Sinds een kleine 2 weken staan mijn paarden 's nachts weer op stal.
Ze hebben sinds begin dit jaar 24/7 buiten gestaan maar omdat ik mijn land een beetje wil sparen heb ik ze er 's nachts nu af en staan ze dus binnen. Geen probleem zou je denken, maar een van mijn merries ontpopt bij zichzelf een heel irritante stalondeugd.
Ze knaagt de hele nacht aan haar houten boxwanden, we hebben er slaploze nachten van omdat we boven de stallen slapen en het geluid van haar spelletje houd ons gewoon wakker... Buiten dat is het gewoon vreselijk slecht voor haar gebit.
Ondanks dat haar stalwanden stijf staan van de antibijt en PBH spray knaagt ze vrolijk door. Zonder géne, want als we gaan kijken om weer wat antibijt te spuiten, staat ze gewoon vrolijk door te knagen.
Ze heeft, zoals het ons lijkt, niks te kort. Overdag weidegang (5/6 uur), dagelijks beweging hetzij ohz als aan de longe, ze krijgt de gebruikelijke aandacht met poetsen etc, en ze krijgt voldoende kwalitatief ruwvoer en goed krachtvoer.
Je zou denken dat ze niks te kort komt, maar toch verveelt ze zich stierlijk 's nachts.. Tenminste, ik steek dit knagen in de eerste instantie op verveling.
Ik heb nog niet eerder een paard gehad met stalondeugden, dus ik weet me niet zo goed raad.. We worden er kriegel van en willen ook wel eens een nacht doorslapen...

Wie o wie heeft de gouden tip om dit te stoppen en ons onze nachtrust weer terug te geven en er voor te zorgen dat mijn paard straks geen kunstgebitje moet..