Iemand vinden om pony's buiten te zetten en te voeren?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjen

Iemand vinden om pony's buiten te zetten en te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-10 23:23

Ik ben me aan het orienteren op een verzorger voor m'n pony's. Ik ben aan het solliciteren voor mijn eerste baan na mijn afstuderen en deze baan zal waarschijnlijk niet in de buurt zijn. Het zal dus moeilijk worden om m'n pony's op dezelfde manier te blijven verzorgen, maar ik voel er niet veel voor om ze te verhuizen naar een pensionstal aangezien m'n Haflinger graag veel naar buiten gaat. Daarom zou ik het liefst willen dat iemand een aantal verzorgende taken van me overneemt. Maar ik krijg soms de indruk dat dat niet bestaat, iemand die alleen verzorgende werkzaamheden van je overneemt. Althans, als ik advertenties zie voor verzorgers dan is rijden daar meestal bij inbegrepen. Maar daar zoek ik niemand voor. Ik zoek iemand die in de wintermaanden 'sochtends de pony's buiten kan zetten en kan voeren en soms ook eind van de middag kan binnenzetten en voeren. Bovendien zou het fijn zijn als de mest wordt geruimd en de pony's natuurlijk een beetje worden geknuffeld en eventueel gepoetst. Ik zou overigens uiteraard een vergoeding geven.

Hoe kan ik het aanpakken om zo iemand te vinden en zijn er wel mensen die dit willen doen?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:30

Ik denk dat zo iemand moeilijk te vinden is omdat ook andere mensen naar school gaan of werken en dus ook niet alle ochtende daar tijd voor hebben. Net zo als in de middag als je dat wil door 1 en dezelfde persoon dan wordt dat heel lastig aangezien iemand er toch veel tijd in moet steken elke ochtend en soms ook nog eens de middagen voor een werkend en naar school gaand persoon wordt dat gewoon lastig combineren. Voor je eigen paarden heb je dat over maar ik weet niet of ik dat persoonlijk op zou kunnen brengen voor paarden die niet van jezelf zijn.
Nu weet ik niet hoe je staat op een eigen weide ofzo?
Anders zou een betere optie zijn een paard voor een klein bedrag te laten stallen bij die van jouw in ruil voor de verzorging in de morgen en eventueel middag. Denk eerlijk gezegd dat je dan meer kans hebt.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:32

Ik denk ook dat je hier niemand voor gaat vinden.. Je hebt toch een verplichting en moet elke ochtend en middag dat doen, dat willen niet veel mensen denk ik.

Waar staan je pony's nu dan? Want kunnen de mensen die daar wonen (neem aan dat ze niet aan huis staan dan) ze niet binnen/buiten zetten?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:33

Wat jij zoekt is inderdaad heeeeel moeilijk te vinden.
Ik denk dat je het beste zelf een advertentie kan plaatsen met een soortgelijke omschrijving als hierboven en er duidelijk bij vermelden dat het níet om rijden gaat, maar er wel een vergoeding voor gegeven wordt.

Ik geloof best dat er mensen zijn die weinig te doen hebben (arbeidsongeschikt, moeders met schoolgaande kinderen?) en zoiets een leuk tijdverdrijf vinden door het contact met de paarden.
Laatst bijgewerkt door Bliksem op 02-11-10 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:33

Dat zal niet meevallen denk ik.
Misschien iemand die met pensioen is of iemand die niet hoeft te werken, en die graag met paarden omgaat.
Je zou eens kunnen informeren bij mensen die in de buurt van je stal wonen.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:35

Heb je geen ruimte op iemand bij je in pension te nemen? Wij zijn net met 4 mensen en 7 paarden verhuist naar een pensionstal waar zelf binnen en buiten zetten is. 2 werken onregelmatig, 1 regelmatig en ik ga naar school. Het komt bijna nooit voor dat iemand niet kan en ja soms moeten ze iets eerder naar binnen omdat we niet kunnen behalve voor het werk.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:36

Heey!

Ik ben een verzorgster van paarden, ik zet ze binnen en buiten en mest ze. Ik ben aan dit baantje gekomen via marktplaats en ik krijg tien euro per uur verdiend. Er hadden vier mensen gereageerd dus ik denk dat er heus wel mensen zijn die dit willen doen !!

Probeer het anders een via een manege of stal , een beetje polsen of daar mensen interesse in hebben >?

smit_ilse

Re: Iemand vinden om pony's buiten te zetten en te voeren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:38

Het is jammer dat je niet in de buurt woont. Succes met zoeken.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-10 23:40

Zet eens een advertentie bij de plaatstelijke supermarkt.
Misschien is er een pas gepensioeneerde man die dat leuk vind om te doen?

Zespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 01:21

Niet geschoten is altijd mis, dus ik zou zeggen plaats her en der een advertentie en zie wat ervan komt.

