Mensen ervaring met extensions voor de staart van je paard?.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

detour

Mensen ervaring met extensions voor de staart van je paard?.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 08:59

Hoi allemaal,

heb een scheet van een driejarige merrie. het is een enorme staartzwieper. Ze heeft deze zomer veelvoudig haar vliegendeken op gehad. Bij het zwiepen zijn haarplukken aan de gespen van de deken blijven hangen en ze heeft haar staart aardig uitgedunt.. :+ Heb de staart wat bij geknipt, het hangt nu gedeeltelijk noder- en gedeeltelijk boven de sprong.
Een vlecht met 6 elastiekjes wist ze ook nog los te meppen en zwiepen, en ik zit niet 24/7 bij mijn paard.

Een vriendin van me heeft ooit extensions in de staart van haar paard laten aan maken, dat zag er super uit.

Zijn er nog meer mensen die daar ervaring mee hebben? Zo ja, hoe werkte dat en hoe lang bleef dat zitten? Wat waren de kosten?..
Naast dat ik een staart een functioneel onderdeel vind vind ik het cosmetisch gezien geen gezicht. Ze heeft een aardig ontwikkelde kont en daar hangt dan zo'n banketstaaf staartje aan. }:0

Alvast bedankt! ;)

EquiJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:03

Bij mijn merrie hebben een stelletje onverlaten ooit de staart afgeknipt (rond de carnaval) In de zomer had ze geen mogelijkheden meer om de vliegen weg te jagen. Een plaatselijke kapster heeft toen (het had in de krant gestaan) wat extensions ingevlochten.... ze zin er een behoorlijke tijd mee bezig geweest, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik het niets vond. Het werd pluizig en ging klitten. Er bleef zand en stro inhangen en dat was nog niet zo eenvoudig te verwijderen... uiteindelijk heb ik ze eruit gehaald....
Ik ga ervan uit dat er verschillende soorten kwaliteit van extensions zijn, maar voor mij hoeft het niet meer.... :+

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:04

Jeetje, dat is het dus ook niet.. Wat voor haar was er dan gebruikt?.. Ik neem toch aan dat alleen paardenstaarthaar functioneert?..
Trouwens- wat onwijs vervelend wat er is gebeurd, balen zeg.. Kunnen mensen niet gewoon van je dier afblijven?... :(:)

Laat je het nu natuurlijk aangroeien? dat zal best lang duren , he?..

Anya

Re: Mensen ervaring met extensions voor de staart van je paard?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:24

ik.. staart gekocht, zelf ingevlochten in november, zit er nog steeds in, dus het houdt goed.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:33

Wauw, hoe heb je dat gevlochten, Anya?..
Doe je goed.. Wat was je kwijt?
Mijn merrie heeft een zwarte staart met her en der wat bruin.. Heb jij de staart op kleur en structuur gekocht en heb je die bij de slager gehaald? Waar haal je zoiets?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:41

Nee ik heb het van een bokker gekocht.. momentje

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:43

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:44

Klinkt goed, thanks, ik ga het meteen even bekijken! Ben alleen niet zo'n handige vlechter, wordt een spoor van haren deur de wei. ;)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:46

Wow dat heb je knap gedaan zeg! En wat een geduld. ;)

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 09:46

Nee het is echt redelijk goed te doen. Wel makkelijk als je met twee personen doet. Eentje om te vlechten, eentje om de vinger op de vlecht te drukken terwijl jij de touwtjes om af te knopen zoekt. Dan wordt het strakker.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 09:48

Ok, thanks!
Ik denk dat ik wacht tot september / okt zodat de vliegen al wat weg zijn en mijn paard dekenloos is tot de winter. Ze zwiept zo idioot fanatiek.. het is net een propellor, als ze opstijgt en wegvliegt, zal ik niet stom staan te kijken.
Ik ga dit zeker overwegen en een handig maatje zoeken om te helpen.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:56

Verplaatst van MD naar VSW.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:19

Het is goed te doen hoor. In de staart heb ik het zelf nog nooit gedaan maar heb in de winter bij mijn merrie wel wat extensions in de manen gevlochten. Gedeelte wat ze in de zomer had afgeschuurd dus was aan de korte kant om het netjes te maken. Maar ging eigelijk vrij makkelijk. En het haar was ook goed bij te houden was haar eigen staarthaar dus dat scheelt. Ze heeft er zo'n 4 maanden mee gelopen denk ik.
Bij paardenextensions.nl. Heb je voor 25 euro geloof ik een bos haar voor opvulling.

EquiJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:59

detour schreef:
Jeetje, dat is het dus ook niet.. Wat voor haar was er dan gebruikt?.. Ik neem toch aan dat alleen paardenstaarthaar functioneert?..
Trouwens- wat onwijs vervelend wat er is gebeurd, balen zeg.. Kunnen mensen niet gewoon van je dier afblijven?... :(:)

Laat je het nu natuurlijk aangroeien? dat zal best lang duren , he?..

