet vrat, alle mogelijke manieren geprobeerd, tussen brood gestoken, tussen het voer gedaan, lekkers op gesmeerd, hij proefde er zelfs niet van. Uiteindelijk gewoon een biet door midden gesneden en in zijn stal gegooid en toen we 's morgens aan kwamen had hij er een paar hapjes van gegeten... Dus gewoon biet in de stal blijven gooien en een week of wat later, zo gauw hij die biet in het oog kreeg liet hij zijn voer zelfs staan
Vinden ze het echt niet lekker en krijg je het er echt niet in... Sja, je kan dat dier toch niet gaan dwingen iets te eten wat ie blijkbaar helemaal niet lekker vindt? Dan kan je het nog altijd met bietenpulp proberen als hij dat wel eet. Of maisvlokken werken ook erg goed
Duhelo schreef:Ayasha schreef:Hier nog eentje die het niet vrat, alle mogelijke manieren geprobeerd, tussen brood gestoken, tussen het voer gedaan, lekkers op gesmeerd, hij proefde er zelfs niet van. Uiteindelijk gewoon een biet door midden gesneden en in zijn stal gegooid en toen we 's morgens aan kwamen had hij er een paar hapjes van gegeten... Dus gewoon biet in de stal blijven gooien en een week of wat later, zo gauw hij die biet in het oog kreeg liet hij zijn voer zelfs staan
Vinden ze het echt niet lekker en krijg je het er echt niet in... Sja, je kan dat dier toch niet gaan dwingen iets te eten wat ie blijkbaar helemaal niet lekker vindt? Dan kan je het nog altijd met bietenpulp proberen als hij dat wel eet. Of maisvlokken werken ook erg goed
als ze het niet eten voetballen ze er wel mee :p
Duhelo schreef:is bietenpulp aanzettend of kun je dit ook geven aan paarden die goed staan kwa conditie? (een 4 jarig trekpaard die iets te vol staat en een 17 maand oud trekpaard die ook niks te kort komt)