ik had een lease pony gezien is de prijs duur per maand ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manonbobby

ik had een lease pony gezien is de prijs duur per maand ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-10 16:25

heey ik had een lease pony gezien
tussen de 100/200 euro voor heel
de week rijden en verzorgen rijbak aan huis
is dit veel ???

gr .manon *D

aerdenhout1

Re: ik had een lease pony gezien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 16:31

Een eigen paard kost meer en eigenlijk heb je hier een eigen paard alleen zijn de kosten lager.
Neem aan dat je elke dag mag rijden en de kosten van dierenarts en hoefsmid nog voor rekening komen van de eigenaar?

jaba26

Re: ik had een lease pony gezien is de prijs duur per maand ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:49

Inderdaad, een eigen paard kost meer :)

_Caithlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:51

Ik vind het best duur,
Maar licht eraan wat je allemaal mag doen,
Wat voor een pony of paard het is.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 19:52

Ja dit vind ik zelf normaal hoor.
Heel normaal zelfs.. voor wat je er vor hebt

Ik ben benieuwd welke pony je hebt gezien.
Zou ik mogen weten (per pb) waar je woont?? (Ik ken een pony te lease waar ik ontiegelijk veel van hou <3

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:35

Waar woon je, wat mag je er mee doen, hoe zit het met hoefsmidkosten en aanschaf van nieuwe spullen, enz. Hier in de buurt is de stalprijs een redelijk normaal bedrag voor lease, dus vanaf 200 euro.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:43

Nou eh, ik vind het wel veel, want ik heb eigenlijk hetzelfde en betaal helemaal niks... o nee, er is geen rijbak bij Lucky. Maar verder mag ik komen wanneer ik wil en ze zijn heel open minded als ik iets wil proberen (zoals bitloos, nieuw zadel enz)
Ik heb echt het gevoel dat Lucky van mij is zo.....maar natuurlijk hou ik altijd in mijn achterhoofd dat ze van een 10-jarig superleuk meisje is en van diens onwijs aardige moeder:-)

_Fleurtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:45

Ik vind het een nette prijs, hoor!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:50

Brendaaaa schreef:
Nou eh, ik vind het wel veel, want ik heb eigenlijk hetzelfde en betaal helemaal niks... o nee, er is geen rijbak bij Lucky. Maar verder mag ik komen wanneer ik wil en ze zijn heel open minded als ik iets wil proberen (zoals bitloos, nieuw zadel enz)
Ik heb echt het gevoel dat Lucky van mij is zo.....maar natuurlijk hou ik altijd in mijn achterhoofd dat ze van een 10-jarig superleuk meisje is en van diens onwijs aardige moeder:-)

dan heb je geen leasepony,maar een verzorgpony ;)
lease is toch meer zakelijk, en heb je over het algemeen een andere insteek
ikzelf vind het op zich een nette prijs, mits je echt elke dag mag komen.
aan een eigen paard heb je heeel wat meer kosten, dus op zich mag je in de handen knijpen dat iemand dus schijnbaar het ervoor over heeft om die kosten te willen betalen omwille dat de pony blijft.

ikzelf heb een leaser die voor 4 dagen in de week 50 euro betaalt. beschikt ze over een prive buitenbak en direct natuurgebied naast de deur.
enige eis: ze moet verplicht op les zodat de paarden op niveau blijven.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:57

Ik vind het ook veel. Zij hebben blijkbaar geen tijd genoeg en jij verleent hun een dienst door er op te gaan rijden en voor het paard te zorgen en dan moet je nog zoveel betalen ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 22:59

100/200 in de week of in de maand?
Voor in de maand vind ik het niet te duur, als je elke dag mag rijden.

Marisjuuuuuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-10 23:09

Weet je de prijs niet precies wat je moet betalen?
Ik neem aan dat het per maand is?

Vind het wel aan de dure kant, de andere kosten zoals hoefsmid, dierenarts zijn voor de eigenaar?

