Kind (6 tot 12) met eigen pony: hoe vaak per week er heen?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak gaat jouw kind naar zijn/haar EIGEN pony toe?

1. 1 keer per week
Geen stemmen
2. 2 keer per week
5 (4%)
3. 3 tot 4 keer per week
39 (34%)
4. 5 of meer keer per week
23 (20%)
5. Minder dan 1 keer per week
Geen stemmen
6. Elke dag
33 (29%)
7. Elke dag meerdere keren
12 (10%)

Totaal aantal stemmen: 112

Zilfstar

Kind (6 tot 12) met eigen pony: hoe vaak per week er heen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 15:49

Ik ben benieuwd hoe vaak kinderen (ik neem even de basisschoolleeftijd dus van 6 tot 12 jaar) per week naar hun EIGEN pony toe gaan.
Hierbij ga ik ervan uit dat:

* de pony door uitsluitend het betreffend kind/ jou gereden wordt
* de pony NIET aan huis staat maar op de wei/ pensionstal en er dus daadwerkelijk heen gereisd moet worden
* de pony van het kind/ jou zelf is (of de ouders) en dus niet voor eens per week gehuurd/ geleased wordt
* Heb je een pony exclusief geleased en is jouw kind/ ben je de enige die erop rijd dan ben ik er wel nieuwsgierig naar

Graag hoor ik in een berichtje even:

1. Wat er gekozen is (in de poll, dus hoe vaak per week...)
2. Hou oud het betreffende kind is / jij bent
3. En wat er dan per keer gedaan wordt: alleen mesten, poetsen, rijden etc
4. Hoe lang het kind/ jij er ongeveer is/ bent per keer
5. Hoe laat het kind/ je ernaar toe gaat (voor avondeten, erna etc)

Waarom wil ik dit weten? We neigen ernaar in de toekomst een pony erbij te nemen voor onze kinderen. Gezien de ontwikkeling en leeftijden van onze kids denken wij dat dit vooral een pony voor onze dochter (nu bijna 6) gaat worden (zoon van nu 8 rijd al op ons paard). Ik ben erg aan het nadenken over hoe dat dan zou moeten, hoe vaak een kind ernaar toe zou moeten gaan (ook in combi met school, andere sporten, vriendinnetjes etc) en hoeveel de verzorging daadwerkelijk bij het kind komt te liggen en hoeveel verzorging (en beweging!) ik als paardenmoeder erbij zou krijgen. Heb tenslotte ook mijn eigen paard dus nog en werk ook nog. Kortom: om een goede afweging te maken verzamel ik graag wat ervaringen.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 05-11-10 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiwabalia

Re: Kind (6 tot 12) met eigen pony: hoe vaak per week er heen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:02

Mijn zusje, ik en mijn moeder delen een paard. Mijn moeder rijdt er nog niet op maar mijn zusje en ik wel. Ik zit in het eerste jaar van het MBO, en mijn zusje in groep 8.

1. KWPN merrie, 7 jaar, van 1,67.
2. Mijn zusje is 10 en ik ben 17.
3. Mesten word voor ons gedaan in de winter en in de zomer staan ze 24/7 in het land dus dan is het niet nodig. Eigenlijk rijden we altijd, longeren soms, maar de longeerbak is een grote modderpoel in de winter dus ga liever rijden. Paard krijg tussendoor soms een dahje vrij maar dit is niet wekelijks, hangt van andere factoren af (erg slecht weer/alle 3 niet kunnen etc).
4. 2/3 uur, met rijden inbegrepen, het is zo gezellig op stal en we hebben een leuke kantine, dus vaak (ook als je binnen 10 min klaar bent) blijf je nog even hangen.
5. Dit hangt van mij af, zusje is meestal om half 4 uit, mijn moeder kan bijna altijd want die werkt normaal maar 3 dagen per week en zit nu helaas in de ziektewet. Ik zit vaak tot 5 uur op school, dan gaan we na het eten, we eten dan wel vroeg, rond half 6 al. Als ik bijv. om kwart over 3 uit ben, gaan we s'middags en eten we laat. Dit verschilt. Kan om 7 uur zijn of om 8 uur.

