Gemixde kleurstaart wassen met zilvershampoo/biotex/biotine?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Gemixde kleurstaart wassen met zilvershampoo/biotex/biotine?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 07:44

Mijn merrie heeft een hele volle staart in de volgende kleuren: zwart, wit, bruin, vos, geel, spierwit en donkerbruin....
Heb de staart nu 1x gewassen maar ik krijg de echte poepvlekken er niet uit.

Ik gebruik gewone, simpele paardenshampoo (geen idee welk merk) en verder water (dûh!)

Nu zag ik hier op bokt dat ze vaak zilvershampoo/biotex/biotine gebruiken voor een witte staart. Kan ik dit ook gebruiken op de zwarte stukken en donkerbruine kleuren in haar staart? Komt er dan geen wazige gloed overheen?

En mag je die schampoo ook gebruiken op/bij de staartwortel (gehele staartwortel)? Gaat dat niet jeuken? :+

Alvast bedankt!

_Jessie

Re: Gemixde kleurstaart wassen met zilvershampoo/biotex/biotine?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:49

Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar :D
Mijn vos heeft blonde stukken in zijn staart en manen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:53

volgens mij kan dat best...ik was de witte voeten van mijn paard weleens met shampoo voor schimmels en dan was ik ook weleens een stuk vos mee, gebeurt niets mee...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 07:58

Zilvershampoo zou ik niet doen, geen idee wat dat doet. Maar biotex en betadine kan wel. Dat maakt gewoon schoon.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:01

ik gebruik gewoon paardenshampoo, en dat 3 keer (en ook 3 keer uitspoelen). Krijg ik het echt mee schoon (ook hier gemengde kleurtjes in de staart). Anders zou ik gewoon betadineshampoo gebruiken?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:16

Ik gebruik cowboy magic yellow-out in de zwart/witte staart van mijn tinker :j
Die moet je erin masseren, goed wrijven, en dan verandert het gewoon in wit schuim. Geeft dus geen kleur aan t haar :)
En dan 10 minuten laten intrekken en uitspoelen, en het witte haar is weer mooi wit en het zwarte haar is gewoon netjes zwart :j

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:16

Zilvershampoo trekt de gele gloed uit de haren.

Betadineshampoo is ook prima. Vloeibare groene zeep ook trouwens.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 08:25

Dreft?!
Is dat niet een erg jeukbaar spul? Ik wil haar staart eigenlijk 1x in de zomer wassen, voor de rest gebruik ik dat antiklitspul in zo'n oranje fles (weet de naam ook even niet meer), dat gaat wel redelijk goed. Alleen ze heeft ook een soort dradlocks ( de zwarte plukken worden dradlocks (gedraaid). Die zijn echt heel moeilijk doorkambaar en er breekt ook wel eens iets af.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:37

Ik gebruik nu tree trea shampoo maar het blijft gelig.
Ik ga ook eens mn betadine shampoo proberen

tamara74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:41

Wij gebruikten voor de hengsten altijd zilvershampoo ( voor een schimmel welshje) maar ook zwitsal babyshampoo wil wel eens helpen!
Ook de haflingers die niet geheel witte manen hadden werden er mee gewassen, gaf bij mijn weten geen rare gloed.
Dus ik zou het gewoon proberen.
Het lichaam gewoon met shampoo

succes

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:45

Met biotine wassen heeft niet zoveel zin, je bedoelt Betadine.
Daar moet je een beetje mee opletten, als je het vaak doet kan het irriterend zijn voor de huid. Zilvershampoo helpt goed, maar je moet vaker dan één keer wassen, of op regelmatige basis wassen.
Dreft zou ik niet doen, deed het vroeger ook, bij mijn pony met héle dikke haren, omdat er anders geen doorkomen aan was, dat ontvet de hele boel, wat eigenlijk niet gezond is, het voordeel is dat je er heel weinig van nodig hebt, en het langer schoon blijft.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:48

Cowboy magic yellow out is speciaal gemaakt voor paarden, en ook nog goedkoper dan de zilvershampoo en betadine :) Waarom niet gewoon die gebruiken? Werkt prima :j

Edit, op de site staat:
Cowboy Magic Shine In Yellowout Shampoo
Cowboy Magic® Shine In Yellowout Shampoo Neutraliseert
gele vlekken en brengt élke kleur vacht tot leven.
Voor schimmels, palomino`s, vossen, roan, paints, zwarten..............

