zodiacje schreef:Heb je het hier dan over de stal of stalling?
maw wil je horen dat ik de wei belangrijker vindt of, als je het echt alleen over een stal hebt wat ik daar dan zou willen?
Ik heb mijn paard 24/7 buiten dus dat is wat ik belangrijk vindt. Als hij in een stal zou staan zou ik het volgende willen:
-ruime, lichte stal met buitenluik en mogelijkheid tot onderling contact. Absoluut geen dichte wanden en het liefst ook aan de voorzijde de mogelijkheid om zijn hoofd buiten de stal te steken.
succes met je onderzoek!
Ik bedoel een stalling
Maar bedankt voor je reactie!
Zooist schreef:Ow.... de ideale stal.... waar ik al zo lang naar zoek.....
Ik wil ruime stallen (minimaal 3,5x4) met buitenluik
Dan een uitloop eraan vast
En vanuit binnen ook benaderbaar.
Waar ze de stal voor me mesten en de uitloop ook.
Het hout waarmee de uitloop omheind is, is geen kaasschaafhout (dus als ze erlangs komen blijven ze heel)
Dan een ruime stallengang met poetsplaatsen waar je je paard veilig kan vastzetten.
Een wasplaats met warm en koud water op een plek waar het niet tocht.
Een solarium waar het ook niet tocht en de warmte echt bij het paard komt en niet vervliegd.
Een binnenbaan met een minimale afmeting van 20*60 met een goede bodem en veel spiegels
Minimaal 1 buitenbaan met een minimale afmeting van 20*60 met een goede bodem en eventueel buitenspiegels en wel met een omheining die veilig is.
Een ruime longeercirkel die bij voorkeur ook overdekt is en dan met windgaas afgezet.
Een ruime stapmolen met een flinke diameter doorsnede met een ondergrond die niet zwaar is, maar ook niet keihard.
Weidegang, ruime weides en aparte weides voor groepen en aparte weides voor paarden die alleen staan.
Dan zou het ideaal zijn als ze rond 10 uur buiten gezet worden en rond 17 uur weer binnengehaald worden.
Voor mijn spullen grote kasten in een afsluitbare en beveiligde ruimte op weinig loopafstand van poetsplaats en stal.
En een verwarmde kantine met automaten voor koffie/thee./choco waar eventueel in het weekend ook patatjes gegeten kan worden maar waar je in ieder geval op een nette manier mensen kan ontvangen.
Dan heb ik dat het allerliefst nog voor mezelf met een woonhuis er aan vast waar ik dan niet teveel eisen aan heb op een warme badkamer na. En als het dan toch van mezelf is wil ik maximaal 10 boxen.
Jeetje! Bedankt voor je reactie, hier kan ik echt wat mee! Er staan zoveel dingen in waaraan ik niet eens heb gedacht. Ik zat te denken: wat mis ik aan mijn huidige stal? Maar als ik iedereen zijn ideeën lees over de ideale stalling, zijn er zoveel extra's die je kan bedenken.
Echt allemaal bedankt voor jullie reacties!
Ik ben er erg blij mee. Meer reacties zijn ook welkom! Hoe meer hoe beter, uiteindelijk moet ik gaan bedenken welke dingen er in mijn ideale stal zouden komen. Dus ik ben benieuwd naar wat er nog meer te bedenken valt!
Wat ik trouwens nog niet voorbij heb zien komen was dat er ook uitrijmogelijkheden zouden moeten zijn. Ik vind dit toch wel belangrijk, jullie niet?