Ik ben rustig aan het kijken naar eventueel een andere stal. Waar ik nu sta is prima, maar in de winter kan je niet rijden als het zo is als afgelopen jaar. Bovendien is de boer 76, dus die zal ook niet eeuwig stalling bieden.
Nu ben ik vandaag naar een stal gaan kijken. Was allemaal redelijk naar wens, al moest ik op de weidegang wel een paar uurtjes inleveren. Voor mijn 2 paarden betaalde ik dan 190 euro per stal. Voor mijn 2 shetlanders 100 euro per shet. Dat vond ik dan toch wel weer iets te ver gaan, nu heb ik het geluk dat ik er vrij weinig voor betaal nl. Ik snap wel dat ze wat kosten. Maar op deze stal zouden ze dan samen in één stal komen te staan, die normaal dus 190 euro kost. Ik heb zelf krachtvoer evt (al is dat niet nodig) en ik denk dat ze samen evenveel hooi eten als één groot paard. Of is 100 euro per shet normaal? Sta trouwens in omgeving van Tilburg, dus reacties uit de omgeving zijn welkom, dan weet ik een beetje wat normaal is hier.
Nu vraag ik me af wat jullie btealen voor je shet, als je die ergens in PENSION hebt samen met je paard bv. Dus niet wanneer hij 24/7 ergens op een weiland staat, maar wanneer je echt bij iemand op een pensionstal staat
Tessaaa
Geplaatst: 07-07-10 17:33
Ik heb zelf geen paard met shet, maar weet wel mensen die dat hebben. En nee die betalen geen 100 euro per shet, zeker niet wanneer ze samen in een stal staan. (woon in randstad, alphen aan den rijn). Normaal hier 50-70 euro.
@ lonnie, mag ik vragen bij welke stal dit was. En waar in de omgeving van tilburg je iets zoekt. Ik woon zelf in baarschot (hilvarenbeek).
Mijn paarden staan nu bij schoonouders, waar ik nu zelf ook woon. Maar heb me wel verdiept in stalling in de buurt, heb ook 1 paard en 2 mini's. Maar ook via pb.
saskia_drost
Geplaatst: 07-07-10 17:37
Bij ons kost het 60 euro, maar dan voor een shet bij een paard in de stal erbij. Wat het zou kosten voor een aparte stal weet ik eigelijk niet, maar vind 100 euro toch wel erg veel!
ik schrok ook van 100 euro. Als het nou 50 per shet was, had het nog gekund, maar 100 euro per shet terwijl ze in een stal staan is wel erg veel. Ik blijf gewoon verder zoeken en reacties blijven welkom. Gelukkig ben ik niet de enige die het veel vond, maar ik heb echt geen idee van de prijzen voor shetten
@Tessaaaaa: is dat dan 50 -70 euro per shet of totaal?
@soraya85 ga je even pb'en
Anoniem
Geplaatst: 07-07-10 17:40
Voor zover ik weet betaal je bij de meeste stallen de normale stalprijs ook voor een shet. Hier betaal je voor een shet 60 euro ook als de shet bij je pony ( 125) of paard (160) in stal staat.
hmm maar shet bij paard in de stal is sowiezo geen optie, dat wordt een beetje krap lijkt me, ze moeten wel gewoon allebei kunnen liggen. Van mij hoeven mijn shetten ook niet per se op stal, weitje met schuilstal is voldoende
had 150 voor de stal schappelijker gevonden! maar goed bij ons betaal je helemaal een gods vermogen en komt er nog eens bij dat geen 1 stal hier in omgeving eigenlijk een shet welkom heten.
Dus was allang blij dat ie mee mocht toen ik verhuisde met mijn paard.
MiniLoe
Geplaatst: 07-07-10 17:52
vele stallen berekenen het gewoon per oppervlakte die je pony in beslag neemt, of je daar nu een welsh inzet, een fjord of een shet.
Hier in de omgeving betaal ik evenveel stallingsgeld voor een shet, als dat ik bijvoorbeeld een welsh daarin zet.
Ik heb nu ook het geluk dat ik bij een oudere boer kan staan voor een zeeeer schappelijke prijs, maarja die leeft idd zoals jij al aangeeft ook niet eeuwig, indien nodig moet ik dan ook een andere stal zoeken.
