Terrein ontzegging..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xxLarella

Terrein ontzegging..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 11:56

Goede dag,

(ik weet niet of dit hier goed staat)..

maar ik wou toch even me ''ei'' kwijt over een pension in lelystad.
Dit is het verhaal... (ik heb hier ook met mijn paard gestaan)..
Ik kom daar om een vriendin van mij haar paard te verzorgen...
ben ik dus klaar.. ga ik naar huis..
Word ik op gebeld door die vriendin.. met het volgende:
Ja hey, heb je het al gehoord of gelezen.. maar je hebt een terrein ontzegging!!!
Dus ik dacht.. ooh?! nee nergens gelezen of gehoord.. behalve nu van jou..

Dus ik ging in mijn mail kijken.. en ja hoor.. ik heb dus een terrein ontzegging..
en waarom?! omdat ik onwaarheden verteld zou hebben..
over een vieze stal..
Waar de eigenaresse dus een klacht over in gediend had.. dat deze vies waren.. wat ze
zelf gezien hebben..
maar zij hadden mij die dag natuulijk daar gezien.. dus die dachten.. pfoe.. laten we haar
eens een lesje leren!!
dat paard is kreupel en kan dus niet uit stal.. altans niet zo vaak meer zonder mij...
(des te meer het paard buiten komt.. des te beter)..

ligt het nou aan mij.. of is dit oneerlijk uit gedeeld?!?!?!

Silence

Re: Terrein ontzegging..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:59

Dat hebben wij ook op de vorige stal :j
Eigenaar deed altijd bekappen en heeft dat de laatste keer erg belabberd gedaan. Daar hebben we wat van gezegd toen we de laatste dingen kwamen afhandelen na de verhuizing en kregen ook meteen een verbod om er ooit nog te komen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:01

Zegt mij iets over de kwaliteit van de stal. :Y)

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 12:02

upendo schreef:
Zegt mij iets over de kwaliteit van de stal. :Y)

ja inderdaad.
het is zogenaamd een 4 sterren pension..
Nou de mensen die daar de eigenaar van zijn.. zijn echt 0 sterren waard!!!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:02

Tja, hun terrein, hun regels. Als ze jou daar niet willen hebben, terecht of niet, dan mogen ze dat.
Of ze zover gaan om je door de politie te laten verwijderen is de vraag, natuurlijk... Zelf mogen ze geen geweld gebruiken om je te verwijderen, dus als jij toch naar het paard van je vriendin gaat en niet weggaat als ze dat vragen kunnen ze weinig doen dan de politie bellen. En of die daarvoor komt...
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 22-10-10 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:03

Aparte gang van zaken. Waarom word dit niet persoonlijk meegedeeld en waarom word er niet gewoon over gepraat?

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 12:04

Ibbel schreef:
Tja, hun terrein, hun regels. Als ze jou daar niet willen hebben, terecht of niet, dan mogen ze dat.

dat snap ik.. maar het blijft oneerlijk.. en vind dat het heel wat verteld over hun zelf!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:04

Ik denk dat wij die vraag niet kunnen beantwoorden want we weten niet wat jij wel of niet gezegd hebt.

Als jij dingen gezegd hebt over een vieze stal waarna de eigenaresse van het betreffende paard zou zijn gaan klagen, dan kan ik me voorstellen dat ze wat pissig reageren ( terrein ontzeggen vind ik wel wat ver gaan, ik zou je er wel op aanspreken dat je geen praatjes moet verspreiden).

Maar als je niks gezegd hebt.. ja dan zou ik met die mensen maar 's even gaan praten om te vragen waarom ze jou van dit soort zaken verdenken.

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 12:05

flappie28 schreef:
Aparte gang van zaken. Waarom word dit niet persoonlijk meegedeeld en waarom word er niet gewoon over gepraat?

met die mensen valt vaak niet te praten...
ze hebben het gewoon via mail geschreven.. terwijl ze mij zagen lopen met dat paard..
en ik heb dus nog (niets vermoedend) gedag gezegt.. (waarbij ik al niets terug kreeg)

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 12:10

en als iemand op deze manier met mensen om gaan.. door op zelf verzonnen fabeltjes af te gaan..
door gelijk een terrein ontzeggine op te leggen.. vind ik dat ik dan best recht heb.. om hier over te praten..(tenslotte is een forum daar voor, om ervaringen te delen)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:12

xxLarella schreef:
Misschien dachten ze van 1 en 1 is 2.. dus zij zal wel de dader zijn!!

Moeten we daaruit begrijpen dat jij niet degene was die commentaar geleverd heeft?
Dan begrijp ik niet waarom je daar hier op bokt over gaat klagen - dan neem je toch contact op met de pensionhouder om dat op te lossen? Ik vermoed echter dat je wel degelijk degene bent die het verhaal op gang gebracht heeft, je schrijft hier inmiddels luid en duidelijk wat jij van de stal vond ( vies, etc.) en dat geeft wel te denken wat jouw rol is geweest.

