exceem- antijeukspul??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jasminum

exceem- antijeukspul??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 07:42

Hallo allemaal,

Mijn pony blijkt helaas last te hebben van zomerexceem en ik ben al op zoek naar een deken maar ik vroeg me af of jullie een goed middel weten (hopelijk niet al te duur) dat de jeuk tegengaat en de haargroei bevordert voor als ze straks (en nu ook al natuurlijk) onder de deken staat?

Hoe heet het en waar hebben jullie het gekocht?
Alvast bedankt!

Biies

Re: exceem- antijeukspul??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:09

mijn paard heeft zomereczeem
hoe oud is je paard?

hij MOET een deken om!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dit is hte beste wat je kunt doen voor hem. mocht nog jong zijn ( ik denk rond de 4 jaar) dan kun je de DA bellen. (als hij nog jong is zoek ik ff een goede op) deze geeft je paard een spuit en dat moet je dan 2 jaar doen. veel paarden genezen dan volledig.

daarnaast smeer ik sweet ITCH op dit kun je in elke paarden winkel kopen. smeer zijn manen ( niet te vaak anders gaat het jeuken) met vet in. vliegjes prikken namelijk niet door vet heen. en vliegen spray uiteraard.

er blijkt ook iets te zijn met eiwitten. daaarom zou ik als ik jou was als hij op het land staat niet te veel bijvoeren.

mocht je de mogelijkheid hebben kun je je paard rond 4 uur op stal zetten en dan s ochtends weer naar buiten. en zorg er ook voor dat waar hij staat zich niet verveeld en veel schuur mogelijkheden heeft. hoe minder hij zichzelf krabt hoe minder de jeuk. maar de jeuk blijft er. het is echt heel zielig.

als het mooie weer begint moet je hem 1x in de week wassen, ik gebruik ook de sweet ITCH shampoo daarvan hier zit zwavel in en dat is goed voor de droge jeukende huid :P

oja smeer die zalf NIET in de manen dat heb geen enkele zin. maar echt OP het liefst in de huid hahaha ik hoop dat je er wat aan heb en als je vragen heb kun je het vragen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:11

Ik gebruik skin select wanneer mijn pony's eens jeuk hebben. Er is trouwens een centraal topic over jeuk.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 12:51

Leovet bio huidolie!

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:52

Itch Free, te koop bij de welkoop voor zo;n 10 euro.
Werkt redelijk.

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 12:57

-Zorg voor een deken ( rambo sweet itch hoody imo de beste maar er zijn genoeg alternatieven)
-Zorg voor een middel wat inwendig werkt ( drainage compostium)
-Zorg voor een middel wat uitwendig werkt ( smeersels)
-Zorg voor aangepast voer ( suiker = jeuk, dwz minder weidegang en snoep etc)
-Zorg ervoor dat je je aanmeld in het Zomereczeem topic ;) genoeg ervaringen en tips!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:52

lemanthia schreef:
Leovet bio huidolie!

Is super spul en ruikt ook nog eens heerlijk :D

lovebinache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:16

"Derfen"

dat is een nieuw product op de markt, ik doe het bij mijn pony en eerlijk gezegd => GE-WEL-DIG
je hebt zowiezo geduld nodig bij een paard met zomereczeem.

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:20

om de dag wassen met betadine shampoo
dat ontsmet werkt bij ons altijd heel goed
bij drogist en apotheek voor +/_ 10 euro geloof ik

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:38

hij MOET een deken om!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dit is hte beste wat je kunt doen voor hem. mocht nog jong zijn ( ik denk rond de 4 jaar) dan kun je de DA bellen. (als hij nog jong is zoek ik ff een goede op) deze geeft je paard een spuit en dat moet je dan 2 jaar doen. veel paarden genezen dan volledig.

huh wat voor spuit zou dat dan moeten zijn ??????????????

