door de regen valt alles letterlijk in het water!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

acera1991

door de regen valt alles letterlijk in het water!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 19:49

Okee dat het 1 dag regent vind ik niet erg, maar dat het dagen en dagen achter elkaar regent! :( Daar wordt ik een beetje depri van |( Een paar dagen terug reed ik op een manege in Rotterdam. Dan maakt die regen niet uit. Maar ik ben verhuisd naar het platteland en nu merk ik hoe irritant dat kan zijn! De buitenbak is een zwembad geworden! En het weiland... naja dat valt nog wel mee maar toch... Ik wil gewoon lekker rijden maar door die regen kan dat niet! Maar toch vraag ik me af... rijden jullie met die regenval? Of laten jullie ook je paardje staan tot het weer opklaart? En kan je eigenlijk rijden in een bak vol met water?? Wat doen jullie?
}:0

melle_odet

Re: door de regen valt alles letterlijk in het water!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:00

ik heb dit probleem ook hoor.
maar als de bak een beetje te doen is rijd ik gewoon in de bak.
en anders wat buiten rijden.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:01

Je kunt prima rijden als de bak wat plassen heeft. Echt een zwembad gaat niet maar ik loop er altijd zelf even doorheen en zolang het ´maar´ tot mijn enkels staat ga ik rijden. Houd er wel rekening mee dat je van je paard geen topprestaties mag verwachten maar dat het meer beweging geven zal worden.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 20:06

Blijkbaar is onze bak goed gedraineerd, dus ik kan na een dag veel regen de volgende dag gewoon weer rijden :)
Mochten er nog wel grote plassen liggen, dan ga ik, mits het droog weer is, gewoon een buitenritje maken :)
Je kan er helaas niets aan doen. Welkom in Nederland, is het enige wat ik kan zeggen...

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 21:55

rijden is uiteraard leuker met mooi en droog weer, maar af en toe eens een beetje regen tjaaaa , dat hoort er ook bij hé.
En tjaaaa wij maken af en toe dagtochten en als die gepland zijn , tjaaaaa regen of geen regen , dan is het toch vertrekken hoor, ook voor een ganse dag in de regen, gewoon goede regenjas en hoed en regenchaps en jaaa je smelt daar echt niet van hoor.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 05:26

Wij hebben gelukkig nog steeds een super afwaterende bak en dat zonder drainaige.... Alleen de regen houd mij wel tegen om te gaan rijden.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 05:58

Tja. Rotweer, je doet er weinig aan.

Bij ons hebben we een eb&vloed bodem waar het water dus uitgepompt wordt naar een sloot toe.

Echter is de sloot overvol en stroomt het net zo gemakkelijk weer terug, dus totdat het water lager staat staat de pomp niet aangesloten en is de bak een mooi vlak zwembad. :) Maar gelukkig heb ik ook nog een binnenbak.

Rijden kan maar wel beperkt en afhankelijk van je bak. Van de week moest ik lesgeven en heb ik het paard zelf gereden op een vaste route in de bak, kon alleen op de hoefslag tot een halve grote volte bij B/E vanaf de a. Mijn lesklant rijdt alleen nog aan de longe en dat kun dus niet dus toen zijn wij naar buiten gegaan, wellicht voor jou ook een oplossing? Lekker buitenrijden? Ook daar kun je wat trainen. :)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 06:12

bij oins is de bak echt een zwembad kan er niks mee nu en buiten rijden gaat m ook niet worden aangezien meneer niet 100% verkeersmak is

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 08:27

ik ben dolblij, mijn nieuw aangelegde bak begint eindelijk in te zakken!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:31

Urielle schreef:
ik ben dolblij, mijn nieuw aangelegde bak begint eindelijk in te zakken!

Dus jij doet nog een extra regendansje.. :D .

Bij ons is de buitenbak ook nog prima te rijden gelukkig. In een hoek hebben we wat nattigheid. Door hem veel te slepen droogt hij met de harde wind weer snel.Maar ik denk dat bijna iedereen op het moment wel last van de nattigheid heeft. Er is helaas niets aan te doen.

