wordt hij verwaarloosd ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sammielola13

wordt hij verwaarloosd ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 21:15

(( ik weet niet of het goed staat maar ,,

ik vraag me nu echt wel eens af of mijn verzorgpaard niet gewoon vre-se-lijk verwaarloosd wordt ?!

hij staat dus echt letterlijk overal in de poep , aan de zijkanten van het paddock.
zijn stal is niet schoon ( met mega veel plas ( hengst :) )
van de week had het natuurlijk nogal geregend maar dat paddock loopt dus blijkbaar afwaarts zo de stal in :n en geen putje ..
dus er lag echt zeker wel een plas water in zn stal van minimaal 1,5 meter breed :(
we hebben eerst alle overige mest eruit gevist .. en daarna het water gebrobeerd.
ook heeft hij mijt en mok , waar ( bijna ) niets aan gedaan wordt,hij is volgens mij nog maar 1 keer in de 8 jaar bekapt door alle scheuren .. hij valt de eigenaar aan dus die geeft alleen maar eten.
als we de mest wegschepte zaten er allemaal larven in %) . Als je daar wegging was je ook echt altijd onder de mest en modder..
hij is ook totaal niet opgevoed .

ik weet niet wat ik hiermee aan moet :? ik vind het ook weer zo sneu om hem alleen te laten :(

help ??!!

Captain

Re: wordt hij verwaarloosd ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:18

Dat je hier nu pas mee komt zeg.. :=
Hoelag verzorg je hem al? Ik neem aan dat dit nl niet in 1 dag ontstaat..
Ik zou er zo snel mogenlijk wat van zeggen tegen de eigenaar maar verbaas me erover dat je dat nog niet gedaan hebt.. Snel erover praten dat dit echt niet kan!

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 21:20

H_Nalanta schreef:
Dat je hier nu pas mee komt zeg.. :=
Hoelag verzorg je hem al? Ik neem aan dat dit nl niet in 1 dag ontstaat..
Ik zou er zo snel mogenlijk wat van zeggen tegen de eigenaar maar verbaas me erover dat je dat nog niet gedaan hebt.. Snel erover praten dat dit echt niet kan!

dat is het probleem :n ,, ik heb gezegd dat dit zo niet verder kan , dan zegt ie 'ja das waar' en of tie m niet beter kon verkopen of een betere stalling kon vinden dan aan huis maar niemand wil een belgische hengst op zn stal |o

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:21

Bel morgen ochtend aub meteen de DB.

Hij zal ongetwijfeld ook rotstraal hebben? Waarom heeft hij uberhaupt dat dier nog als hij er niet mee overweg kan én er niet voor kan zorgen. Er is uiteindelijk altijd wel iemand te vinden voor je paard!

Sommige mensen snap ik niet hoor.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 21:23

suus_ schreef:
Bel morgen ochtend aub meteen de DB.

Hij zal ongetwijfeld ook rotstraal hebben? Waarom heeft hij uberhaupt dat dier nog als hij er niet mee overweg kan én er niet voor kan zorgen.

Sommige mensen snap ik niet hoor.

goed idee ,, hij is dan met veel gezeur naar de hoefsmid geweest . ik zal het inderdaad met de andere verzorgster over hebben morgen ! SUPER IDEE *D

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:27

Dit klinkt inderdaad als verwaarlozing. De redenen daarvoor kunnen divers zijn; het lijkt door onmacht van de eigenaar.
Je bent (nog maar) dertien.
Het lijkt mij verstandig dat je deze situatie overlegd met een volwassene in je omgeving (welke verstand heeft van paarden). Bijv. een instructeur.
Niet zomaar naar de DB stappen.

Wel een vervelende situatie voor je. Dapper dat je er wat aan wilt doen!.
Succes.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 22-08-10 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 21:29

senna21 schreef:
Dit klinkt inderdaad als verwaarlozing. De redenen daarvoor kunnen divers zijn; het lijk door onmacht van de eigenaar.
Je bent (nog maar) dertien.
Het lijkt mij verstandig dat je deze situatie overlegd met een volwassene in je omgeving (welke verstand heeft van paarden). Bijv. een instructeur.
Niet zomaar naar de DB stappen.

Wel een vervelende situatie voor je. Dapper dat je er wat aan wilt doen!.
Succes.

dankje , mijn moeder weet veel ( vroegere ervaring :) ) daar zal ik het aan vragen al weet ze het al ,, maar anders de instructrie idd !

