Haar pensioneigenaar zei toen al dat ik van harte welkom was, maar ik wilde eerst zien hoe mn vriendin haar eerste jaar door kwam

Nu zij stage loopt en ik haar tink een paar weekjes onder mn hoede heb kom ik er vaker en steeds meer en weer word ik verliefder

Dus ik zit voor- en nadelen in mn hoofd te maken:
Huidge stal;
Nadelen
Weinig nadelen eigenlijk behalve dat mn shet bij de shets staat, mn fjord bij de pony's.
Mn fjord krijgt kuil, wat veels te vet is.
Bak is erg zwaar, niet dat ik erin rijd, maar mn shet werd/word verder beleerd voor de kar.
Klein iets, persoonlijk vind ik de paddock aan de kleine kant voor 7 pony's.
Heb niet echt aansluiting bij de rest van stal
(ligt aan mij)Eigenlijk mag ik mn pony's niet in de bak zetten voor grondwerk/spelen. (maar ik doe het wel af en toe)

Moet de paddock uitmesten 2 maal per week en heb 2 diensten voor paardloze zondagen voor de pensioneigenaar.
[Voordelen
Is dichtbij huis en onderweg naar mn werk.
Pony's staan gewoon goed, heb geen opmerkingen over het houden van.
Pony's staan 24/7 buiten met schuilstal.
Ik sta er bijna 2 jaar en heb het naar mn zin.
Ik mag er in de toekomst mn kar stallen voor niks.
Geweldige uitrijmogelijkheden.
Andere stal
Nadelen
Kwa vervoer ligt deze een geheel andere kant op. Op zich kwa reistijd maakt het niet zo heel veel uit.
Je staat middenin het bos, dus van de zomer veel beestjes.
Verder van de heide af waar ik nu vaak rij.
Op dit ogenblik zit bij 1 wei maar 1 lijn waar mijn shet onderdoor zou kunnen gaan.
Eenmalige kosten voor het aanschaffen van een kast.
Ik weet niet of ik extra kosten heb aan de stalling van een kar.
De extra kosten van hooi voor het bijvoeren van de paarden in de winter. Dat ging deze winter heel fout waardoor mn vriendin 100 euro extra moest betalen. Nou reken maar uit met 2 pony's ipv 1

In de winter 2 voerbeurten per week.
*ook al klinkt het voor anderen erg raar, ik zet hem er wel bij* Alleen al de gedachte wat zullen mn (huidige) stalgenoten van me denken.
Ja ik weet dat ik me daar niet druk over hoef te maken, maar dat doe ik wel.
Voordelen
Het is er erg mooi.

Sta bij iemand die ik al jaren ken. (zelfde geld voor de paarden)
Geweldige uitrijmogelijkheden.
Beide pony's staan weer samen.
Binnenbak.
Weiland voor grondwerk/springen met attributen.
Buitenbak.
Staan 24/7 buiten in 2 ontzettend grote weilanden.
Sta middenin het bos. Ruiterpaden all over the place.
Tandarts van de paarden (die wij beiden al jaren hebben) hoeft niet van de 1 naar de ander extra te reizen.
Idem voor de hoefsmid.
WC

Ik ben nu 2 jaar geleden hierheen gekomen voor de omgeving. Ik stond eerst 1 1/2 maand in Bennekom, ver van het bos ed. Maar een hele leuke en gezellig stal. Toen ben ik op een ruiterkaart gaan kijken waar dan wel bos lag en kwam zodoende op mn huidige stal. Ik ben dus al een keer verhuisd. De stal waar mn vriendin staat kwam ze op MP tegen en samen zijn we erheen gegaan en besloot zij daar te gaan staan. Zij woont in Wageningen, ik in Ede en deze stal ligt aardig tussen ons in.
Ik weet dat ikzelf en niemand anders voor mij kan beslissen wat ik moet doen

Dus ik dacht als ik het hier opschrijf maakt het voor mij het kiezen misschien makkelijker, maar dat is niet zo

Ik ga sowieso een keer met haar pensioneigenaar praten over mn shet en het stallen van een kar. Ik pak dus niet zo ineens mn boeltje in.
Paarden verhuzien is geen probleem, dat kan ik gewoon rijdend met de fjord doen en fietsend met de shet.
Heeft iemand nog briljante ideeën over mijn dilemma?

En water heeft ie ook. Alleen niet in de vorm van een beekje.