Nu heb ik er dit jaar al één keer wat hooi af kunnen halen, maar nog steeds groeit het te hard om het bij te eten.
Ik rouleer ze dus nu op 4 blokken en met één blok doen ze ongeveer 3 á 4 dagen. Na die dagen maai ik het blok op 5 a 6 cm met een benzine handmaaier mét opvangbak.
Nou is de vraag:
- hoe kort laten jullie de paarden gras eten voor je ze verweidt
- maai je daarna die wei (wel of niet gras verwijderen)
- en zo ja hoe kort maai je dan ??
Ik heb behoorlijk wat onkruid en hoop het op deze manier ook wat onder kontrole te houden en de grasmat wat te verdikken, maar weet dus niet of de hoogtes die ik aanhoud dan het meest gunstig zijn.
Dat is veel werk!! !
(wei is niet 'aan huis')
Eigenaar was er niet blij mee (zowel van de schapen als van het land). Dus dat doen we maar niet meer
)
heeft het dan genoeg om breder te worden.
Niet zo bevorderlijk dus voor de grasmat, maar ik heb dan ook te veel en te dikke paarden en gebruik nog steeds de strookbegrzing.
. Heb ook een halve hectare, verdeeld in 3 stukken. Waarop een paard en een pony staan.
Ik had hier bij die droogte helemaal een zielig tapijtje liggen. Nu is het wel weer groen, maar weinig gras. Volgend jaar gaat de wei sowieso op de schop. Onze zomerwei is dan klaar (ruim 2ha), dus dan kunnen we de oude wei even flink aanpakken. In de hoop dat in de winter dan nog steeds een laagje groen ter beschikking is.