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:31

Het klinkt idd. als verwaarlozing, goed dat je in actie komt! Laat je ons nog horen hoe en wat nu verder?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:32

Denk niet dat het zo lijkt door de eigenaar, die lijkt me ook niet helemaal helder als ik dit zo lees.

Ga indd met een volwassene, had het er bij moeten zetten. Las niet hoe oud je was :D.

Fijn dat er meiden zijn die zich over 't dier ontfermen.

Succes!!

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 21:37

ik ga t er inderdaad , met de andere verzorgster overhebben en met de instructie :))
dan horen jullie t snel !
dankje voor de geniale ideeen ! <3

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:40

Als je een verzorgpaard hebt hoort daar niet alleen rijden en poetsen bij, je zou ook zelf de drollen uit de paddock kunnen verwijderen, de eigenaar helpen als het paard naar de smid moet, zijn stal uitmesten en met de eigenaar overleggen wat jullie aan het waterprobleem kunnen doen.
Neem eventueel je moeder mee.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 21:42

tiwi1969 schreef:
Als je een verzorgpaard hebt hoort daar niet alleen rijden en poetsen bij, je zou ook zelf de drollen uit de paddock kunnen verwijderen, de eigenaar helpen als het paard naar de smid moet, zijn stal uitmesten en met de eigenaar overleggen wat jullie aan het waterprobleem kunnen doen.
Neem eventueel je moeder mee.

aan de eigenaar heb je niets ,, mest wegscheppen doen we altijd ,, die larven heb ik geen idee van , gewoon door derest van de omgeving denk ik . wij proberen de situatie op de knappen maar dan moet de eigenaar ook meewerken , t is wel zijn paard en wij doen nu alles . moeder heeft geen tijd .

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:45

De dierenbescherming bellen vind ik voor mijn gevoel te ver gaan. Laat eerst je ouders eens met die man praten. Ik snap dat de situatie nu erg is, maar 1 dag langer maakt nu toch niet meer uit. Eerst nog duidelijk praten en dan pas de dierenbescherming bellen.

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 21:47

kabwan schreef:
De dierenbescherming bellen vind ik voor mijn gevoel te ver gaan. Laat eerst je ouders eens met die man praten. Ik snap dat de situatie nu erg is, maar 1 dag langer maakt nu toch niet meer uit. Eerst nog duidelijk praten en dan pas de dierenbescherming bellen.

mijn ouders hebben geen tijd , vader werken ,, moeder werken en voor zusje en broertje zorgen , vader is allergisch al sowieso wordt dat niets :) mischien de ouders van de andere verzorgster ? alleen die man is ook al oud en hij zegt echt altijd als je wat tegen m zegt : 'ja das waar' ; :7
Laatst bijgewerkt door Sammielola13 op 22-08-10 21:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:47

En met de eigenaar overleggen of jij de hoefsmid, dierenarts voor mestonderzoek e.d. mag regelen op zijn kosten? Zo te horen heeft hij gewoon vrij weinig zin om moeite te doen voor zijn paard maar misschien vindt hij het niet erg om er een beetje aan uit te geven mits iemand anders het regelt?
Verder toch met hem rond de tafel gaan zitten want wat je nu vertelt klinkt inderdaad als verwaarlozing en daar zal toch iets aan moeten gebeuren. Anders de DB bellen, hoe moeilijk dat ook is...

kabwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:49

Ja dat zou ik eerder doen. Je hebt als laatste redmiddel nog de dierenbescherming. Als je die belt kan het ook zo zijn dat het paard word afgepakt, of dat de eigenaar weet dat jij belde en dan mag je niet meer komen. Begrijp me niet verkeerd, gezondheid van het paard staat voorop. Maar de DB bellen kan altijd nog...

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 21:49

Delaja schreef:
En met de eigenaar overleggen of jij de hoefsmid, dierenarts voor mestonderzoek e.d. mag regelen op zijn kosten? Zo te horen heeft hij gewoon vrij weinig zin om moeite te doen voor zijn paard maar misschien vindt hij het niet erg om er een beetje aan uit te geven mits iemand anders het regelt?
Verder toch met hem rond de tafel gaan zitten want wat je nu vertelt klinkt inderdaad als verwaarlozing en daar zal toch iets aan moeten gebeuren. Anders de DB bellen, hoe moeilijk dat ook is...

ja mischien is de db bellen een goede optie inderdaad ,, hij is al oud en heeft er naar mijn gevoel gewoon geen zin in ofzo :S en echt ,, hij is niet zo van het 'doen' :?