Mischien is het een idee om de kinderen een gezamelijke pony te geven? Wij rijden gewoon na elkaar, dus ieder een half uur (zonder in/uitstappen), soms iets langer. En als ik niet kan of me zusje (ook dit komt geregeld voor) dan heeft de een hem die dag voor zichzelf.

Je kan ook vaste dagen afspreken, of om de dag je zoontje dan weer je dochtertje. Ik vind het heel erg leuk om naar mijn paardje toe te gaan en de band met mijn ouders is er wel beter van geworden omdat we nu samen een hobby delen. Maar ben ook blij dat als ik een keer geen zin heb/teveel huiswer/feestje en noem maar op, ik niet hoef en mijn zusje dan een prive dag heeft.

Als we lessen dan gaan we niet allebei tegelijk, dan is het de dag van de gene die lest. ;)

Hoop dat je hier iets aan hebt, bij ons werkt het heel erg goed.

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:06

Ik heb 3 tot 4 keer per week gekozen.
De verzorging van de pony hoeft niet alleen op jou schouders te rusten maar ook niet alleen op de schouders van je kind.
Wij hebben ook een pony staan waar mijn dochtertje straks als ze daar zin in heeft mee aan de gang kan gaan. Ons dochtertje is nog maar 11 maanden, maar als ze op stal is wilt ze elk paard aaien ;)

School is gelukkig nu alleen nog maar op school voor je dochter. Vriendinnetjes kunnen ook mee naar de pony, maar ze moet natuurlijk ook tijd hebben om zonder pony met haar vriendinnetjes te kunnen spelen. Ik zou er in ieder geval voor zorgen dat het bij je dochter niet als verplichting over komt om haar pony te moeten verzorgen. Uiteraard moet ze wel leren dat uitmesten en poetsen eigenlijk wel bij de (dagelijkse) verzorging hoort.

Bij mij op stal staat ook een pony die eigenlijk van een klein meisje is, meisje komt niet vaak. Moeders staat de pony te mesten en te poetsen, meisje loopt of rond op de manege of bij haar vriendinnetjes.

Zou het misschien een optie zijn om voor een pony te gaan waar je zoon en dochter beide wat aan hebben? Zodat je desnoods de ene dag je zoon en de andere dag je dochter mee neemt naar stal?

Succes met beslissen, het is lastig!

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:12

wij gebruiken onze pony met ons hele gezin ( 3 pers) dochter rijdt , moeder en vader mennen beide met pony.
het werk dat hierbij komt kijken doen we dus ook tezamen . alleen gaat Vader s'morgens naar de stal toe om onze pony buiten te zetten en vervolgens te rijden of andersom...

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:15

Hoi, mijn dochter gaat elke dag naar haar pony toe.

1. Nrps D pony 14 jaar
2. 11 jaar
3. poetsen, rijden en afverzorgen
4. 2 uur minimaal
5. verschillend ligt eraan of ze les heeft of niet, meestal gaan wij om 17.30 en zijn wij rond 20.00 weer thuis.

Ik heb zelf mijn eigen paard en wij rijden dus meestal gelijktijdig, dat scheelt weer tijd.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 16:21

Zal even de situatie schtesen zoals die NU is:

We hebben een paard (een Fries van 7) met een gouden hartje. Mesten moeten we zelf doen, zomers staat ie op de wei.

Maandag: ga ikzelf
Dinsdag: ga ik zelf
Woensdag: gaat zoon (8) mee om te rijden (dochter is bij oma en opa)
Donderdag: ga ik zelf
Vrijdag: ga ik zelf, soms gaan we met zijn drietjes 's middags om te mesten (beide kids hebben de middag vrij) Mijn kids hebben nog niet de leeftijd om zelfstandig rond te hangen terwijl de ander rijdt en ik daarbij moet blijven (5 en 8)
Zaterdag en zondag: ga ik alleen, met dochter zodat zij er een kwartiertje aan de longe op kan, of gaan we met zijn drien of vieren om te mesten/ paarden binnen halen etc

Het idee volgens jaar is hetzelfde. Alleen heeft zoon dan ook de vrijdagmiddag school en kan dochterlief die middag voor vast gaan rijden. Ofwel op Jippe, ofwel op een kleine pony (niet van ons zelf) om echt te leren rijden. Ze is dan namelijk 6.