Eerlijk gezegd kan ik me best wel voorstellen dat mensen het vervelend vinden als een 'buitenstaander' aanleiding tot klachten gaat geven. Ik zou het ook niet prettig vinden als iemand gast is op mijn terrein en dan even 'en passant' de zaak komt afkraken. Een van mijn paarden weet bv binnen een dag de stal tot een bende om te bouwen - ik hou die stal iedere dag weer opnieuw keurig op orde. Gaat dan iemand zeggen dat ik de boel verwaarloos dan schiet me dat wel even in het verkeerde keelgat.

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 12:16

Jannepauli schreef:
xxLarella schreef:
Misschien dachten ze van 1 en 1 is 2.. dus zij zal wel de dader zijn!!

Moeten we daaruit begrijpen dat jij niet degene was die commentaar geleverd heeft?
Dan begrijp ik niet waarom je daar hier op bokt over gaat klagen - dan neem je toch contact op met de pensionhouder om dat op te lossen?

Eerlijk gezegd kan ik me best wel voorstellen dat mensen het vervelend vinden als een 'buitenstaander' aanleiding tot klachten gaat geven. Ik zou het ook niet prettig vinden als iemand gast is op mijn terrein en dan even 'en passant' de zaak komt afkraken. Een van mijn paarden weet bv binnen een dag de stal tot een bende om te bouwen - ik hou die stal iedere dag weer opnieuw keurig op orde. Gaat dan iemand zeggen dat ik de boel verwaarloos dan schiet me dat wel even in het verkeerde keelgat.

Ik heb hun een mail gestuurd..
en contact geprobeerd op te nemen.. maar ze laten het in eens af weten..
erg onproffecioneel.. :(
Ik ben niet de eenige die slechte ervaringen hebben met deze stal..
even voor de duidelijkheid.. ik heb daar ook gestaan..(oke dan ben ik nu nog steeds te gast).. maar
ik weet wel hoe het daar aan toe gaat..
de eigenaren is ook 1 van de reden dat ik ben weg gegaan.. (niet dat zij dat weten..)
heb me altijd netjes aan de regel gehouden.. en altijd alles gedaan wat gevraagt werd..

oke.. de stal:
alles wat er in lag.. was vies en stonk naar urine..
de binnenkant was gewoon echt beton..
dan moet er dus zoo weinig in hebben gelegen.. dat alles wat er in lag gewoon vies en smerig was.
maar nee.. zij was zelf tot de conclusie gekomen..
dat de stal vies was..
(zij zag de dag er voor ook dat de stal vies was.. en dat mensen hun eigen stal aan het uit mesten waren..).. en ik kom zoiezo de dag ernaa.. en het was dus nog erger..

ja dat ik dit verhaal begin is.. omdat ik er mee geconfronteerd word..
dus ik wist er niet eens vanaf.. ik zag wel dat de stal vies was.. die ik zelf uit eindelijk uit gemest heb!!
maar goed.. ik ben niet de eigenaar.. en zij heeft het zelf ondervonden dat het zo was..

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:19

Tja.

With all the respect.

Maar ik wil ook echt geen mensen die alleen maar roddelen op stal. Dus ja, als dat is wat je voornamelijk doet, en een waarschuwing wordt genegeerd, dan vind ik het logisch dat je de wacht wordt aangezet.

Wij hebben in de afgelopen jaren toch ook de nodige mensen weggestuurd. Wij hebben regels, dmv een contract dat je verplicht bent te tekenen, geef je aan akkoord te gaan met ons beleid. Doe je dat niet, dan is het simpel.

Voor jou 10 anderen. En liever een lege stal dan er 10 gevuld met zeikerds...

Pensionklanten lopen altijd te mekkeren, maar bedenk je eens wat een werk een pensionhouder allemaal wel niet verzet om het je naar de zin te maken!!

Of het terecht is in geval van TS durf ik niet te zeggen, ik ken niet het hele verhaal.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:23

Wat 'professionaliteit' te maken heeft met deze situatie..?
Het lijkt me duidelijk dat je uit bepaalde voorkennis/ervaring spreekt en daardoor dus denkt dat je zo nodig je mening moet ventileren. Als de eigenaar van het paard met de vieze stal opeens gaat klagen, dan is het inderdaad wel een één-tweetje. Tot het moment van jouw verschijnen heeft ze dus kennelijk niet geklaagd?
Hoe je het ook wendt of keert: jij staat niet op de stal en als je vriendin tot nu toe genoegen genomen heeft met de omstandigheden, dan is het niet aan jou om door stokerijtjes het vuurtje aan te steken.

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 12:24

Chaos schreef:
Tja.

With all the respect.

Maar ik wil ook echt geen mensen die alleen maar roddelen op stal. Dus ja, als dat is wat je voornamelijk doet, en een waarschuwing wordt genegeerd, dan vind ik het logisch dat je de wacht wordt aangezet.

Wij hebben in de afgelopen jaren toch ook de nodige mensen weggestuurd. Wij hebben regels, dmv een contract dat je verplicht bent te tekenen, geef je aan akkoord te gaan met ons beleid. Doe je dat niet, dan is het simpel.