Het is nu zo'n 5 jaar geleden.... (zo lang alweer 8)7 ) Het aangroeien heeft zeker 2 jaar in beslag genomen. Inmiddels zie je er niet veel meer van...
Het ergste is inderdaad dat mensen zomaar aan je paard zitten en dat je je dan heel kwetsbaar voelt. Het makt niet uit hoe hoog de heg en het hek zijn....

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:22

Ik zet extensions bij paarden met micro rings, dan is niet schadelijk voor het haar, en je kunt het haar weer gebruiken als het uitgegroeit is.
Ik zet het dan ook de 2e keer voor een stuk minder geld in.

Door middel van vlechten is het ook perfect te doen, wat ik hier hoor over klitten ed. heb ik mijn klanten nooit over gehoord, ik krijg alleen maar goeie reacties na afloop.

Ook de manier met touwtjes gebruik ik niet, het is erg veel werk, en gaat net zo goed met een elastiekje.

Je bent zo'n 2 à 3 uur bezig met een staart, en haar haal ik bij de slager.

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt :)

Succes!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 08:15

iemand die het niet van bokt doet, heeft het toen bij 2 vriendinnen van mij ingevlochten, hun paarden uiteraard, en het zag er neit uit. Die vrouw vlecht zelf als een klein kind en je ziet het heel erg zitten. Het was er dan ook met 2 weken weer uit...

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 10:20

MOH girl, kun je eens foto's plaatsen en hoe lang blijft het zitten?

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 10:28

Ik heb bij een paard van mij 1x laten doen en goed gekeken hoe zij het deed. Daarna zelf gedaan, was goed te doen en niet zichtbaar. Belangrijk is dat er op de staartwortel voldoende haar zit om aan te vlechten en de vlechtjes te bedekken.
Wel een juiste kleur uitzoeken maar waar ik de staart vandaan heb heeft via een foto (was een Appaloosa) heel goed de kleur kunnen inschatten. Ik was voor de aanschaf rond de 45 euro kwijt geloof ik.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 08:19

Anya, ik heb besloten het zelf niet aan te druven.
Dus wil ik het toch laten doen door een ander, maar vind de prijzen wel shocking.,.

Ik hoop dat iemand kan vlechten misschien dat ik dan een staart kan regelen, dat zou een oplossing kunnen zijn..

Iemand nog een idee?

blokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:20

dode staarten halen bij de slager..
en dan zelf invlechten of met van die plastic tyreps (of hoe heten die dingen) vastzetten.. blijft ook erg lang zitten en staat erg mooi

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:26

MOHGirl schreef:
Ik zet extensions bij paarden met micro rings, dan is niet schadelijk voor het haar, en je kunt het haar weer gebruiken als het uitgegroeit is.

Door middel van vlechten is het ook perfect te doen, wat ik hier hoor over klitten ed. heb ik mijn klanten nooit over gehoord, ik krijg alleen maar goeie reacties na afloop.

Ook de manier met touwtjes gebruik ik niet, het is erg veel werk, en gaat net zo goed met een elastiekje.

Succes!

Zou je dat ook bij een veulen kunnen doen? Mijn veulen is geopereerd en haar onderste staartbeentje is verwijderd omdat dat scheef groeide, ze heeft nu een "belgisch trekpaard" staartje maar eigenlijk zou ik wel naar de keuring willen met haar, maar met dit staartje is het gewoon geen gezicht.
Hoor graag van je!

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 17:34

Noppert schreef:
MOHGirl schreef:

Succes!

Zou je dat ook bij een veulen kunnen doen? Mijn veulen is geopereerd en haar onderste staartbeentje is verwijderd omdat dat scheef groeide, ze heeft nu een "belgisch trekpaard" staartje maar eigenlijk zou ik wel naar de keuring willen met haar, maar met dit staartje is het gewoon geen gezicht.
Hoor graag van je!

Hey hallo,

Ik kan het bij een veulen ook wel doen, maar dan word het nooit een echt veulenstaartje, want dat haar heb ik gewoon niet, wel kan ik de staart wat korter houden dat het toch wel een beetje veulen staart is.

Ook weet ik dat het op een keuring niet toegestaan is om met Extensions te werken.
Mocht je toch interesse hebben hoor ik het graag :)

detour: Hierbij de link naar mijn advertentie met foto's en uitleg, ik hoop dat je er iets aan hebt.
[EA-CO] Extensions voor paarden **NIEUWE METHODE!**

MVG Lisette

detour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 17:36

Dat vind ik veusl te duur en de tijd die het blijft hangen ook, sorry.

MOHGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 13:54

detour schreef:
Dat vind ik veusl te duur en de tijd die het blijft hangen ook, sorry.

Geen probleem hoor, het heeft ook te maken met het Extension haar, daar ben ik ook erg lang mee bezig omdat bij de slager vandaan te wassen te knippen en Extensions van te maken, kost mij ook heel erg veel tijd.
Vandaar ook de prijs.

Succes!

MVG Lis

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:30

ik heb het bij me fjordje laten doen wat missdonna al eerder zei,
het was echt lelijk en zelfs al na een dikke week eruit,
ook voegde het me paard niet, was niet hetzelfde haarstruktuur/kleur dus zag er nep uit, net gerald joling zo noemde ze het andere paard:P