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:53

Delaja schreef:

Nou, ik vind niet dat een dertien-jarige de problemen van een volwassene niet kan of moet oplossen.
Signaleren is genoeg.
Je bent als verzorgster niet verantwoordelijk voor dit soort situaties, hoe moeilijk dat ook is....
Als je wat kunt doen, is dat mooi.... maar je kunt het paard niet 'redden'.
Er moeten volwassenen zijn, die daarin verantwoordelijkheid nemen.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:55

Lastig altijd van die eigenaren die dan wel een paard willen, maar er niet voor willen zorgen.
En dan wel zeggen ja je hebt gelijk en er vervolgens weer helemaal niks mee doen.
Maar waarom staat hij nu ook op stal, zo'n paard (ieder paard eigenlijk) moet nu toch lekker op de wei staan.
En als dit lastig is vanwege andere paarden, misschien maar een ruin van hem maken.
Kijk als dan zijn leven een stuk aangenamer kan worden, omdat hij dan naar een andere stal kan of de wei in.

En gaat nog eens praten met hem samen met je moeder of de andere bijrijdster als deze ouder is als jou.
Want misschien neemt hij een ouder iemand wel serieus.
Hoop dat er snel een oplossing komt voor deze mooie Belg, want dit verdiend hij niet.
En anders laat hem dan aub dit mooie paard verkopen. Want alles is beter dan dit.
Arm dier alleen maar in zijn eigen ontlasting staan. Kan echt niet.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:57

senna21 schreef:
Delaja schreef:

Nou, ik vind niet dat een dertien-jarige de problemen van een volwassene niet kan of moet oplossen.
Signaleren is genoeg.
Je bent als verzorgster niet verantwoordelijk voor dit soort situaties, hoe moeilijk dat ook is....
Als je wat kunt doen, is dat mooi.... maar je kunt het paard niet 'redden'.
Er moeten volwassenen zijn, die daarin verantwoordelijkheid nemen.

Uiteraard moet ze het niet oplossen maar ik kan me voorstellen dat ts zelf wel het beste met het beestje voor heeft en misschien samen met haar moeder of iemand anders op zoek kan gaan daar een hoefsmid en DA. Als ze dat niet wilt kan ik het me ook voorstellen maar proberen kan altijd toch :Y)

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:03

nouja zijn temperament kwijt raken.
Is misschien beter voor hem maar wat je al zegt er zijn zat ruinen die zat temperament hebben.. Pff kom op zeg. Hij kan hem nu al niet aan, aangezien hij alleen maar eten in zijn bak kan gooien en niet in de beurt kan komen.
Gelukkig staat hij ook nog in de wei.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:07

het is toch je verzorg paard?
Waarom houdt jij het dan niet schoon daar?
Dat hoort er ook bij....

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 22:08

ja , nouja het is wel eigenaardig zat ik te denken ,, normaal als ik een dag niet kom belt hij al gelijk waar blijf je nou !! '' ( ben namelijk donderdag voor t laatst geweest wegens knieblessure voor zoveelste keer... :( )
ik had echt nogal boos gezegd omdat ie altijd maar zo zegt 'ja das waar' ,, dat ie m beter kon verkopen natuulijk, dus zou hij weg zijn := nouja ik ga morgen wel even langs als het wat beter gaat .. mis m wel !
als hij m verkoopt heeft hij er in ieder geval ( hopelijk ) iets aan gedaan om m n beter leven te geven toch :)

geerke schreef:
Dat hoort er ook bij....

dat is ongeveer wat het meeste tijd in beslag neemt daar ;)
Laatst bijgewerkt door Revanches op 02-09-10 07:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: 2 berichten samengevoegd tot 1.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:09

Je hebt nu het paard van iemand anders zonder toestemming hier op Bokt geplaatst, en alleen maar nagatieve dingen erover geschreven. Volgens mij mag dat helemaal niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:12

Sammielola13 schreef:
geerke schreef:
Dat hoort er ook bij....

dat is ongeveer wat het meeste tijd in beslag neemt daar ;)

ik weet er alles van...ik heb er drie...maar geen verzorgster :D