Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
_Chanel_ schreef:De mijne is op dit moment weer broodmager en ik wou dat ze te dik was.
Ik heb liever te dikke als te dunne paarden. Afvallen vind ik makkelijker gaan dan aankomen.
_Chanel_ schreef:De mijne is op dit moment weer broodmager en ik wou dat ze te dik was.
Ik heb liever te dikke als te dunne paarden. Afvallen vind ik makkelijker gaan dan aankomen.
Piepdruif schreef:Nee hoor, je bent niet de enige!
Paarden horen slank te zijn. Als je met je hand over de ribben gaat hoor je ze net te kunnen voelen. Dat is trouwens een vuistregel die voor ieder zoogdier geldt!
8nnemiek schreef:Wat zien jullie trouwens als slank en dik?
Een dikke buik (hooibuik), vinden jullie dat wel kunnen? Of zetten jullie je paard eerder binnen met een klein beetje hooi zodat ze 'mooi slank' blijven?
Brainless schreef:Ik heb een (kruising) koudbloed en een AV.
Bij de koudbloed zijn de ribben veel minder goed te voelen en bij mijn AV zijn ze (duidelijk) te zien....
Dus volgens de vuistregel is de ene te dik en de andere te dun....
vibabu schreef:_Chanel_ schreef:De mijne is op dit moment weer broodmager en ik wou dat ze te dik was.
Vind je dat niet zielig? eerst een paard zoveel voer geven zodat hij dik wordt om vervolgens minder voer te gaan geven zodat hij weer afvalt. Een mens kan zelf bepalen en eet zelf zoveel, een paard is afhankelijk van wat mensen hem geven... Komt eigenlijk hetzelfde neer als kinderen, Ik vind te dikke kinderen de schuld van de ouders en vooral erg zielig voor kinderen gewoon omdat het niet hoeft.
8nnemiek schreef:Wat zien jullie trouwens als slank en dik?
Een dikke buik (hooibuik), vinden jullie dat wel kunnen? Of zetten jullie je paard eerder binnen met een klein beetje hooi zodat ze 'mooi slank' blijven?
Piepdruif schreef:Dat heb je dus goed gezien.
Het handige van deze vuistregel vind ik dat het niet uitmaakt of je een rondgeribd paard hebt, of eentje die een smal gebouwd is, je kan dus voelen of er te veel of te weinig vet op de ribben zit.