Als zij rijden leuk blijft vinden willen we dus als ze 7 is/ wordt er een (1 !!) pony BIJ nemen, waar ze dus beiden wat mee kunnen evt. Al is zoon dan 10 a 11 en dus prima op de Fries past. Ze zijn dan dus al lange tijd gewend met paarden om te gaan etc. Maar er zou dan natuurlijk makkelijker gepoetst etc kunnen worden. De vraag is dus alleen hoeveel tijd je daaraan kwijt bent, hoe vaak de kinderen ernaar toe zouden gaan etc, en hoeveel extra verzorging ik erbij zal krijgen. Het is lastig, want je wilt ze ook tijd geven om te spelen etc. Al is naar je paard gaan ook relaxen natuurlijk.

Ik merk namelijk dat ik nu al met mijn paard en rustig 2 uur aan besteed per ochtend en ik zou dan dus 2 boxen moeten mesten, 2 paarden aandacht geven en 2 paarden ook beweging geven (zeker in de winter als ze meer op stal staan) als de kids die dag niet ernaar toe zouden gaan.

NicoleWHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:32

Zilfstar als jouw zoon 10 of 11 is kan hij zijn eigen pony zelf verzorgen.
Mijn dochter poetst haar pony en ik mijn fries :D

Wij rijden samen en verzorgen samen af.
Alleen de dagen dat zij les heeft bv zaterdagochtend rijdt zij alleen, dan ga wij terug naar huis ff eten en weer naar stal, ja dan ben je zo 4 uurt kwijt.
Wat ik op zulke dagen ook wel doe, is de mijne even longeren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:35

Elke dag, dat leert ze verantwoording te nemen voor hun dier.

Gentle_Vival

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:37

Ik ben het met je eens dat het meer tijd vergt, maar dan heb ik het eigenlijk alleen over het mesten. Ik heb zelf 2 pony's heb ze niet aan huis staan en moet ook zelf mesten. Ik heb 1 pony onder het zadel en de andere is nog maar 2. Die probeer ik nu stemhulpen aan te leren, dus dat kost ook tijd. Als het toevallig net de dag is dat eigenlijk mijn jonge ding weer wat bij moet leren en het zo uit komt dat mijn rijpony al een dagje rust heeft gehad, doe ik ze samen in de bak los om ze zo beide beweging te geven.

Door het mesten ben ik misschien een kwartiertje langer bezig, vaak gaan mijn vriend en mijn dochtertje ook mee, dan neemt mijn vriend 1 stal mesten van me over ;)
2 paarden beweging geven hoeft dus niet extra tijd te kosten, het is net hoe je er zelf tegen aan kijkt.

Daarmee zou het ook nog zo kunnen doen dat (mits de paarden overdag buiten staan) je de ene dag de ene rijd/aan de longe doet en de andere dag de andere.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:37

chayenne is 8 jaar en rijd bijna iedere dag.
ik pak ze vaak nog aan de longe voor oefenen op zit en vertrouwen,verder beetje leuk houden met rijden.
een keer per week wil ik de pony longeren,maar als dat door de week is in de tijd dat ze zelf rijden wil is dat meestal niet van harte.
in het weekend zijn er veel wedstrijden,dan rijden we buiten of in de bossen,als het heel slecht weer is gaan ze alleen op de weide.maar van een beetje regen laat ze zich niet weerhouden.
vanaf januari wil ze ook gaan wedstrijdrijden met haar pony,rustig aan in de dressuur. ze krijgt 2 keer in de week les,een keer op de ponyclub en 1 keer dressuur les.

maar om op de vraag terug te komen ze gaat iedere dag mee naar haar pony,rijden of longeren alleen maar borstelen of aan hand stappen,zonder haar kan ik echt de deur niet uit om naar haar lieveling te gaan.!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 16:40

nicole3939 schreef:
Zilfstar als jouw zoon 10 of 11 is kan hij zijn eigen pony zelf verzorgen.
Mijn dochter poetst haar pony en ik mijn fries :D

Wij rijden samen en verzorgen samen af.
Alleen de dagen dat zij les heeft bv zaterdagochtend rijdt zij alleen, dan ga wij terug naar huis ff eten en weer naar stal, ja dan ben je zo 4 uurt kwijt.
Wat ik op zulke dagen ook wel doe, is de mijne even longeren.

