Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Duhelo schreef:Ik zie dat ze nu op stal staan met een 300 gram deken? als ze anders geen gevoerde deken ophebben,
moet je ze nu ofwel buiten zetten met die deken, of op stal zonder deken
Een paard dat altijd biten staat zonder deken nu in een warme stal met een warme deken zetten, is erom vragen dat die té warm krijgt een gaat zweten eronder, dan staan ze de hele nacht met een klamme deken stil op stal, en morgen verrekken ze van de spierpijn.

zafina1 schreef:heb ze net even snel op stal gehaald het waaid hier op het moment best wel hard en ze gaan niet in de schuilstal staan.
ik voelde net bij hun buik bij het achtbeen en dat was gewoon ijskoud.
nu staan ze lekker op stal met een 300g deken...
haan schreef:Duhelo schreef:Ik zie dat ze nu op stal staan met een 300 gram deken? als ze anders geen gevoerde deken ophebben,
moet je ze nu ofwel buiten zetten met die deken, of op stal zonder deken
Een paard dat altijd biten staat zonder deken nu in een warme stal met een warme deken zetten, is erom vragen dat die té warm krijgt een gaat zweten eronder, dan staan ze de hele nacht met een klamme deken stil op stal, en morgen verrekken ze van de spierpijn.
Ik sluit me hierbij aan, deken op in de wei kan wel maar geen dikke deken op stal op de paarden leggen, zoals je (TS) nu bezig bent krijg je ze beide ziek
knip: als je ze in de wei een deken op doet, moet je de deken de hele winter er lekker op houden, niet steeds op en af doen, daarvan raken ze ook alleen maar van slag.
Succes
tamary schreef:zafina1 schreef:heb ze net even snel op stal gehaald het waaid hier op het moment best wel hard en ze gaan niet in de schuilstal staan.
ik voelde net bij hun buik bij het achtbeen en dat was gewoon ijskoud.
nu staan ze lekker op stal met een 300g deken...
Controleren of paard het warm heeft doe je door te voelen in de oksel, die is beschut en geeft je daarom een goede indicatie van de lichaamstemperatuur in de romp. Daar moet het warm zijn, anders heeft paard inderdaad deken nodig. Oren, benen en andere uiteinden voelen snel kouder aan, maar daar is het lichaam op ontworpen.
zafina1 schreef:haan schreef:Ik sluit me hierbij aan, deken op in de wei kan wel maar geen dikke deken op stal op de paarden leggen, zoals je (TS) nu bezig bent krijg je ze beide ziek
knip: als je ze in de wei een deken op doet, moet je de deken de hele winter er lekker op houden, niet steeds op en af doen, daarvan raken ze ook alleen maar van slag.
Succes
deze paarden zijn niet van mij ik vraag dus alleen maar tips ik krijg dingen door van de eigenaar..
ik neem tenminste de moeite om uit mijn huis te komen en deze paarden te verzorgen...
de paarden staan normaal altijd met een gevoerde deken op buiten vanaf oktober maar die dekens moeten wel aanwezig zijn..!!
als de eigenaar die dekens niet heeft.!!
nu heb ik 2 ligt ondekoelde paarden en wat moet ik nu?
de eigenaar doet er niks aan hoor.!!
En als het echt begint te sneeuwen zoals vorig jaar even kijken hoe ze zich houden.