Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Dani_ schreef:Beide opties vind ik absoluut niet geschikt om een paard te houden. Van 8 tot 13 buiten is echt onacceptabel en een paard alleen houden is dat ook. Ik zou gaan voor de wei en dan iemand zoeken met een paard die de plek met je wil delen.
Maar na een paar dagen/weekje ben je er aan gewend hoor wat wel of niet mag 
R0oszs schreef:ja tuurlijk is het anders...Maar na een paar dagen/weekje ben je er aan gewend hoor wat wel of niet mag
Maar als ze van 8 tot 1 buiten komen zou ik persoonlijk toch naar iets anders kijken.
Bij het weiland kan je ook iemand anders zoeken die bij je wilt staan. Niet rijden is op zich geen ramp maar wel en zeker als je wedstrijden wil rijden en je kan een week of meer niet rijden is dat jammer.
Instructeur kan je ook zoeken die eventueel naar jou toe komt of anders jij naar haar/hem toe gaat
niky_walter schreef:Dani_ schreef:Beide opties vind ik absoluut niet geschikt om een paard te houden. Van 8 tot 13 buiten is echt onacceptabel en een paard alleen houden is dat ook. Ik zou gaan voor de wei en dan iemand zoeken met een paard die de plek met je wil delen.
Waarom is het onacceptabel ?
Naast mijn wei zijn er nog weiden met paarden...
niky_walter schreef:Voordelen manege
-Ik heb les
-Ik hoef maar 1keer per dag naar paardje ( ookal zit ik nu elke dag op de manege)
-ik kan rijden als het slecht weer is
-Diego heeft vriendjes
-Komt van 8u tot 1u ong buiten§zaterdag de hele dag)
Nadelen manege
-hetis duurder
-30min fietsen
Groetjes Zenzi
Neva schreef:Is de weide groot genoeg om er een paardje bij te zetten? Zoek een leuk weidegenootje met wie je de verzorging en het voeren af kan wisselen. Zij op dagen dat jij niet kan en andersom. Als het klikt tussen jullie en de paarden kunnen jullie natuurlijk ook samen rijden. Paard blij, jij blij. Voor lessen is het misschien mogelijk om één keer in de zoveel tijd een stukje met de trailer te gaan?
Een halfuur fietsen naar de manege is in de winter ook geen pretje denk ik?
Tigra_ schreef:Em kieze tussen het een uiterste in het andere uiterste ik denk dat je best nog iets beter kan vinden die hier tussen in ligt. Dus daar zou ik naar opzoek gaan. Alleen een weide waar je paard alleen staat is niet ideaal ookal staan er andere naast. Echt contact kunnen ze niet hebben.
En 5 uur per dag naar buiten betekend altijd nog ongeveer 18 uur op stal. Das wel lang.
niky_walter schreef:Tigra_ schreef:Em kieze tussen het een uiterste in het andere uiterste ik denk dat je best nog iets beter kan vinden die hier tussen in ligt. Dus daar zou ik naar opzoek gaan. Alleen een weide waar je paard alleen staat is niet ideaal ookal staan er andere naast. Echt contact kunnen ze niet hebben.
En 5 uur per dag naar buiten betekend altijd nog ongeveer 18 uur op stal. Das wel lang.
18uur is het niet echt als mijn vriendin(haar paardje staat op de manege samen met diego)
Die laat ze dan nog wel even in de buitenbak als er er is , En ik rij dan ook nog..
niky_walter schreef:Tigra_ schreef:Em kieze tussen het een uiterste in het andere uiterste ik denk dat je best nog iets beter kan vinden die hier tussen in ligt. Dus daar zou ik naar opzoek gaan. Alleen een weide waar je paard alleen staat is niet ideaal ookal staan er andere naast. Echt contact kunnen ze niet hebben.
18uur is het niet echt als mijn vriendin(haar paardje staat op de manege samen met diego)
Die laat ze dan nog wel even in de buitenbak als er er is , En ik rij dan ook nog..