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 08:41

Dit lijkt mij helemaal niet duur, een eigen paard onderhouden is een stuk duurder!

Het lijkt me overigens niet te vergelijken met een bijrijd- verzorgpaard. Wanneer je een paard leased heb je toch meer zeggenschap en wordt het paard enkel door jou bereden. (althans, als dit zo afgesproken is) Vaak heb je ook eerste recht op koop.

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 08:47

Ik vind het wel meevallen. Hier betaal je rond de 300 euro en dat vind ik wel veel te veel.

Maar tussen de 100 en de 200 euro zit ook nog veel verschil. 100 euro p/m zou ik goedkoop vinden voor de hele week :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:15

Idd, ik wou net zeggen. 100 euro zou misschien nog te pitsen zijn, maar 200 euro vind ik toch echt wel aan de hoge kant. Ik ken zat stallen waar de pensionprijs zoveel is (of zelfs lager).

Bubsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:18

Prima prijs lijkt mij. Zet wel alles in een contract betreft aansprakelijkheid en waar je inspraak op wil hebben en in welke gevalen de eigenaar mag ingrijpen. In mijn contract stond bijv dat als wij de paarden mishandelden het contract direct ontbonden werd (Goh :+ )

Mijn ouders betaalden voor mijn leasepony destijds 225,- per maand. (stalgeld regulier voor die stal was voor een binnenstal 220,-) Dit was excl les maar incl alle kosten zoals wormenkuur, DA, tuig, voer en hoefsmid.

Het was mijn 'eigen' pony. Lessen, wedstrijden, vakantie etc. Ik had er bij wijze van elke S&T in kunnen gooien zonder opmerkingen (wat dat betreft had het wel wat strenger gemogen, maargoed) Alleen geen ingrijpende dingen zoals operaties etc zonder overleg. Uiteindelijk is het een stuk goedkoper dan een eigen paard (ik ben nu toch wel 350,- per paard kwijt) en je hebt de lusten maar niet de lasten (medische kosten etc).

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:24

tja, ik denk dat het niet veel is hoor. Ligt wel aan het kunnen van het paard en wat je er zelf allemaal mee wil.
Maar om een eigen paard te stallen ben je al vaak zeker 200 euro kwijt en dan moet je zelf nog dingen als hoefsmit, ontwormen, DA etc betalen.
Nu heb je een eigen paard, kan je doen en laten wat je wil zonder de grote uitgave zoals aanschaf en onderhoud.
Je mag dan wel niet meedelen in de meerwaarde die je eventueel aan het paard geeft door m misschien uit te brengen op wedstrijden. Maar leasen is hetzelfde als in het bezit zijn van het paard, zonder het risico van aankoop, verkoop en onderhoud!
Dus wat dat betreft denk ik dat het een goede deal is (tenzij het dus echt een volledige lease is en je vrij bent om het als eigen paard te gebruiken)!

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:30

Ik ben zelf van plan om over 2 jaar ook mijn paard te gaan laten leasen..
ik ga dan namelijk op kamers.. en wil mijn paard niet kwijt....
Ik denk zelf dat ik er dan iets van 100,00 voor ga vragen...
mag de hele week rijden en weekends in overleg.. en hoefd niet de stal etc.. te mesten.
Ik vind persoonlijk 200,00 wel wat te veel.. ik vind dat ook echt en maximale..
zou dat er zelf niet voor betalen ;)

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:35

Toch zie ik nog geen verschil tussen mijn verzorgpony of een leasepony.... natuurlijk verschilt dat per situatie, maar ik mag er ook alles mee doen wat ik wil. Als ik wedstrijden zou willen rijden dan zou ik dat zeker weten mogen, als ik wil lessen vinden ze dat ook vast en zeker prima. Ik denk dat als ik haar op vakantie zou willen meenemen dat ze dat ook nog niet eens erg zouden vinden. Ik behandel haar ook alsof ze van mezelf is.
Ik heb dit eigenlijk bij al mijn verzorgpaarden en pony's zo gehad dus voor mij had leasen alleen mee betekend dat ik geld kwijt was geweest maar verder had ik geen verschil gehad.

