Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
flappie2 schreef:Ik kwam bij toeval op een site waar je een rolcontainer kunt huren voor de mestafvoer.
Nu op dit moment doe ik de mest op een aanhanger (1m breed en 1.50m lang) daar gaat de mest op van 3 paarden als hij tot aan de rand vol zit (ik schat dat die rand zo`n 30 à 40cm hoog is) dan brengen we de mest weg. 1x per week moeten we de mest weg )
pmarena schreef:Verplaatsbaar dat zal wel tegenvallen denk ik , een gewone Kliko vol met mest is al loodzwaar.....
Citaat:Wat voor een soort aanhanger hebben jullie hiervoor als ik vraagen mag ?
Citaat:Wij mikken het gewoon op een grote berg en laten dat een keer in de zoveel tijd leeghalen. Lijkt mij een stuk praktischer.
rapido schreef:Jep ik heb mijn mest van 2 paarden in een rolcontainer van 500 of 600 liter. Ook deze word elke week geleegd a 20 euro per lediging.
Het gaat prima maar heb de paarden wel op strokorrels staan en overdag buiten op de wei ( waar ik ook de mest verwijder) Als het paard op gewoon stro zou staan is de container binnen no time vol ben ik bang!
truus12 schreef:een vraag je wat is die site.
ik doe alles in een kuub bak en dan in de aanhanger.
per bak kost het bij ons ook 10 euro
scoxxx schreef:Met afvalhout de wanden van je aanhanger verhogen tot 80 cm en je kan al 2x zoveel mest kwijt voor hetzelfde 10-tje.
DubbelDun schreef:@flappie2: kun je niet ergens waar het wel bereikbaar is een mestput maken ??
En mocht je met rolcontainers willen werken vraag dan na hoe zwaar ze mogen zijn, want ook aan het optillen/ledigen zit een max. gewicht.
Anders is investeren in een groter aanhangertje misschien ook nog een optie.
Citaat:Maar officieel mag je niet eens met je eigen mest over straat met een aanhangwagen.
flappie2 schreef:Is een liter net zo veel als een kilo? in dat geval zit er al rond de 600 kilo in de aanhanger. En hij mag max. 750 kilo zijn.
chanicha schreef: