Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
nicole3939 schreef:Zilfstar als jouw zoon 10 of 11 is kan hij zijn eigen pony zelf verzorgen.
Mijn dochter poetst haar pony en ik mijn fries
Wij rijden samen en verzorgen samen af.
Alleen de dagen dat zij les heeft bv zaterdagochtend rijdt zij alleen, dan ga wij terug naar huis ff eten en weer naar stal, ja dan ben je zo 4 uurt kwijt.
Wat ik op zulke dagen ook wel doe, is de mijne even longeren.
solina schreef:chayenne is 8 jaar en rijd bijna iedere dag.
ik pak ze vaak nog aan de longe voor oefenen op zit en vertrouwen,verder beetje leuk houden met rijden.
een keer per week wil ik de pony longeren,maar als dat door de week is in de tijd dat ze zelf rijden wil is dat meestal niet van harte.
in het weekend zijn er veel wedstrijden,dan rijden we buiten of in de bossen,als het heel slecht weer is gaan ze alleen op de weide.maar van een beetje regen laat ze zich niet weerhouden.
vanaf januari wil ze ook gaan wedstrijdrijden met haar pony,rustig aan in de dressuur. ze krijgt 2 keer in de week les,een keer op de ponyclub en 1 keer dressuur les.
maar om op de vraag terug te komen ze gaat iedere dag mee naar haar pony,rijden of longeren alleen maar borstelen of aan hand stappen,zonder haar kan ik echt de deur niet uit om naar haar lieveling te gaan.!
PercyLeen schreef:Ik heb niet gestemd maar wil toch even reageren
Voor zo'n jonkie als je dochter is het heel erg belangrijk dat niet haar hele (jonge) leventje gaat draaien om de pony! Het is zo belangrijk om daarnaast vriendjes en vriendinnetjes te zien en zich te ontwikkelen op ander gebied!
Ik ben op mijn 7e begonnen op een manege en vanaf mijn 10e ben ik een pony gaan leasen (7 dagen per week, volledige verzorging!) om vanaf mijn 13e de overstap te gaan maken naar de paarden en 7 dagen per week voor particulieren te gaan rijden! Alles moest bij mij wijken voor de paarden..op mijn 15e was ik al die paarden dan ook spuugzat en heb ik 5 jaar geen paard gezien! Inmiddels ben ik 25 en heb ik mijn eigen paard op stal staan en vind ik het (weer) heerlijk maar ik ben van mening dat de verantwoording op die jonge leeftijd bij de ouders ligt en niet bij zo'n kleintje! Ze zal er heel veel van leren, dat absoluut! Maar ontneem haar niet het plezier van het paardrijden door er teveel een 'moeten' van te maken!