Ben alleen bang dat ik tegen die tijd mijn paard aan hem kwijt ben geraakt :D Dan mag ik wrs op de pony :Y)
Ben hem nu al bijna kwijt:
Afbeelding
:D :D :D

En tegen die tijd past hij er ECHT op. Dit is de combi NU:
Afbeelding

We vinden het alleen niet eerlijk als we een pony voor uitsluitend zusje erbij zouden kopen. Is toch een heel kado, dus hebben we gezegd dat hij er ook mee mag werken etc. Dus dat ie van hun samen zou worden. Maar eerlijk gezegd.... denk ik dat HIJ op dit paard gaat rijden en blijft rijden en de toekomstige pony van dochter gaat worden.

Wel zal tegen die tijd zoon idd wrs een stuk zelfstandiger zijn en kan ik ze dan WEL samen mee hebben.
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 05-11-10 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 16:42

solina schreef:
chayenne is 8 jaar en rijd bijna iedere dag.
ik pak ze vaak nog aan de longe voor oefenen op zit en vertrouwen,verder beetje leuk houden met rijden.
een keer per week wil ik de pony longeren,maar als dat door de week is in de tijd dat ze zelf rijden wil is dat meestal niet van harte.
in het weekend zijn er veel wedstrijden,dan rijden we buiten of in de bossen,als het heel slecht weer is gaan ze alleen op de weide.maar van een beetje regen laat ze zich niet weerhouden.
vanaf januari wil ze ook gaan wedstrijdrijden met haar pony,rustig aan in de dressuur. ze krijgt 2 keer in de week les,een keer op de ponyclub en 1 keer dressuur les.

maar om op de vraag terug te komen ze gaat iedere dag mee naar haar pony,rijden of longeren alleen maar borstelen of aan hand stappen,zonder haar kan ik echt de deur niet uit om naar haar lieveling te gaan.!

Ja aan de ene kant lijkt het me heerlijk zo'n echt paardenmeisje dat elke dag naar de pony wil. Aan de andere kant... ze moet ook tijd overhouden voor spelen, vriendinnetjes enzo. hoe doen jullie dat dan? Hoe laat gaan jullie bijv naar stal?

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:43

Mijn dochter kreeg haar eerste pony toen ze 7 werd. Daarvoor reed ze 1x per week op een geleende pony. Ze ging al wel vaker met mij mee naar de pensionstal. Vanaf dat moment rijdt ze gemiddeld 4x per week. nu is ze 12 en is dit ongeveer hetzelfde.

Wij poetsen en rijden. Mesten doen we niet zelf. De eerste jaren reed zij eerst en daarna ik. Naarmate ze zelfstandig werd deden we elk ons eigen paard en reden we vaker samen. Maar er zijn ook dagen dat we maar 1 paard doen (of ik of zij dus). De pony komt wel elke dag op de wei en mijn paard in ieder geval in de stapmolen.

We zijn er per keer toch wel 2 uur mee bezig. Zeker toen ze nog op de basisschool zat gingen we meestal direct na school rijden. Ik werk wel maar ben eigen baas en werk dan bijvoorbeeld nog wat in de avonduren.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:46

ik had geen eigen paard op die leeftijd,
wel een verzorgpaard die ik alleen bereed :j

ik ging elke dag, en mijn vader ging elke dag mee (vond hij leuk :j)
de pony stond op een stal waar de stallen zelf uitgemest moesten worden, vaak was ik aan het rijden en deed mijn vader de stal..
de eigenaar van die stal vroeg ons ook altijd om in de vakantie te voeren enz :j
erug leuk...

