In de box van onze pony zit een heel hol van muizen Je ziet een heel gat zitten en ook t zand ligt op een hoop precies bij de waterleiding van de drinkbak Wat kan ik hier aan doen ik durf er geen gif in te gooien Ben als de dood van die beestjes dus wie weet er iets zodat ik van die kleine krengen af kan komen Ik sta op een particuliere boerderij dus een kat is geen optie ,weet niet of de eigenaresse die wil
LiVetime
Geplaatst: 31-10-10 21:32
Tja op een boerderij heb je nu eenmaal muizen. Ladingen zelfs Daar kom je echt met geen mogelijkheid vanaf. Gif strooien is dweilen met de kraan open. Je zou het gat kunnen dicht metselen waar ze uit komen. Andere oplossing weet ik zo ook niet. Een kat vangt maar beperkt aantal muizen.
Myfairytale
Geplaatst: 31-10-10 21:32
Ergens achter of tussen waar geen andere dieren bij kunnen komen klein bakje met gif neerzetten? Zodra ze weten dat daar wat te "halen" valt komen ze daar wel. Wel héél goed opletten dat er geen enkel ander dier bij kan! Succes!
Aukelizzy
Geplaatst: 31-10-10 21:33
Helaas horen muizen en stallen een beetje bij elkaar dus je kunt je maar beter over je angst heen zetten Gif is inderdaad niet slim in stal..Het beste is toch een hongerige stalkat .
yentl2010
Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-10 21:34
Dan heb ik aardig wat te metselen aangezien in de andere boxen ook uitkomen Brrr ik griezel echt van die dingen je schrikt je dood als er weer een voorbij schiet
Van de week schoot er nog een muis voor me langs. Ik vind t wel gezellig die dieren Als je 's avonds alleen bent op stal en je gaat er even voor zitten, moet je zien hoeveel muizen er dan tevoorschijn komen. Vind dat een erg leuk gezicht.
Heb zelf een spinnenfobie, dus als oplossing weet om de spinnen buiten de deur te houden, dan kom IK met de oplossing om de muizen buiten de deur te houden. Deal?
Ja whahah spinnen fobie heb ik dus ook dus kan ik je ook niet bij helpen Ik zou zeggen neem zo`n electrische reket
Tigra_
Geplaatst: 31-10-10 21:41
Zorgen voor een uil in je stallen? Werkt uitstekend. En anders wat valletjes weg zetten waar alleen een muis inkan. Je hebt vallen en daar zitten ze dus levend in dan kun je ze alsnog verzuipen als je dat kan en anders tja laat je het een ander doen. Of vrijlaten maarja dan kan je ze net zo goed niet vangen of je moet ze 10 km van je stallen weer vrijlaten.
maringe
Geplaatst: 31-10-10 21:53
Muizen horen nu eenmaal op stal, zolang je muizen hebt dan heb je geen ratten HAHAHA Maar als je gif of klemmen wilt plaatsen zonder dat er andere dieren bij kunnen, dan moet je ze in een bakje plaatsen met een deksel (boterkuipje of bakje van schepijs) Hier boor je (of knip je) aan de smalle kant een gat in (1 euro munt groot) De muizen kunnen er dan in en iets anders niet. Leg er evt een steen op voor meer stabiliteit
muizen.... tja ik ken het probleem. Bij ons op stal stikt het ook van die beesten. Zelfs met vier katten en er blijken ook uiltjes te zitten, laatst een dode uil gevonden, erg mooie beestjes. Vooral de stank van muizen is vervelend, de urine is niet te harden. Zelf zet ik gif neer, maar dat helpt ook maar in beperkte mate.... Een vriendin van me had zelfs thuis last van muizen. Die wilde ook geen gif strooien en gaat nu een apparaatje uitproberen wat een lage toon frequentie uitstoot. Muizen vinden het verschrikkelijk en vluchten, voor mensen is het niet hoorbaar. Misschien dat paarden het ook niet kunnen horen?
Als ik haar vandaag zie dan zal ik het er eens met haar over hebben Ook met mijn mede stalgenootjes wat we hieraan gaan doen Nu moet ik wel zeggen dat de vorige eigenaar die er in stond met haar paard niet goed uitmeste ze haalde alleen t midden eruit en strooide dan op Dus ik wilde v/d week die hele stal leeghalen nou t zat dus mooi aangekoekt kreeg t met geen mogelijkheid los ,misschien dat dat ook een oorzaak is want in de stal waar onze pony eerst stond zie ik geen hol Precies waar haar 2 paarden hebben gestaan zie ik zandhopen dus daar zitten ze
riannemitch
Geplaatst: 01-11-10 10:54
je kunt muizenvallen plaatsen en anders het gat dicht metselen
ik zal geen gif plaatsen. of je moet het ver in de hol doen, als je paard op stal staat, kan dit namelijk ook schadelijk voor jou eigen paard zijn. Ik ben ook als de dood voor muizen en op elke stal blijf je er toch last van houden. Er is denk ik geen goede oplossing. Je kan het wel dichtmetselen of vallen plaatsen. Maar ze komen terug en zoeken ze weer nieuwe gaten.
8nnemiek
Geplaatst: 01-11-10 13:19
LiVetime schreef:
Heb zelf een spinnenfobie, dus als oplossing weet om de spinnen buiten de deur te houden, dan kom IK met de oplossing om de muizen buiten de deur te houden. Deal?
Muizen eten spinnen, dus muisjes zijn een prima oplossing tegen spinnen
Ik ga v/d week als onze pony eruit is ff heel de stal leeghalen en kijken waar ze precies vandaan komen dan maak ik dat dicht De stal ernaast ligt een hele bult zand onder de drinkbak ,die staal staat leeg maar lig nog wel mest in van de vorige eigenaar
Je mag mijn kat wel lenen, die komt bijna iedere dag met een paar muizen thuis, vandaar dat hij Rover heet
Ik heb hier ook last van, maar ik gebruik muis-vriendelijke vallen. Ze kruipen in een doosje, en kunnen er niet meer uit. Dan zet ik ze ergens heel ver weg, en ik heb er nu veel minder last van.
Als het ratten zijn, weet ik helaas ook niet wat je moet doen..
Ja een kerkuil lijkt me super gaaf op stal Alleen niet zulke mensvriendelijke dieren zeker niet als ze niet handtam zijn, kans dat je van bovenaf aangevallen word is dan best groot.