Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
funnyhorses schreef:een warm paard wat ineens met koud water word afgespoten krimpt in mekaar,gevolg spieren verkrampen mee.
Ik gebruik toch liever lauwwarm water.In de zomer als het echt snikkie heet is spoel ik de hoeven en onderbenen met koud water,rug hals en achterhand spons of spuit ik af met lauwwarm water.
funnyhorses schreef:een warm paard wat ineens met koud water word afgespoten krimpt in mekaar,gevolg spieren verkrampen mee.
Ik gebruik toch liever lauwwarm water.In de zomer als het echt snikkie heet is spoel ik de hoeven en onderbenen met koud water,rug hals en achterhand spons of spuit ik af met lauwwarm water.
. funnyhorses schreef:een warm paard wat ineens met koud water word afgespoten krimpt in mekaar,gevolg spieren verkrampen mee.
Vienna2007 schreef:funnyhorses schreef:een warm paard wat ineens met koud water word afgespoten krimpt in mekaar,gevolg spieren verkrampen mee.
Ik kan nieteens koud water gebruiken bij 1 van mijn paarden! Dan flipt hij helemaal door.
Zolang het lauw warm water is geen probleem.
Ben blij dat hij dit zelf aangeeft. Water voelt ijskoud aan op een warm paard. En dus nooit goed.
Dan geeft mijn paard het verkeerd aan, want zij vindt het juist fijn.
Ik sproei het dan een beetje over haar heen, niet zo dat ze een hele douche krijgt van koud water.