toen ik een stuk ouder was als waar jou vraag over ging (was 14 geloof ik :P) kreeg ik mijn huidige pony,
we hebben bewust gezocht naar een stal waar alles voor ons gedaan werd, omdat ik ook naar de middelbare ging.
toen nog ging mijn vader elke dag mee :j
2 jaar terug (toen ik 18 werd) is dit pas afgezwakt :D

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:47

wij gaan eigenlijk altijd s,avonds naar de manege.
ze kan s,middags gewoon spelen tot 5 uur als ze wilt.
dan eten en rijden ,we wonen er maar 5 min vandaag.
ook op woensdag rijd ze pas s,avonds dan is het ponyclub.
op vrijdag komt er altijd een andere rijvereniging en daar heeft ze zo veel vriendjes dat we dan altijd eventjes blijven na het rijden dan kan ze nog spelen.
haha spelen doet ze genoeg.
ja ze is een hele paardenmeid ja paard voor en achter,.. zelfs in haar slaap praat ze soms over haar fanny hihi.
maar daarom juist vind ik het ook wel goed om ze toch zeker 1 keer door de week niet te laten rijden en haar pony gewoon lekker te longeren.,daar is ze dan zelf niet zo blij mee maar ik vind het al zo veel zoals ze nu rijd.das bijna iedere dag een uur op haar pony zitten!
af en toe trek ik dus wat aan de rem.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 16:54

Ik heb niet gestemd maar wil toch even reageren :)

Voor zo'n jonkie als je dochter is het heel erg belangrijk dat niet haar hele (jonge) leventje gaat draaien om de pony! Het is zo belangrijk om daarnaast vriendjes en vriendinnetjes te zien en zich te ontwikkelen op ander gebied!

Ik ben op mijn 7e begonnen op een manege en vanaf mijn 10e ben ik een pony gaan leasen (7 dagen per week, volledige verzorging!) om vanaf mijn 13e de overstap te gaan maken naar de paarden en 7 dagen per week voor particulieren te gaan rijden! Alles moest bij mij wijken voor de paarden..op mijn 15e was ik al die paarden dan ook spuugzat en heb ik 5 jaar geen paard gezien! Inmiddels ben ik 25 en heb ik mijn eigen paard op stal staan en vind ik het (weer) heerlijk maar ik ben van mening dat de verantwoording op die jonge leeftijd bij de ouders ligt en niet bij zo'n kleintje! Ze zal er heel veel van leren, dat absoluut! Maar ontneem haar niet het plezier van het paardrijden door er teveel een 'moeten' van te maken!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 16:54

blue_sky: Ja ik ben ook eigen baas dus kan ook overdag gewoon er naar toe gaan.

solina: Wij zitten ong 10 a 15 min ervan af. Idd elke dag lijkt me wat veel, en dagje rust kwan geen kwaad. Kan mij zo helemaal voorstellen dat mijn dochter over enkele jaren precies op die van jou lijkt! :D Ze rijdt nu al graag, maar mag maar eens per week, hooguit 15 minuten. En waarom? Omdat ze verdorie met ahar zit gewoon zelf die Fries in draf en galop zet en terug haalt }:0 Niks rustig stappen voor haar! Dus dat wordt er ook zo eentje avn elke dag rijden. Op zich geen punt mits... ik tegen die tijd ook een oplossing voor zoon heb bedacht. Wil hij nog paardrijden dan is er niks aan het handje en gaat hij op Jippe. Is hij van de paarden af (wat kan, denk het niet, maar het kan... :D ) dan moet ie of zelf thuis willen blijven (11 jaar, is dat verantwoord??? nieuw topic :P ) of iets anders kunnen doen. Papa is altijd laat thuis, tegen het avondeten dus daar hoef ik wat dat betreft niks in te verwachten.