Ik vind het ook belachelijk hoor, ik denk aan stro en voer en hooi wat hij natuurlijk bij lange na nooit zoveel gebruikt als een ander paard, maar helaas denken veel stallen hier daar anders over en berekenen ze de volle prijs
( mijn shet hoeft niet elke dag vier a vijf keer gevoerd te worden :s en die drie drolletjes is het hem ook niet )
de goedkoopste stalling hier zal dan 130 euro zijn voor een shet
nee precies dat dacht ik dus ook bij mezelf....ik denk dat het nog een lange zoektocht gaat worden, tenzij ik een leuke kleine pensionstal tegenkom die die shetjes wel schattig vinden ofzo
spottedponie
Geplaatst: 07-07-10 17:55
Ik heb 3 minishetten in pension staan, staan met zn 3en in 1 box, ik betaal €200 per maand, volpension
Ik vind het ook logisch hoor. En die van mij staan wel erg luxe geloof ik, overdag naar buiten, snachts binnen, hoeven niet in de regen te staan (en dat willen die van mij echt niet), krijgen 4x per dag eten, stal speciaal aangepast met luik zodat ze ook in de stalgang kunnen kijken net als de grote paarden... Daar komt bij dat die van mij op vlas staan aangezien ik mijn merrie al 3x bijna kon laten inslapen door koliek...
Joltsje
Geplaatst: 07-07-10 18:04
hmm.. 100 euro klinkt duur. maar als je het berekend is het zo gek nog niet.
normaal zou hij 190 euro per stal krijgen. nu dus eigenlijk 200 is maar 10 euro meer als 1 gewoon paard. vind dat wel redelijk.
kun je niet de 2 grote paarden daar neer zetten en de shetten laten staan waar ze staan. of is het te ver uit elkaar. of werk je echt met de shetten?
Ik betaal 100,- per maand voor mijn shet. Ze staat wel 24/7 buiten (zomer en winter), maar in een vrij droge paddock en ze kan schuilen. 's Zomers overdag op de wei. Poep wordt 2x per dag opgeruimd en eten en drinken wordt gedaan. Ik hoef dus verder niks te doen. De prijs is nu eenmaal zo, zou nergens anders willen staan.
just_kiki
Geplaatst: 07-07-10 18:45
betaalde 75 voor alleen een stalletje voor mini pony
Laatst bijgewerkt door just_kiki op 07-07-10 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt
MiniLoe
Geplaatst: 07-07-10 18:46
oehw, vind 100 euro voor een shet per maand voor alleen weide wel erg prijzig, dan valt 100 euro voor een shet MET stalling wel mee dus.
@Joltsje: uit elkaar laten staan is niet echt handig, als ik op een stal verder weg zou staan zou dat superveel tijd kosten om overal te komen, dan heb ik er nog weinig aan. Zeker in de winter, waar ze nu staan ga ik 2x per dag en als het vriest is dat ook wel nodig. Dan is het helaas niet haalbaar om ze op 2 locaties te hebben
Je moet rekenen dat jou 2 shetlanders een stal in nemen die anders verhuurt word aan een paard dat dus 2 keer 90 is 180 euro opbrengt. De 2 shetlanders brengen ( denk ik) meer werk met zich mee dan 1 paard! Denk alleen al aan het buiten zetten,voeren is meer werk, uitmesten meestal ook als er 2 paarden in staan en ga zo maar door. Waarschijnlijk zit daar dus de hoge kosten voor je 2 shetties.
dynamiek
Geplaatst: 07-07-10 20:07
100 euro voor een shet in de maand incl de verzorging incl eten, vind ik een redelijke prijs, de man heeft wel teverstaan ook 1 maand werk aan je shet, ga dat maar eens aan uren rekenen, en tegenwoordig is een baaltje hooi of stro of zaagsel ook niet meer goedkoop. Ik heb altijd voor een shet alleen op het land (zonder bodembedekking bix en hooi) 50 euro gevraagd.
hmm ik snap idd de prijs wel, maar ik denk dat het toch goedkoper kan. Ik ga gewoon verder zoeken naar een stal waar ze bv niet per se op stal hoeven maar waar ze een stukje weiland hebben waar ze kunnen lopen. Voor die beestjes ook beter,ze zijn al jaren gewend om dag en nacht buiten te lopen, denk niet dat ik ze een plezier doe als ze vanaf 4 uur op stal staan
ik betaalde op mijn huidige pension stal voor mijn shet ( heb hem nu verkocht al poosje terug ) 60 euro per maand. Overdag lekker buiten en savonds laat op stal. Hij deelde de stal met een andere shet. Dit was op vol pension basis