Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Met schapen kan hij niet krauwen, niet spelen etc. Dat zijn geen soortgenoten. 
Met een andere pony kan hij een kudde vormen. Kan hij veilig gaan liggen slapen terwijl de ander de wacht houdt, kunnen ze elkaars vacht verzorgen en spelen.

melizz13 schreef:zet je land te huur of gewoon neer en zoek een paardje van iemand anders die bij hem kan staan!
is je paardje sociaal?
want dan gaat het makkelijker!

Maaikee43 schreef:nou uhm
je kunt toch je land aanbieden ?
Voor gezocht een paardje.
Maar dan is dat paardje wel van iemand anders?
Is dat een oplossing.
Ik leg het even beter uit:
Je zet dus een advertentie. Dat je je land aanbied, voor een paard(en). En je schrijft daar ook bij, dat dat paardje(s) bij een pony/paard komt te staan. En je kunt er natuurlijk geld voorvragen.
Nou is toch ook een oplossing?
Sommigen kunnen heel veeleisend worden na verloop van tijd.
niet de 4 meter, maar wel de 2 meter. 
HTM schreef:Ik heb mij pony (toen nog hengst) ook heel lang alleen gehad, maar voor het paard/pony is het veel fijner om er een soortgenoot bij te hebben.
Een shetje is misschien een oplossing, maar ik ben er achter dat paarden het liefst staan met een paard/pony wat een beetje op hen lijkt.
Heb mijn pony tijden met een shet gehad, maar nu heb ik er een fjord (hij is ook een fjord) bij en dat gaat veel beter, pony's vinden het fijn dat ze iemand hebben die hen begrijpt, net zo is al zijzelf.
Ook mijn paard (1.80M) heeft een tijd bij een shet gestaan, maar staat nu met een KWPN-er van 1.70 M en dat gaat veel beter.
Ik zou iets zoeken wat ong net zo groot is als je eigen paard/pony en als het echt niet anders kan een shet, maar zou het niet als eerste aanraden.