Voor jou 10 anderen. En liever een lege stal dan er 10 gevuld met zeikerds...

Pensionklanten lopen altijd te mekkeren, maar bedenk je eens wat een werk een pensionhouder allemaal wel niet verzet om het je naar de zin te maken!!

Of het terecht is in geval van TS durf ik niet te zeggen, ik ken niet het hele verhaal.

ik kom niemand tegen op stal..
de eigenaar had een klacht in gediend over de vieze stal..
die zij zelf gezien heeeft!!!
en ik krijg een terrein ontzegging..

ik krijg die mail van ja je mag niet meer op het terrein komen..
ik heb alleen de eigenaar gezien..
denk je dan niet dat ik gewoon naar de eigenaar loop van goh... wat is de reden dat de stal zo vies is..
sorry hoor.. maar ben voor de rest niemand tegen gekomen..

dus als haar vaste verzorgster concludeerd dat de stal vies is.. en beld haar op..
dan kan hij dus ook een terrein ontzegging krijgen?!?!
op een gegeven moment durft niemand meer wat te zeggen.
.je betaald flink om je paard daar goed te hebben..
en die stal staat niet echt aan geschreven als de beste..
maar goed.. dat erbuiten dan..
ik vind het belachelijk dat je niet tegen je kritiek kan.. en dan maar de eerste de beste
pakt die jij DENKT het gezegt te hebben..
Kom toch op.. zij doen het uit mesten niet eens.. laten ze lekker doen.. door een ander..
en hoe die stal er uit zien.. zal ze een zorg wezen..
al meerdere mensen hebben geklaagt..
en hun stallen zien er tip top uit.. en gaan zelf de weide op.. de rest van de pension klanten) wel te verstaan 50 ofzo.. die staan gewoon al lang op stal...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:25

goh herkenbaar :D

ik heb ook een terreinontzegging van een stal gehad. maar bij mij kwam het omdat die persoon mij niet mocht. terwijl ik nog niks had fout gedaan.( hier stond mijn verzorgpaard en kwam er meerdere malen per week).

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:26

Dan, beste Larella, rest er maar één ding: uitleggen dat JIJ niet degene was die de klachten veroorzaakt hebt. Simpel toch?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:27

Wat is het toch weer typisch dat een terreinvergoeding alleen ligt aan de ander en niet aan jezelf :+

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 12:27

het komt er op neer:
Ik kom daar om dat beest te verzorgen..
ik kom thuis.. en heb in 1 keer een terrein ontzegging..
dat is het.. en waarom ..
omdat zij DENKEN dat ik onwaarheden verteld zou hebben

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:28

xxLarella schreef:
quera schreef:
goh herkenbaar :D

ik heb ook een terreinontzegging van een stal gehad. maar bij mij kwam het omdat die persoon mij niet mocht. terwijl ik nog niks had fout gedaan.( hier stond mijn verzorgpaard en kwam er meerdere malen per week).

ja inderdaad.. :+

bij mji is het helaas niet goed gekomen en als ik naar de paarden toewil om mee te gaan met de kar dan wordt ik opgepikt bij de bushalte en daar afgezet(100 meter van stal vandaan) ben dr nog 1 keer geweest en dat was teon 1 van de 2 was overleden en uitgestrooit werdt op de wei daar. en daar hebben de eigenaren hemel en aarde voor moeten bewegen

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 12:29

Jannepauli schreef:
Dan, beste Larella, rest er maar één ding: uitleggen dat JIJ niet degene was die de klachten veroorzaakt hebt. Simpel toch?

dat heb ik gedaan..
maar ze sturen niet terug..
(en ik mag daar niet op het terrein komen)..
en nemen niet op

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:29

Bij mij op stal staat ook een paard dat de stal binnen een avond goed vies kan krijgen! We staan er met zijn vieren en we weten ook dat de stallen iedere dag schoon worden gemaakt.
Alleen voor een buitenstaander kan dat wel eens raar eruit zien: 3 paarden met een mooie schone stal en 1 die gewoon in een smerige stal staat! (in de ochtend dan ;))

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:30

Okee, en ze hebben niet gewoon een gruwelijke hekel aan je? :)
Niet dat dat het goed zou praten, maar het verklaart het wel natuurlijk.

Indien dat zo is kun je weinig meer doen dan je er bij neerleggen, met dat soort mensen valt dan toch niet te praten.

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:33

Een terreinontzegging krijg je echt niet zomaar, daar moet gewoon meer achter zitten dan wat je nu verteld.

xxLarella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 12:35

Smurfie schreef:
Een terreinontzegging krijg je echt niet zomaar, daar moet gewoon meer achter zitten dan wat je nu verteld.

iemand moest een keer per direct van stal..(met paard en al)..
omdat ze gevraagt had of haar zoon haar dochter geslagen had..
dus (let op ''gevraagt'').. op zich die mensen zijn best op vliegerig..
en nee dit is het hele verhaal van dit..