Nu sinds 3 jaar huren de eigenares van 'mijn' paard en een vriendin (persoon X) een weide op de manege (erg vreemde situatie die er eigenlijk verder niet echt toe doet). Eigenares betaald 1/3de van de prijs, vriendin betaald 1/3de en de eigenaar van de manege betaald 1/3de omdat zijn merrie ook altijd mee op de weide staat. Dus 3 paarden en iedereen betaald evenveel.
Maar sinds gisteren heeft persoon X het paard dat bij ons op de weide stond weg gehaald en een ander in de plaats gebracht, een 2 jarige hengst. Die kan natuurlijk niet bij de 2 andere merrie's op de weide.
Volgens persoon X, mag haar hengst de hele dag op de weide en moeten de 2 andere paarden overdag op stal en mogen 's nachts op de weide en worden 's morgens terug binnen gehaald.
Mijn mening is, persoon X verstoord de orde in de groep, dus moet haar hengst maar 's nachts buiten zetten, zodat voor de andere paarden de situatie hetzelfde blijft. Of we maken een overeenkomst, hengst van 8 tot 2 en onze paarden van 2 tot 8 buiten.
Eigenares denkt er trouwens hetzelfde over als ik.
De regel op de manege is eigenlijk ook, dat hengsten niet op de gewone weides mogen, omdat ze merries of andere paarden ernaast zouden kunnen lastig vallen of zouden kunnen uitbreken, er is dan ook een speciale paddock voor hengsten, maar voor persoon X voldoet dat niet en moet hengst toch op de weide.
Ik heb een hele waslijst van redenen waarom ik echt niet wil dat mijn merrie 's nachts op de weide moet, dus bij interesse...
? Maar waarschijnlijk tipt dat niet aan jouw lijstje met negatieve punten, haha
, maarja dat brengt natuurlijk niets op.. 
) , er dan een merrie voor in de plaats komt , en dan een paar maanden later de hengst weer terugkomt (waar blijft die merrie dan