Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
frisjasje schreef:Ik wil mijn paarden s'nachts op stal hebben.
Zelf binnen en buiten zetten is voor mij geen probleem.
Heb ze jaren zelf s'morgens gevoerd buiten gezet, gemest en dan s'middags/sávonds weer terug om ze binnen te halen, te rijden en te voeren.
Ik heb bij maneges altijd het idee van rennende kinderen door de stallen en ongevraagd aaien, voeren enz.
frisjasje schreef:Ik heb bij maneges altijd het idee van rennende kinderen door de stallen en ongevraagd aaien, voeren enz.
tamary schreef:frisjasje schreef:Ik heb bij maneges altijd het idee van rennende kinderen door de stallen en ongevraagd aaien, voeren enz.
Vaak is pensiongedeelte en manegegedeelte qua boxen gescheiden. Vraag even de stalregels na hierover. Bij veel maneges mogen de manegeklanten niet in het pensiondeel zonder begeleiding van een pensionklant en dan nog alleen voor dat paard.
kehdra schreef:Dan zou ik gaan voor de 24/7 weide stal.
wat heeft het voor je paard voor toegevoegde waarde om 's nachts op stal te staanniks, nada, noppes....
tamary schreef:frisjasje schreef:Ik heb bij maneges altijd het idee van rennende kinderen door de stallen en ongevraagd aaien, voeren enz.
Vaak is pensiongedeelte en manegegedeelte qua boxen gescheiden. Vraag even de stalregels na hierover. Bij veel maneges mogen de manegeklanten niet in het pensiondeel zonder begeleiding van een pensionklant en dan nog alleen voor dat paard.
ikke schreef:kehdra schreef:Dan zou ik gaan voor de 24/7 weide stal.
wat heeft het voor je paard voor toegevoegde waarde om 's nachts op stal te staanniks, nada, noppes....
Nou, ooit bedacht dat er paarden zijn die daar anders over denken? Zo niet, meet The Poownie, hij is van mening dat binnen staan een boel voordelen heeft.
Voor tijdelijk, op basis van wat je hier schrijft, zou ik gewoon voor de goedkoopste gaan. Immers, binnen een half jaar ben je waarschijnlijk weer weg.
Echter wanneer die droomstal echt zo geweldig is, dan hebben mensen heel sterk de neiging om te blijven staan. Ik sta door een mazzeltje op zo'n "perfecte stal" en als je daar nu inschrijft, mag je heel blij zijn wanneer je eind volgend jaar of zo de mazzel hebt dat er iemand vertrekt (al zou ik niet weten wie, maar dat terzijde). Daar schrijf je niks over, maar neem dat wel mee.
frisjasje schreef:Ik ben vanmiddag bij allebei de stallen wezen kijken.
En het word geen van beide.