Moeilijk hoor... Ook omdat wat MIJ betreft die pony morgen nog met strik en al in een box op haar staat te wachten :Y) :P :D :D :D Want ja IK ben nog steeds stiekum ene pennymeisje <3

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 16:57

PercyLeen schreef:
Ik heb niet gestemd maar wil toch even reageren :)

Voor zo'n jonkie als je dochter is het heel erg belangrijk dat niet haar hele (jonge) leventje gaat draaien om de pony! Het is zo belangrijk om daarnaast vriendjes en vriendinnetjes te zien en zich te ontwikkelen op ander gebied!

Ik ben op mijn 7e begonnen op een manege en vanaf mijn 10e ben ik een pony gaan leasen (7 dagen per week, volledige verzorging!) om vanaf mijn 13e de overstap te gaan maken naar de paarden en 7 dagen per week voor particulieren te gaan rijden! Alles moest bij mij wijken voor de paarden..op mijn 15e was ik al die paarden dan ook spuugzat en heb ik 5 jaar geen paard gezien! Inmiddels ben ik 25 en heb ik mijn eigen paard op stal staan en vind ik het (weer) heerlijk maar ik ben van mening dat de verantwoording op die jonge leeftijd bij de ouders ligt en niet bij zo'n kleintje! Ze zal er heel veel van leren, dat absoluut! Maar ontneem haar niet het plezier van het paardrijden door er teveel een 'moeten' van te maken!

Nou dit onderschijf ik dus HELEMAAL!!! Daarom is het ook zo moeilijk. Wel of geen eigen pony? Hoe vaak ernaar toe is redelijk? Dus hoeveel komt er dan bij mij extra bij? Gelukkig heb ik nog even hoor! Maar ze zou nu al zo graag meer willen met ons huidige paard. Maar ja met haar 110 cm komt ze er echt niet bij om te borstelen. Zijn rug dan, zijn hoofd doet ie op HAAR commando naar beneden om gepoetst te worden :D Jippe is eigenlijk een uit de kluiten gewassen My Little Pony... :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:05

daar wil ik ook even op reageren percyleen,

ik weet niet of je kinderen strebertjes zijn ts?
maar ik was dat wel, en omdat mijn vader elke dag mee ging wilde ik voor hem bewijzen dat ik dat waard was zeg maar (daar heeft hij nooit de aanzet toe gegeven)
ik ging steeds meer druk(op mezelf) in de trainingen zetten omdat ik wilde presteren en wilde dat mijn vader trots op mij was :j
toen ik de wedstrijdsport in ging expodeerde dat totaal...
ik wilde zo graag dat mij vader trots op mij was dat ik steeds meer met spanning ging rijden... de pony kon en kan dat niet handelen en expodeerde. waarna mijn vader dus en terecht echt teleurgesteld in mij was, omdat dat voor hem allemaal niet hoefde.
pas op het moment dat hij niet meer mee ging (alleen met wedstrijden en dan gaat het goed) kon ik mij pas ontspannen tijdens de trainingen en kon ik pas de trainingen weer als trainingen gaan zien.
overgens heb ik net een foutje gemaakt, mijn vader ging rond mijn 16 al niet meer mee :n

mijn streberige gedrag zorgde er ook voor dat de band met mijn vader heel erg verslechterde toen... hij wilde gewoon genieten van ons samen,(pony en ik dus) en ik wilde hem bewijzen dat ik de pony waard was :j
waardoor het dus voor geen meter meer ging...

de pony heeft er voor gezorgd dat ik er nu nog lol in heb...
als hij op een gegeven moment niet steeds expodeerde, dan had ik nu mischien wel nog zo gereden terwijl mijn vader toe keek.

wat ik dus eigenlijk wil zeggen is, als je weet dat je kinderen strebers zijn...
bescherm ze dan voor zichzelf.
en zorg dat ze er plezier in houden :j

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:09

Mooi omschreven MDH!

Dat laatste moet je inderdaad voor oppassen, ik zie het nog steeds terug bij een stalgenootje (volwassen hoor) presteren, presteren! Genieten is er niet meer bij..(ook niet voor het paard)

Terwijl ik het naast de wedstrijden (waar mijn vader altijd mee naar toe gaat) ook heerlijk vind om samen naar het bos te gaan!

Lol met je knol, stel dat voorop!