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 00:56

Derfen!
Heb ik nu hele goede ervaringen mee.

viefs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:42

ik gebruik tegen de jeuk exzema balsem, erg fijn en werkt perfect, maar erg duur...kleine flesjes van 250 ml. en die gaan er in een dag of 5 door heen, en kosten een 15 euro per flesje..
daarnaast was ik de manen en staart 1 keer per week met een speciale shampoo tegen jeuk.
heb daarom nu cavalesse van fidavet via mijn DA besteld...daar las ik dat anderen daar erg goede resultaten bij hadden...ga het maar proberen.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:45

eczeemdeken is heel belangrijk!!
ik gebruik op mijn paardje Cardiflor of Calendulan.. weet even niet meer welke nou voor brandwonden en welke voor eczeem is..
je gaat er alleen wel snel doorheen omdat het kleine flesjes zijn..
mijn nicht heeft een keer een product gekocht.. dat werkt echt als het beste!! maar dat is voor mij te prijzig om "even" aan te schaffen.. weet de prijs ook even niet..
ik zorg gewoon dat de deken ten aller tijden goed is (nu zitten er wat scheurtjes in deze, nieuwe gekocht waardoor ik deze weer kan maken ;) )
en verder.. vet houden maar wel uit de zon houden wanneer het vet is gemaakt ;)
en met speciale shampoo zo nu en dan wassen ;)
je zou in zn waterbak antijeuk druppels kunnen doen van a vogel = mezereum D3 meen ik..
ik ben meer van de spulletjes van Drogist (waar wij ook onze eigen shampoo's kopen etc.) dat werkt altijd het beste voor mijn paardje..
succes!!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 14:46

viefs schreef:
ik gebruik tegen de jeuk exzema balsem, erg fijn en werkt perfect, maar erg duur...kleine flesjes van 250 ml. en die gaan er in een dag of 5 door heen, en kosten een 15 euro per flesje..
.

Daar heb ik juist g een goede ervaringen mee..
het werkte totaal niet op mijn paardje..
Misschien dat het per paard ook nog eens verschilt wel wat of niet werkt..
je moet eigenlijk beetje expirimenteren met producten.. ;)

Vionaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 19:45

Ik heb ook een pony met staart-manen exceem in vrij erge vorm dus ook op het hoofd, en benen.
Ik gebruik allereerst een deken, deze werkt echt perfect de manen groeien gewoon door, en gaat al lang mee, ik heb bij een vorige deken gehad dat de manen afschuurden.
Ook gebruik ik nog een hoofdstuk.
(http://www.reitsport-zillke.de/ : heb ik mijn deken weg)
Dan geef ik mijn pony iedere dag door de brok vloeibare knoflook olie, het stinkt verschrikkelijk maar helpt. (http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... ie/108225/)
Ik was eens in de week (hoog zomer) mijn pony's manen en staart met teer-shampoo (http://www.paardendrogist.nl/product/14 ... oo/110422/)
Dit helpt echt super! Nadat ik had gewassen en de manen + staart opgedroogt waren, waren er geen schilfers meer te bekenen.
Dan heb ik voor de plekjes die toevallig wel open geschuurd worden thea-tree spul, gewoon bij de drogist weg, dat helpt wonden te helen.
Ook gebruik ik Baby-olie tegen de schilfers.
Daarnaast heb ik ook nog een aantal dingen die ze krijgt door het voer dat zijn; appelazijn dit zuivert het bloed en de vlacht gaat er door glanzen. Ze krijgt ook Biergist pilletjes, die zuiveren ook het bloed.

Ik hoop dat ik het zo een beetje goed uitgelegt heb. :Y)

lysquint

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:38

mijne had hele erg jeuk, sweet itch van sectolin hielp niet.
ik heb toen tkc (te koop bij agradi volgens mij) geprobeerd en ging goed.
zou heb toch echt een deken omdoen, heerlijk die bevrijding om geen jeuk meer te hebben !

