ik was laats op concours en toen zag ik een schimmel met een echt witte staart . en in die staart zag je helemaal een zijde glans.... nu was mijn vraag hoe zou ik dat ook kunnen krijgen alleen dan bij een Vos en Zwart paard.
en ook die mooi glans wat westernpaarden hebben ... ook zo'n zijde glans . die van mij glimmen nu ook wel maar ik vind zo'n zijde glans mooi voor op concours .
al vast bedankt .
Petronella09
Geplaatst: 21-08-10 14:43
Hoi,
Ik ben hier zelf niet zo in thuis, maar de eigenaresse van mijn bijrijdpaard gebruikt een anti klit spray voor de staart van het paard, (zwarte staart) en daar gaat hij ook heel erg van glanzen. Volgens mij zijn hier verschillende merken van, zij gebruikt iets met een engelse naam. Hopelijk heb je hier iets aan, succes op concours!
kabwan
Geplaatst: 21-08-10 14:47
Je zou ook gewoon je paard kunnen wassen met glans shampoo, de goedkoopste van de kruidvat ofzo. Pas op dat je dan de plek waar het zadel zit en de hals en manen niet doen, omdat anders het zadel glijd en je teugels glad kunnen worden. En dan heb je geen goede grip tijdens het rijden. Vaak glanst de hals al van zich zelf en het zweet.
Soms die ik om de bil spieren mooier uit te laten komen, wat glans spray op een zachte borstel. Dan tegen de haar richting in poetsen, zodat het haartje van onder na boven glanst. Als we dan rijden en ze beweegt mooi haar kont, zie je dat ook super goed.
Ik snap wel wat je bedoelt dat die paarden zo gigantisch glanzen. Maar ik ben wel bang dat ze er van alles in spuiten (glans spray) om ze zo te krijgen. Misschien toch iets met lijnzaad doen, of een scheutje zonnebloem olie door het voer. Wil vaak net dat beetje meer geven.
ja, ze glimmen nu zonder spray enzo. al heel hard maar je kunt er ook zo'n mooie zijde glans en die wil ik graag .. lijnzaad enzo. werk daar ook niet voor ....
0000
Geplaatst: 21-08-10 18:40
Conditioner! Daar worden de haren zachter van, helpt tegen de klitten, en ook zeker voor de glans! Ik was altijd eerst met shampoo, dan met conditioner, en dan doe ik er nog antiklit in. Helemaal
oke, bedankt voor de tip. heb je mischien een foto van je paard nadat je dat gedaan hebt ?
0000
Geplaatst: 21-08-10 18:47
Ehm, nee eigenlijk niet...maak niet zo vaak foto's eerlijk gezegd. Maar ik gebruik gewoon huismerk van de supermarkt, kost 70 cent per fles ofzo dus kan je best een keer uitproberen misschien?
Het allerbelangrijkste voor een glimmende staart is in ieder geval dat hij goed schoon is. Zand maakt meteen dof, en ook mest is natuurlijk niet bevorderlijk ervoor!
Van olie gaan ze ook heel erg glanzen. Ik gebruik zelf biosilk dan krijg je echt een zijdeglans en je hebt er zeer weinig van nodig maar ziet er super uit.
oke, dat ga ik eens proberen .. ik gebruik nu zelf stubben care .. dat is ook heel goed en ruikt lekker maar geeft niet het extra effect ....
Bungarus
Geplaatst: 22-08-10 17:13
Kan ook aan het ras liggen. Spray helpt vaak goed maar sommige rassen glanzen al meer van zichzelf Zorg ook voor een goede borstel. Ik vond gister ineens een extreem zachte borstel en het beest glansde zoals ze nog nooit had gedaan
ik heb zo'n westernpaard met die glans die je bedoelt, maar ik doe er echt helemaal niks aan!! geen olie, geen anti klit, geen baby doekjes. gewoon poetsen, trainen en goed voeren.
Brittje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-10 17:17
ik heb duitse paarden ... sport paarden . heb goede bostel van de oster en ook een wollen poetshandschoen ... en hele zachte borstels ..... maar die van mij glimmen wel hard maar hebben niet zo'n extra glans ...
Brittje
Geplaatst door de TopicStarter: 22-08-10 17:18
Mister01 schreef:
ik heb zo'n westernpaard met die glans die je bedoelt, maar ik doe er echt helemaal niks aan!! geen olie, geen anti klit, geen baby doekjes. gewoon poetsen, trainen en goed voeren.
ik heb op het moment geen andere foto's van hem op bokt. ja die andere paarden glimmen niet zo mooi. die merrie Appaloosa was daar 10 maanden drachtig en had heel veel pijn.
dat veulen is inmiddels uitgegroeid tot een geweldige hengst en glanst je ook tegemoet!!! hij ziet er tegenwoordig heeeeel anders uit. ik heb toevallig vd week weer eens foto's van hem gemaakt, en zal binnenkort daar ook weer eens een foto van plaatsen.