Vanaf het moment dat ik op gras kwam was ze bijna niet meer te houden. Op de stukken dat ze van mij mag draven of galopperen, blijft ze trekken aan het bit waardoor je zo'n pijn aan je handen krijgt dat je niks meer kan.
Ze wil constant hard (draven en in galop) en ze reageert dan totaal niet meer op het bit. Ze wordt door haar eigenaar altijd met een thiedemann-teugel gereden dus dat had ik ook gedaan, maar het hielp voor geen meter. Mevrouw knettert gewoon door. Vanavond scheurde ze er zelfs 2 keer vandoor zonder dat ik ook maar iets van commando had gegeven dat ze harder mocht.
Ik heb inmiddels al geprobeerd haar terug te pakken door te trekken, door haar uit haar evenwicht te brengen (lost ze gewoon op door eventjes zachter te gaan en dan knettert ze weer vrolijk verder }> ), door voltes met haar te maken zodra ze harder gaat dan ik wil, en door haar gewoon richting de sloot te sturen (dat hielp 2 keer en daarna liep ze gewoon zijwaarts hard door
)Ik vind het heel erg leuk om haar te rijden en ben ook absoluut niet bang, maar dit wordt wel erg gevaarlijk; als ze totaal niet te houden is.
Alle tips zijn welkom !!
. Eerst gaat ze dribbelen, dan zet ik haar zijwaarts waardoor ze nog wel eens wil terugvallen in stap, vervolgens als ik haar in draf aanzet dan rent ze heel hard weg en wordt ze onbestuurbaar.
)
.
)
)
Nu moet jij een manier verzinnen om haar eens terug te pakken!