Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Tallie1979 schreef:Nou, fijne vent!! Sta je daar met je goede gedrag en zo'n vent maakt zijn eigen regeltjes voor zijn eigen gemak..
En als hij de stallen niet vol krijgt en jullie betalen de hele maand juli nog? Gaat hij dan ook nieuwe mensen weigeren tot 1 augustus? Jullie hebben immers dan nog de hele maand betaald en op dat moment zijn het nog "jullie boxen"
Ik snap dit soort pensionhouders niet!
Romytjuuh schreef:Het nare is alleen dat wij toen we daar kwamen 100 euro borg hebben betaald voor de stallen en land. Als we weg gingen en het netjes achterlieten zouden we dit terug krijgen. Wat ik nu ook ernstig betwijfel...
) knollentuin schreef:het schijnt dat iedereen een maand opzegtermijn heeft aan te houden en jullie voldoen daar gewoon aan,als het nou zo is dat er in augustus ook nog niemand in de stal staat mag je dat dan ook betalen? nee, beetje rare insteek van deze meneer.
probeer hier netjes over te praten en zo gauw het gesprek niet gaat zoals je zou willen alles per post gaan doen en eventueel je rechtsbijstand al informeren.
cissy schreef:Als we het even heel officieel gaan benaderen is de opzegtermijn een maand. Die maand is een kalendermaand in dit geval omdat je ook per kalendermaand betaalt. Dus als je 1 juli weg wilt zul je vóór 1 juni moeten opzeggen, dus een hele betaaltermijn.
tamary schreef:cissy schreef:Als we het even heel officieel gaan benaderen is de opzegtermijn een maand. Die maand is een kalendermaand in dit geval omdat je ook per kalendermaand betaalt. Dus als je 1 juli weg wilt zul je vóór 1 juni moeten opzeggen, dus een hele betaaltermijn.
?? Als ik bij een huurhuis de huur opzeg (ook betaling per kalendermaand) dan is de opzegtermijn precies 1 maand, dus per 8 juni opzeggen is betalen tot 8 juli.
manueeltje82 schreef:Als ik eerlijk ben zou ik gelijk mijn paard pakken en vertrekken als een stalhouder tegen me zei dat ie het vals ging spelen. Ik heb al gehad dat ik op een stal de stalling had opgezegd en vervolgens werd weggepest. 3 weken zorgen en ellende die ik mezelf niet nog eens aan zou doen.
cissy schreef:Als we het even heel officieel gaan benaderen is de opzegtermijn een maand. Die maand is een kalendermaand in dit geval omdat je ook per kalendermaand betaalt. Dus als je 1 juli weg wilt zul je vóór 1 juni moeten opzeggen, dus een hele betaaltermijn.
Ik lees in je verhaaltje dat je vandaag hebt opgezegd en dat zou betekenen dat je te laat zou zijn. Als het bij de rechter zou komen zou je inderdaad juli nog moeten betalen.
Nu is het zo dat jullie geen contract hebben, maar hij kan wel aantonen dat je per maand betaald hebt. Eea gaat dan normaliter in goed overleg. Ik heb een officieel contract met de stal maar als ik eerder weg zou willen is dat geen probleem, afhankelijk van de relatie met de pensionhouder op dat moment.
Weggaan vinden ze nooit leuk omdat er dan minder inkomsten zijn, maar als overleg niet mogelijk is heb je dus een probleem....
Heel vervelend dat hij nu niet normaal met jullie wil praten, misschien toch nog maar eens proberen maar dan wel heel zakelijk blijven en geen emoties laten meespelen. Spreek hem er dan wel op aan als hij niet zakelijk is want hij verhuurt die stallen en zou toch beter moeten weten en zou zich ook aan de (fatsoens)regeltjes moeten houden. Succes!