2x per dag mesten we zo valt het erg mee. in de ochtend uit de paddock in de avond uit de wei. Ze mesten alleen langs de randen. Ben daar 15 tot 20 min mee bezig.
melle_odet
Geplaatst: 05-07-10 17:56
ik mest maar 2 x in de week, maar die van mij staat ook op een appart landje. ben er ong. een kwartiertje mee bezig
nu twee x per dag vanwege de vliegen....als het hard vriest wil ik nog wel eens een dag overslaan. Ik doe er bij elkaar z'on 15 a 20 minuten over...twee hectare.
elaine21
Geplaatst: 05-07-10 18:24
Ik doe het ongeveer elke dag ben dan een half uur bezig!
hotchocolat
Geplaatst: 05-07-10 18:30
Ik heb twee paarden en een shet staan. Per 24 uur zijn het 2 volle kruiwagens. Ik doe aan strookbegrazing dus hoef niet het hele land af.
Meestal doe ik het drie maal per dag, het kan ook wel eens 5 of 6x worden.
Hoeveel tijd het me kost heb ik eigenlijk nooit zo opgelet.
wij doen 2 x per dag het land mesten,kwartier werk denk ik..daarom doen we het 2x,scheelt een hoop tijd en energie
Irmy
Geplaatst: 05-07-10 19:17
Ik heb er echt een hekel aan. Het is niet mijn eigen pony, dus ik doe het niet zo vaak omdat ik er niet dag en nacht ben. Ook met dit warme weer echt een rot klusje. Meestal 2 keer per week, de rest doen de mensen die er zelf wonen.
wij halen elke dag alles er uit, is 1,5 á 2 kruiwagens. (met 2 paarden en 1 pony) 's ochtends iemand een driekwart/hele smiddags wat er dan ligt en savonds het laatste
Alles samen is denk ik half uurtje/drie kwartier werk? ik vind het echt totaal niet erg om te doen. het is echt geen moeite, je hoeft er niet bij na te deken en het is niet erg zwaar. en het is beter voor de paarden als er geen mest ligt op de stukken waar ze grazen (anders eten ze daar niet meer)
Aukelizzy
Geplaatst: 05-07-10 20:34
Wij halen elke dag twee volle kruiwagens mest van de weides. De weides zijn dan helemaal schoon en daar zijn we ongeveer een twintig minuten mee bezig. Onze pensionklanten hebben allemaal een vaste "poepschep dag". Dat is de enige taak die we echt van ze verwachten als ze bij ons op stal komen staan. Hier door blijven de weilanden keurig netjes.
sbdw
Geplaatst: 05-07-10 21:14
ik haal elke dag de mest uit het land of uit de paddok. In totaal 1 kruiwagen.
Ik doe het ook elke dag, heb elke dag een flinke volle kruiwagen van 2 paarden. Ze staan op een half hectare land en dat heb ik door de helft gedeeld. Ben er ongeveer 20 minuten mee kwijt per dag.
Om de dag en halen er dan net geen volle kruiwagen uit (is wel eentje met een grote bak erop) We zijn er gemiddeld een half uurtje mee bezig (doen het met z'n tweeen)