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:37

Normaal gesproken blijft mijn bak wel aardig droog na wat regen-
buien maar wat er nu allemaal gevallen is,is echt niet normaal.
Alles staat bij ons onder water,ook het weiland.
Ik ben die regen echt spugzat :(

Moeni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 10:53

Wij hebben een binnenbak, dus dat probleem niet. Maar gisteren ben ik toch heerlijk de hei en het bos op/in geweest. Flink galopperen door de plassen en de paarden vonden het fantastisch.

Dus maak er gebruik van en ga crosstraining doen :D

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:27

Hahaha, welkom in het buitenleven!
Dan merk je ineen hoe verwend je bent als je op een stal met binnenbak staat! Wil ik ook wel, maar niet haalbaar achter huis. (financieel misschien ooit nog wel, maar vergunningtechnisch onmogelijk :P)

Hier hebben we een gedraineerde bak die aangesloten is op een vat met een dompelpomp. Wij kunnen dus wel af blijven wateren op de sloot, ookal staat het peil heel hoog.
Het weiland staat deels blank, en de bak na een fikse bui ook, maar die droogt met droog weer en een windje ook weer snel op binnen een halve dag of nacht.

Maar ik ga dus niet in de hoosbuien rijden. Ik rijdt tussen de buiten door. Is het rustig en de bak nat, dan ga ik een blokje om, is het te druk, dan sla ik over. Als de bak dan weer droog genoeg is, dan rijd ik weer in de bak.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:30

Eh, we hebben hier op het platteland niet eens een bak, dus ik ga gewoon naar buiten. Kun je dat niet doen dan? Dan ga je toch ff niet dressuren maar ff buiten hobbelen? Ik moet ook weer hopen dat het land weer opdroogt zodat ik wat kan doen...

BunnyIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:33

Ik heb ook zo'n probleem. Maar met zulk weer, gaan we meestal met de koets weg, dus dat is voor ons niet zo'n probleem in zwolle. Maar anders longeer ik mijn paardje gewoon in het weiland. Hij moet in beweging blijven, maar krijgt ook veel rust.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:34

ik probeer nog in de bak te rijden maar alle hoeken zijn modder en in 1 hoek ligt zelf al water
maar ja ik rij maar een beetje op de binnenhoefslag het is wel te doen alleen het mag van mij weer snel over gaan
flut zomer

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:40

kom gezellig allemaal bij mij staan, gaan we samen rijden door de polder; heerlijk genieten van het natuurgebied hier! Achter in het hoekje van het puntje van Goudswaard! Regen of geen regen, altijd genieten. Ben ik ook niet meer zo eenzaam hahaha

Photoyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:57

Ik rijd dan ook liever niet, maar soms vind ik het ook wel gaaf om door de bak te crossen met waterplassen. :Y)

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:35

ik baal ook van al die regen!! :(
Ik rijd nog wel gewoon, mits het niet de hele tijd hard regent.

Ik ga het bos in (tijdens het buitenrijden doe ik ook wat dressuurwerk) of zet mijn paard op de trailer om naar de binnenmanege te gaan. Dat heb ik nu al meerdere keren moeten doen helaas....

PennyW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 22:59

Ik ben die regen inmiddels helemaal zat, in het begin was het nog wel te doen, maar het houdt maar niet op.. Volgens Piet komt er beter weer aan,.. gelukkig ;)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 07:05

Ha, vandaag lekker zonnetje! Lekker ritje maken! En de aankomende dagen ook nog zonnig en 19 graden, dus PERFECT rijweer!

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 18:14

Vandaag was het gelukkig droog dus heb een poging gewaagd. Alleen aan het einde van de bak een plas maar verder was het prima te doen :)

LisaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 20:08

de buitenbak op de manege was ook een zwembad. we hadden toen net ponykamp dus gingen we gezellig met z'n allen spetteren. ik vond het ook niet heel leuk... maar we waren met z'n 9en en dat gaat toch wat moeilijker omdat onze binnenbak een stuk kleiner is.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 13:48

Bij ons was de bak ook helemaal zeiknat. alleen helemaal de buitenkanten waren nog droog, dus kon me paard wel losgooien zodat ie nog een paar rondjes kon rennen, maar verder.....

en nu, na twee dagen droog weer, is ie alweer prima te rijden. grond is nog wel wat nat, maar dat is juist wel lekker.

blokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:16

huilen huilen huilen...
Enige oplossing om je paard op de trailer te zetten en een binnenbak op te zoeken, of een buitenritje met droog weer te maken...