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:37

Wat ik me afvraag als ik zo lees, is wat je er als eigenaar van een paard nog aan hebt als je je paard verleast. Want je kunt er zelf eigenlijk niets meer mee doen als je hem verleast....Kun je dan niet beter je paard verkopen?

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:45

tussen de 100 en 200 euro ?101 euro? 199 euro?
Ik vind 200 euro namelijk best wel prijzig hoor.
Ga je er nog mee lessen? wedstijden rijden?
Kost ook allemaal geld... wat ik zeg... 200 euro vind ik veel.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 09:58

Brendaaaa schreef:
Wat ik me afvraag als ik zo lees, is wat je er als eigenaar van een paard nog aan hebt als je je paard verleast. Want je kunt er zelf eigenlijk niets meer mee doen als je hem verleast....Kun je dan niet beter je paard verkopen?

Ik zelf.. kies er dan voor om weekends wel te rijden..
Maar ik wil mijn paard niet de hele week stil hebben staan...
Ook word.. het voor mij anders te duur om, en op kamers en een paard te hebben.. ;)
En veel mensen willen hun paard niet kwijt.. maar kunnen voor een tijdje, hem niet de aandacht en beweging geven.. die een paard nodig heeft.. dus dan is leasen een super goede oplossingen.. niet vreemds aan toch?? waarom verleas je anders een paard ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 10:00

Brendaaaa schreef:

Het kan zijn dat je qua tijd of omstandigheden niets meer met je paard kan doen, maar hoopt dat deze binnen een jaar of twee jaar ofzo veranderen. Je je paard niet weg wil doen en dus lease j m uit.
Het kan ook zijn dat je je paard niet verkocht krijgt of gewoon niet wil dat deze in de handel terecht komt...
Redenen genoeg!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:18

Brendaaaa schreef:
Toch zie ik nog geen verschil tussen mijn verzorgpony of een leasepony.... natuurlijk verschilt dat per situatie, maar ik mag er ook alles mee doen wat ik wil. Als ik wedstrijden zou willen rijden dan zou ik dat zeker weten mogen, als ik wil lessen vinden ze dat ook vast en zeker prima. Ik denk dat als ik haar op vakantie zou willen meenemen dat ze dat ook nog niet eens erg zouden vinden. Ik behandel haar ook alsof ze van mezelf is.
Ik heb dit eigenlijk bij al mijn verzorgpaarden en pony's zo gehad dus voor mij had leasen alleen mee betekend dat ik geld kwijt was geweest maar verder had ik geen verschil gehad.

als je leased, heb je rechten. een verzorger heeft deze niet ;)
als er is afgesproken dat je als leaser 3 dagen per week pas rijden, en je hebt een conctract, dan heb je recht op die drie dagen rijden.
als een verzorger dit wil, en de eigenaar besluit ineens dat ze zelf vaker er wat mee doet, heeft de verzorger pech.
Ook is het niet bepaald vanzelfsprekend dat een verzorger zomaar van alles met een verzorgpaard mag doen.
hier thuis toendertijd.. verzorgers mochten echt niet zomaar met m'n paard weg op vakantie, of bv anderen erop laten :nen ken er zat waarbij ze bv niet mogen rijden, of lessen, of springen of wat dan ook.
dit is zo ontzettend persoonsgebonden!
Ook kan een verzorger ten alle tijde zomaar aan de kant worden gegooid.
een leaser heeft altijd nog een opzeg termijn, en zal zonder al te veel birarre redenen, niet zomaar d'r rijpaard kwijt kunnen raken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-10 11:20

Ik vraag voor hetzelfde €70 per maand :') Ik denk dus wel dat je goedkoper kan vinden, maar het is maar wat je er zelf aan wil uitgeven en hoe graag je het wilt :j