En een fles van een liter kost iets meer dan 10 euro als ik t goed heb :)
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 22-07-10 08:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 08:49

Maar Dreft zou dus wel 1x per jaar kunnen? Dus even goed schoonmaken en daarna mag het zijn eigen huidPH weer herstellen.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:53

Ik gebruik altijd zwitsal babyshampoo, werkt prima (hier ook meerdere kleuren in de staart ;) )

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 08:54

Dreft is nogal aggressief. Das bedoelt om aangekoekt eten van porselein af te weken, niet voor een zachte paardenhuid ;)
Zou ik niet gebruiken.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 08:59

Het wordt de Cowboy magic yellow out! :)

Tnx

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 09:07

Staart een keer met Dreft lijkt mij wel mogelijk. Zelf gebruik ik betadine shampoo en van die goedkope shampoo voor blond haar bij mijn schimmel. Als het bij mensen met blond haar werkt kan het ook bij een paard lijkt mij.
Als de betadine shampoo op is stap ik waarschijnlijk over op de cowboy magic yellow out.

Las trouwens dat er ook soort dreads in de staart komen? Kan je cowboy magic detangler & shine voor gebruiken. Vind ik persoonlijk beter werken dan equistar (vermoed dat de oranje flacon dat is).

Als je op zoek gaat naar cowboy magic is het wel handig om even te zoeken op internet. Er zijn her en der regelmatig aanbiedingen.

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 09:20

BrankaZ schreef:
Staart een keer met Dreft lijkt mij wel mogelijk. Zelf gebruik ik betadine shampoo en van die goedkope shampoo voor blond haar bij mijn schimmel. Als het bij mensen met blond haar werkt kan het ook bij een paard lijkt mij.
Als de betadine shampoo op is stap ik waarschijnlijk over op de cowboy magic yellow out.

Las trouwens dat er ook soort dreads in de staart komen? Kan je cowboy magic detangler & shine voor gebruiken. Vind ik persoonlijk beter werken dan equistar (vermoed dat de oranje flacon dat is).

Als je op zoek gaat naar cowboy magic is het wel handig om even te zoeken op internet. Er zijn her en der regelmatig aanbiedingen.

Equistar! Dat was het :P Ik heb ook equishine gehad, maakte echt totaal geen verschil. Iedereen heeft het erover dat die Cowboy magic shine beter werkt... Ik zal eens kijken waar ik die vandaan kan halen :)

Echt super goede tips hier! :)

Ik denk dat ik eerst eens 1xtje Dreft ga uitproberen, als dat niet super is koop ik wel die Cowboy shampoo (wat een naam! _O-)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:20

wasverzachter kan ook :P

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:23

EmptyWords schreef:
wasverzachter kan ook :P

Huh :? Wasverzachter...lijkt me juist slecht voor de conditie van het haar. Ik doe zelf ook geen wasverzachter in mijn haar hoor :+ Wat doet het? Heb je het zelf al getest? En werdt het er alleen zacht van of ook heel schoon (en de witte plukken wit?). Ben wel benieuwd :Y)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:29

een haflinger hier in de buurt (en ook een fjord en new forest) worden weleens met wasverzachter gewassen (alleen het einde van de staart, dus neit de staartwortel) en die staart wordt echt helemaal wit (en die haflinger wordt echt nooooit gewassen verder) ook bij de alle-kleurtjes- staart van de fjord word de staart heel mooi. en je hebt de rest van de dag een lekker luchtje om je heen hangen :') maar het werkt echt supergoed

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:33

En doe je dan de rest van de staart (de bovenkant/staartwortelharen) met shampoo? Meestal zijn de witte plukken onder de staartwortel het smerigst.

Zal inderdaad wel heerlijk ruiken :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 10:55

ze wassen eerst gewoon met water in indd eventueel shampoo, en daarna ff in een emmer met een beetje wasverzachter hangen, uitspoelen en je hebt een super schone staart

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-10 10:59

Ok, tnx voor de tip! :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-10 11:04

Ik was mijn fjord altijd met Zwitsal, ook de staart en manen die dus meerdere kleuren hebben.