Misschien dat je wel kan nadenken over een vergoeding? Niet perse geld maar een keer borstelen of wandelen met de dieren. Natuurlijk wel met jou erbij!

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:19

Tja, dit is echt werk (inde zin dat er serieus verplichtingen aan vast zitten) en niet meer simpel verzorger zijn. Ik denk dat als je een fatsoenlijke vergoeding geeft (10 euro per uur lijkt me dan netjes) je best iemand zou kunnen vinden maar als je dat niet doet het wel eens heel lastig kon worden.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-10 10:25

Waarom zou iemand in hemelsnaam alleen maar jouw klusjes op gaan knappen ? JIJ wil je paarden op deze wijze houden en je verwacht dat iemand op vaste tijden jouw dieren gaat voeren etc. Dit is een enorme belasting en verplichting voor mensen.
Ook al geef je een vergoeding, ik denk dat dat niet opweegt tegen de verplichtingen die het meebrengt....vooral omdat er niet gereden mag worden.

Er zijn nl zat mensen die wél een verzogster zoeken die ook mag rijden...
Succes in elk geval!!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 11:38

Ik sta op een eigen wei met twee stallen, maar er is geen ruimte om iemand erbij te nemen. Ik heb daar inderdaad ook aan zitten te denken omdat je dan de taken kunt verdelen, maar we hebben twee stallen op 1000 vierkante meter grond en er staan al twee pony's. Dus er is sowieso geen andere stal meer over en de wei is echt te klein voor een derde erbij.

Verder is het niet aan huis en er zijn niet echt mensen die in de buurt wonen, het is bijna alleen maar weiland, en de mensen die er in de buurt wonen zijn hoogbejaard.

Ik dacht in eerste instantie ook 'waarom zou iemand deze taken overnemen', maar ik zou inderdaad een redelijke vergoeding geven. Zelf had ik eerlijk gezegd als scholier of student zo'n baantje wel willen hebben, als oppas op kinderen kreeg ik maar 5 euro betaald terwijl dat toch zeker evenveel werk is. Je kunt je ook afvragen waarom iemand in 'shemelsnaam op andermans kinderen gaat passen voor zo weinig geld. Het is verder sowieso alleen voor doordeweeks en in de middag zou zelden voorkomen. Ja, het is een verplichting, maar dat is elk werk toch?

De reden waarom er niet gereden kan worden is dat we geen bak o.i.d. bij het weiland hebben en mijn Haflinger is met een buitenrit erg fris. Mijn Shetlander kan momenteel niets mee gedaan worden ivm hoefbevangenheid en een hoefzweer afgelopen zomer.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:20

hm, duidelijk verhaal dan.
Dus dan moet iemand het puur in de morgen doen ? Dat is nog lastiger dan in de middag, vooral in de winter na bv vorst.... alles ijsvrij, drinkbakjes ontdooien
etc etc...
Persoonlijk zou ik gewoon vroeger opstaan, ik sta nu ook voor 06.00 uur op om mijn 2 paarden te voeren, mest te ruimen etc. Ik moet om 08.00 uur beginnen op mijn werk, ik werk altijd tot 16.30, ben pas 17.15 thuis en moet dan nog twee paarden doen, tja veel werk maar heb het ervoor over.

Succes met iemand vinden verder

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 12:26

ik vind ook dat het je eigen verantwoording is en blijft. Ook al ga je verder weg werken ik denk niet dat je iemand kan opzadelen met deze klus en zeker niet met de komende strenge winter...meeste mensen willen toch ook rijden.

Denk idd dat het een hele belasting en verantwoording is voor degene die je hiermee opzadeld ook al geef je er een vergoeding voor. Is het misschien geen optie om een weiland dichterbij te gaan zoeken of je ponies bij een particulier in pension te zetten??

sucses

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 11:47

@elcamino: ik snap de aanvallende houding niet en vind het niet kunnen om insunuaties te maken alsof ik het er niet voor over zou hebben. Ik moet straks om 5:30 in de ochtend bij ze langs en ben pas om 19:00 uur thuis. Dat doe ik uiteraard niet voor m'n lol, maar in mijn sector liggen de banen absoluut niet voor het oprapen dus dichtbij huis werken kan ik wel vergeten. Ik heb eerder een winter 'sochtends om 5:30 gevoerd en om 20:00 uur weer verzorgd. Dat was bijna niet te doen en bovendien wil ik het beste voor mijn pony's en niet iemand die elke keer doodmoe bij ze aankomt. Het zou ook alleen maar een overbrugggingsperiode zijn totdat we gaan verhuizen naar de plek waar ik werk, dan hoop ik een goede pensionstal te vinden waar de paarden bijna altijd buiten komen. Aangezien ik nu geen werk heb is een pensionstal onbetaalbaar.

