In dit bovenstaande topic heb ik mijn probleem uitgegelegd. Hier nog een keer in het kort. Hoop dat jullie alsjeblieft willen helpen met deze keuze.
OPTIE A
Ik wil graag naar een andere stal, omdat hij hier heel weinig buitenkomt.
Er is belooft dat het misschien over 2 weken beter gaat worden, dan gaan ze de omheining maken en komen ze meer buiten. HEb er weinig vertrouwen in. Ik heb het er wel ontzettend naar mijn zin, is vlak bij een hele leuke ponyclub, tiek is opzich gezond, maar komt dus vrij weinig op de wei. Gemiddled niet meer dan een uur per dag.
OPTIE B
Een stal, vlakbij mijn huidige stal. Daar komen ze ook heel veel buiten, maar net wat minder dan bij stal C. Wel kan ik op de hhuidige ponyclub blijven. Ook staan daar wat meer mensen, en is daar een toilet t(de einig van de drie) Er wordt gevoerd en uitgemest. bak is ook heel redelijk.
OPTIE C
Een stal, aan de andere kant van amersfoort dan mijn huidige stal, paar minuutjes verder fietsen. Hij komt daar elke dag, heel veel op het land, er is een goede bak, die welliswaar veel langer droog blijft dan de die op stal A, maar die langer bevroren blijft. Hij is tegenover een prachtig bos, terwijl ik nu nauwelijks uitrijmogelijkheden heb. Ook staat mijn beste vriendin daar op stal. De staleigenaresse is super aardig. ER is ook een wasplaats met warm en koud water. WEl staan er helaas maar 3 mensen, wat opzich fijn is, niet druk, maar dan mis je toch ene beetje gezelligheid.
Ook moet ik dan naar een ander ponyclub, wat ik heel jammer zou vinden. er wordt gevoerd.
HET PROBLEEM:
Stal A valt eigenlijk af voor mij, na lang dubben, die kost wel vrij weinig, namelijk 137,50.
Stal C wordt ongeveer 172 euro.
STal B kostte ruim, heeel ruim 200 euro. MAar omdat ze mij zien als ee nbetrouwbaar meisje, en mij graag daar op stal hebben, hebben ze met moeite voor mij, als enige daar op stal, willen dalen tot 185!! euro. Dat betekent dus dat ze bijna 30 euro voor mij afhalen. Aan de ene kant denk ik dat C mij het meest trekt, maar de manier waarop het is gegaan, durf ik eigenlijk geen nee meer te zeggen tegen B. Het klink heel kinderachtig, maar toen ze mij opbelden om te vertellen dat er een stal vrij was, waren ze op de hoogte van het feit dat ik het niet heel rijk had, en dat het niet zo super met mij ging, uiteindelijk had ik een behoorlijk emotioneel gesprek met iemand die ik dus in principe nauwelijks kende. Zij wilden mij ontzettend graag helpen en hebben dus een week overlegd, gerekend ed, hoeveel zij omlaag konden gaan zodat dat zij het zelf ook finacieel redde (man is sinds kort werkeloos). Ondertussen kwam ik dus in aanraking met stal C, die mij ook trok, maar toch, nu nog nee zeggen tegen stal B
Oorspronkelijk was het geld een excuus, wat ik desnoods ook kon gebruiken als ik toch belsoot het niet te doen, maar dat valt toch al weer een beetje af, omdat het maar 15 euro scheelt. Verder weet ik niet welke het beste is voor Tiek. Bij de een (B) komt hij net wat meer buiten, bij stal C heeft hij meer paarden opzich heen, en heeft ie tegenoverzich ook paarden staan, wat dus betekent dat hij constant oogcontact heeft. Aan de ene kant vind ik een groter stal gezelliger, aan de andere kant wil ik heel graag bij mijn vriendin staan. Aan de ene kant vind ik bos geweldig, aan de andere kant vind ik het ook jammer, om de ponyclub op te geven, al helemaal omdat bijna onze hele les weggaat volgend jaar, en mijn instructrice dat ontzettend jammer vind.
Wat moet ik doen?? Ik weet het echt niet meer!! moet morgen om elf uur terugbellen, dan krijg ik offcieel het voorstel (heb dit via de vriendin gehoord). Wat moet ik doen??

Het scheelt zo ontzettend wanneer je zeker weet dat er uitgemest, gevoerd etc wordt. Ik had er in het begin ook veel moeite mee toen ik Kado naar een volpension deed, maar na een tijdje scheelt het gewoon ontzettend! En je kunt op de ponyclub blijven, en dat vind jij ook ontzettend belangrijk. En je krijgt daar ook snel genoeg weer gezelligheid hoor