Roosje1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:10

Justine is pas 5,5 jaar (mag dat ook?) en zit in groep 2. Ze heeft haar eigen pony. Ze staat op een pensionstal, dus behalve verzorgen en rijden hoeven we niets zelf te doen.

1. Ik heb gekozen voor 3 a 4 x per week. 1x een uur les bij de ponyclub, een half uurtje priveles en nog 1 a 2 keer vrij rijden, spelen, knuffelen, buiten stappen, etc. De overige dagen longeer ik de pony.
2. Justine is 5 jaar, ze wordt in februari 6
3. Alleen rijden, spelen, knuffelen, poetsen, etc.
4. We zijn er per keer tussen 1 en 2 uur
5. Dinsdag heeft ze 's avonds les, tussen half 7 en half 8. De overige keren gaan we 's middags. Justine gaat maar 2 hele dagen naar school, de andere dagen heeft ze vanaf 12 uur vrij. Er is nog tijd genoeg voor spelen, feestjes, tv kijken etc. Als ze eens wat anders heeft, bijv. logeren in de vakanties, longeer ik de pony extra. Ze is nog heel erg jong, en andere dingen zijn ook heel belangrijk!!

Afbeelding

Afbeelding

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:11

Moet je dat soort foto's gaan posten!! Nu staat er zeker morgen een pony op stal ;) haha wat een scheetjes he als ze zo klein zijn!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:17

dankje percyleen...
ja, ik ben mijn pony nog elke dag dankbaar voor (ow dit klinkt zo fout) elke x dat hij mij lanceerde/aan de kletter ging of omhoog kwam als ik weer met spanning ging rijden...
na de zoveelste ruzie met mijn vader (met dat ik verdome de training nou is moest gaan zien als training en dat daar fouten gemaakt mochten worden, en dat hij veel meer genoot van een combi die lol en plezier en in ontspanning reed, als dat hij keek naar een combi die alles perfect wilde doen en daardoor niet meer de lol had die ze eerder wel hadden en die met elkaar vochten :)) ging het voor 100% beter...
die pony heeft er voor gezorgd dat ik nu weer plezier heb :j

al kan ik die leuke bosritjes en van die leuke lol met je knol dingen echt niet doen met de poown hoor...
dan lig ik er als nog naast :)

maar wij hebben plezier aan het samen training...
en vooral in harmonie trainen.. want dat is iets wat ik bijna 3 jaar lang niet met hem heb gedaan, en daar geniet ik nog elke dag van <3

ow wat een schatjes zijn die combi roosje <3

blue_sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:26

Ik ben het met jullie eens er moet tijd overblijven naast de pony. Daarom heb ik altijd 4 x per week genoeg gevonden. Er zijn zat moeders van wie de kinderen elke dag naar de pony moeten. Die stoppen er later vaak mee. Ik laat mijn dochter altijd zelf aangeven ook of ze op wedstrijd wil. Soms gaan we dan een tijdje bijna elke week en het laatste half jaar zijn we helemaal niet geweest. Soms een keertje geen zin hebben mag ook best. Ik hoop maar dat ze het in de puberjaren ook leuk blijft vinden. Er zijn slechtere hobby's. Ze is nu bijna 13. Het is ook niet 4x trainen maar bv. 1x dressuurles, 1x springen en 1x buitenritje en de 4e keer zo het uit komt (of wedstrijd) of gewoon eens lekker racen door de buitenbak. Lol met je knol staat voorop.

solina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 17:31

inderdaad lol vind ik zeker ook nummer 1 en vertrouwen in elkaar.
ik dwing mijn dochter ook helemaal niet,ik moet gewoon iedere dag naar de pony,s toe en dan gaat ze mee.ze moeten toch verzorgt worden en buiten gezet worden.
ze wil gewoon vaak rijden,dat kan de ene week bijna iedere dag zijn de andere 4 keer.
wij gaan ook graag in het bos rijden,en wedstrijden is ze helemaal niet verplicht.
wij hebben niet eens een trailer dus als ze mee wilt doen zijn dat dan alleen de wedstrijdjes op de club of manege.
en