@ barbara1975: ons weiland is relatief dichtbij, 5 minuten met de auto, dus daar zit het probleem niet echt in. Het is dus meer dat ik nooit een baan in de buurt zal vinden en er dus al op wil anticiperen dat ik straks weinig tijd in een dag overhoudt. Een pensionstal heb ik wel over zitten denken, maar zoals boven gezegd werken de financien momenteel niet mee. Bovendien moet m'n Haflinger bijna altijd buiten staan, en die pensionstallen zijn er niet veel hier in de omgeving.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:50

ik werk zelf alleen 's middags, en als zoiets in de buurt zou zijn, zou ik dat gerust 's morgens doen. Maar dan wel tegen betaling (en dan bedoel ik niet een aardigheidje voor de moeite)

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:54

ik ben helemaal niet aanvallend !!! Dat vat jij zo op, ik bedoel alleen maar dat ík het er wel voor over heb...verder geef je pas later verdere info en ik reageerde op je 1e post.

Maar als je me toch aanvallend vindt zeg ik dan maar zo: JIJ wilt paarden dus JIJ moet ervoor zorgen!
Als je iemand zoekt alleen om de klusjes op te knappen en niet te rijden geef dan een GOEDE vergoeding, wat lastig is als je geen baan hebt.

Gewoon omdat het toch tijdelijk is, lekker zelf vroeg op en laat thuis, is niet anders, veel succes met iemand zoeken dan....

OlympusN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 11:57

Ikzelf zou zoiets wel willen doen, mits de vergoeding goed is.
Denk dat je moeilijk iemand kunt vinden die dit gratis wilt doen. Wij hebben die gelukkig wel gevonden :) Maar zij mag af en toe op mijn paard rijden, als 'vergoeding'.
Ben zelf meer voor het via-via, ipv sites als marktplaats..

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-10 12:00

@xNouss: op m'n paard rijden is een beetje lastig, aangezien we geen bak o.i.d. hebben en de wei in de winter te modderig is om te rijden. Ik maak buitenritten met m'n paard, maar ik voel me er niet goed bij om iemand anders buitenritten op haar te laten maken.

@ stef: Dat is precies wat ik bedoel, ik zou iemand er niet mee opzadelen, maar iemand zoeken die er uiteraard tijd voor heeft en er in de buurt woont. En zoals vaker gezegd zou ik er inderdaad een aardige vergoeding voor geven.

@ elcamino: ik reageer niet meer op jou. Je reageert precies zoals al te zien was aan je 1e post. En aangezien je niet kunt lezen, omdat ik al tig keer heb gezegd dat een vergoeding erbij hoort en ik iemand zoek voor als ik al wel een baan heb en die vergoeding dus makkelijk kan geven, is het sowieso tegen een muur aan praten. Ik voel helemaal geen behoefte om me tegenover jou te verdedigen en vind je behoorlijk onbeschoft.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:02

Ik denk dat dit erg lastig gaat worden om hier een vast persoon voor te vinden. Wel denk ik dat het een mogelijkheid kan zijn om je paarden op een iets andere manier te houden, waardoor je het zelf kunt blijven doen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:11

Tsja, wie niet waagt, wie niet wint... Je kan iig een advertentie plaatsen op mp oid en kijken of er iemand reageert :) Als ik om wat voor reden dan ook niet zou werken en dus de hele dag aan mezelf zou hebben zou ik dat ook prima werk vinden om te doen hoor. Ritme, zinvolle dagbesteding... Lekker in de buitenlucht. Denk dat er echt wel mensen te vinden zijn die dat tegen vergoeding willen doen iig :)

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:13

Ik lees de postings van El Camino niet als aanvallend eigenlijk..:n Misschien voelt het voor jezelf dubbel nog? :(:)

Marktplaats, adverteren, een briefje bij de plaatselijke ruiterwinkel, bokt...

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:17

Je zou ook kunnen kijken naar iemand die (net) met de VUT is en nog wel wat wil doen.. Ouderen zijn vaak toch wat serieuzer dan de meeste jongeren (niet aanvallend naar de wel serieuze ;)) Zeker als het iemand is met ervaring met paarden en mss nog wel een beetje handig is :D Succes iig met zoeken!

nicoleboogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-10 12:20

ik denk dat je wel iemand daar voor kan vinden hoor
zeker als er een vergoeding tegen over staat
Ik heb zelf ook een leuke meid gevonden die me helpt met de klusjes
tegen een vergoeding.
alleen wel hele duidelijke afspraken maken qua tijden en taken

het zijn mijn paarden en het is mijn verantwoordelijkheid maar als iemand het leuk vindt om te helpen en daar wat extra's mee verdiend zijn er twee mensen blij

ik zou een advertentie zetten op MP en op bokt