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:24

Biies schreef:
mijn paard heeft zomereczeem
hoe oud is je paard?

de enige spuit die gegeven word , die ik me voor de geest kan halen is insol, die is eingelijk tegen shimmel en werkt over het algemeen Niet!! tegen eczeem :n

sweet itch helpt soms, maar hier op verschillende eczemers niet :n
dat met eiwitten is meer fructaan (suikers) , beperken in weidegang, zeker in de ochtend uren , en verder paddock met arm hooi
maar dit geld ook weer niet voor iedere jeuker

elke week wassen is ook niet altijd een oplossing omdat je door wassen veel huidvet verwijdert en de huid makkelijke beschadigt
door invloeden van buitenaf

verder, Derfen word hier ook genoemd, is iets waar ik heel veel goede geluiden over hoor door gebruikers
, ik ga het zelf ook maar aanschaffen
wie weet,

Quasandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 14:27

in smeren met product van bij de paardenwinkel.
WEet niet meer hoe het mijne noemt maar is een goed product en niet te duur.
deken doe ik niet om werkt perfect met het product.
en als het echt te erg zal worden gaat ze over dag binnen. en snacht buiten. :-)
die wonder pikuur moet denk ik nog uitgevonde worden. degene dat dees zal uitvinden zal heel rijk worden denk ik. geneze kan je het denk ik niet. Wel verhelpen

TinkerEefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:07

Daar heeft mijn paard ook last van, bijna alles geprobeerd, bijna niets hielp, of het hielp tijdelijk, ze heeft nu een exzeem deken en het helpt prima! Haar manen zijn al flink aan het groeien! Nu smeren we niets meer op de manen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 16:10

Bij ons op stal hebben de meeste paarden enorm veel baat bij TKC97.
Heel goed schudden, aanbrengen op maanimplant en staartwortel, eens in de twee tot drie dagen.
Zie http://www.el-hor.nl/tkc/tkc97.htm

jwbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 20:53

Misschien is dit iets voor je:

Shapley's Original Mane Tail Groom M-T-G

Shapleys Original M-T-G (Mane-Tail-Groom) werkt tegen schimmelachtige aandoeningen, staart schuren, zomereczeem, mok, kleine wondjes, schaafplekken en vele andere huidaandoeningen. Het product heeft een helende werking en bevordert de haargroei met zichtbaar resultaat in 3 tot 5 dagen. Dagelijks het probleemgebied insmeren met Shapleys Original M-T-G en licht inmasseren, niet uitwassen. Dit net zo lang doen totdat de problemen verdwenen zijn.

Voor gebruik eerst op een klein gebied uittesten op eventuele allergische reacties.

Inhoud: 946ml
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&PageID=3 ... &ProdID=50

Naatjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:47

voor mijn fries gebruik ik No Itch van herbanimals. te bestellen via internet. is wel duur maar werkt goed en je doet er best lang mee.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 14:41

derfen is superspul.

Bij vidoma.nl kan je voor twee euro een proefflesje bestellen.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 23:12

Ik gebruik Cavalesse voor een 2 jarige! met exceem. Tot nu toe enorme verbetering, maar eigenlijk moet je zo'n 3 weken voordat de klachten ontstaan beginnen. Een deken is niet nodig.

Overigens, suikers kunnen een rol spelen, maar dat verschilt erg per paard en wetenschappelijk gezien lopen de meningen uiteen. Eiwitten staan er los van. Wat vast staat is dat de gevoeligheid genetisch bepaald is.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 22:17

Voor mijn 3 jarige eczeempaardje gebruik ik Musté Balsem van Good Looks kost iets van 20 euro voor 1 liter.
Daar smeer ik haar 1x per dag mee in en ze heeft tot nu toe nog niet geschuurd.

Wilde eerst een deken doen maar die is gesloopt na 2 weken helaas. Maar het gaat erg goed nu ik dit bijna dagelijks gebruik. Als het regent doe ik het er niet op. Hoop dat het zo blijft gaan.