Daarna meegenomen op stal, aangezien hij buiten bij de wei, nog niet echt te zadelen is.
Op stal liep binnen 2 tellen het water van mijn gezicht en het was er stervens benauwd en het stonk.
Uiteraard binnen geen briesje wind.
Nou staan mijn paarden 24/7 buiten, dus niet zo'n probleem, echter er zijn een aantal eigenaren
die hun paarden overdag paar uur buiten zetten (varieerend van 2 uurtjes tot dagdeel) en dan weer binnen.
Ondertussen nieuwsgierig geworden naar de temperatuur,
metertje uit de auto gehaald op de waterbak in de stal gelegd.
33 graden.... luchtvochtigheid geen idee, in ieder geval windstil en een amoniak lucht, bah...
De meeste paarden stonden ook te zweten.
Ook deze paarden mogen van de boer best 24/7 buiten alleen de eigenaren
(op 1 na, maar die kan de hare niet alleen laten staan) willen ze binnen hebben.
(overigens zijn ze ze ook wel eens vergeten binnen te halen
, paarden slopen dan niet de boel, maar komen gewoon bij het hek kijken als je in de buurt bent.)
Ik dacht ach.. het is nu zo heet en vannacht wordt het zo warm ik ga eens een eigenaar sms-sen..
Krijg je terug, hij heeft dan maar pech... overdag mag hij naar buiten.
Een ander zag ik en die riep terug... niets aan te doen.....
Ik had verwacht dat de eigenaren dan maar een keer zouden besluiten ze 's nachts buiten te houden.
Aangezien je binnen bijkans omviel.
Bij normale temperaturen op stal zal het mij een zorg zijn wat ze met die paarden doen,
maar gisteren vond ik het ronduit triest. En de reactie's al helemaal.
(eergisteren zal wel idem zijn geweest, maar toe ben ik niet in de stallen geweest.)
Hoe warm is het in jullie stallen?
En als het 33 graden zou zijn, zou je ze dan een nachtje buiten houden?
Brand los....

Hij loopt nu s ochtends van 8 tot 13 en wil dan dolgraag naar binnen. S avonds doe ik hem nog een keer buiten maar zelfs dan houdt ie het na een (heel) klein halfuur voor gezien
Ik kan hem moeilijk dwingen? (hij is gewend om hele dagen buiten te staan normaal hoor dus het is niet dat ie het niet kent) 
hij vind het 'onveilig'. Ze rent gewoon naar de wei ernaast en ik heb het nu opgelost maargoed
bij ons in de stal is het gelukkig heel koel! Overdag staan de deuren open en waait het lekker door, of de deuren gaan dicht om het koel te houden. Het is een stuk koeler als buiten. Als het zo warm was binnen, had ik het echt vertikt om mn paard binnen te zetten. Ontzettend zielig