3 stallingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Petpet

3 stallingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 11:00

Hoi, ik zou graag willen weten wat jullie deze stalling waard vinden!
dank je wel alvast!!

Afbeelding
Afbeelding

Afmeting: 12,5m x 3m

2 stallen 3m x 3m en 1 stal 3,8m x 3m

opslagruimte 2,2m x 3m

Voorzien van etensbakken en gedeelde hooiruif, verlichting en rubberen matten op de vloer

upendo

Re: 3 stallingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:01

Geen bal. :')

Er zit geen dak boven. :Y)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:02

Je wilt ze verkopen of gaan verhuren? Als je ze wilt verkopen zou ik er max 500 euro voor over hebben, mits het dak waterdicht is.

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:03

Jawel dat zijn doorzichtige golfplaten toch? :')

Elamor

upendo schreef:
Geen bal. :')

Er zit geen dak boven. :Y)

Dat witte kan ook doorzichtige daken zijn ;)

Sanny_lief

Hmm lastig. Wat wil je ermee.....zet je het op een landje zodat de paarden af en toe naar binnen willen of gaan ze er een paar uur per dag in staan. Misschien moet je iets mee informatie geven, dat maakt onze 'taak' wat makkelijker.

Met een likje verf heb je volgens mij een leuke schuilstal.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:04

Yffiejj schreef:

Ik zie echt geen verschil met de lucht.. :x

En alsnog, het ziet er een beetje uit als oude rommel.. :=

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:04

Upendo, das wel heel hard gezegd hoor. Er zitten doorzichtige golfplaten op, en anders is het er zo op te maken. Om nou meteen te zeggen dat het niets waard is vind ik wel heel hard.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:05

Volgens mij zijn dat ramen bovenop.
En wil je deze stallen verhuren? Of wil je hem kopen, verkopen?
Ik zelf vind het heel fijn dat lage schotten zijn tussen de stallen. Op deze manier hebben ze binnen contact met elkaar zonder dat er tralies tussen zitten.
Is het 1 geheel als een soort container, of moet je hem op/afbouwen?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:05

Als je goed kijkt ter hoogte van het huis op de achtergrond dan zie je dat er wel platen opzitten. Maar goed, voor de stal zou ik idd ook weinig geven, maar voor de rubberen tegens en inrichting weer wel.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:06

upendo schreef:
Yffiejj schreef:

Ik zie echt geen verschil met de lucht.. :x

En alsnog, het ziet er een beetje uit als oude rommel.. :=

Ik vind jou reactie een beetje overdreven.
en dat je het een rommel vind prima, maar daar vraagt ze toch niet om! *D

upendo

kleinvosje schreef:
Upendo, das wel heel hard gezegd hoor. Er zitten doorzichtige golfplaten op, en anders is het er zo op te maken. Om nou meteen te zeggen dat het niets waard is vind ik wel heel hard.

Tsja, ik zou als ik al stallen huurde gewoon meteen erin willen trekken en niet meteen voor kosten op willen draaien. :)
Misschien is het wel wat waard als je er wat in klust, misschien die binnenwanden vervangt en kijkt of alles nog waterdicht is enzo.

inma

En hoe hoog is de stal. Op de foto lijkt deze mij niet hoog. Kan er een paard in? Of zijn het ponystallen?

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:08

Ik denk dat daar best wat van te maken is. Wat verf erop. Of gewoon een muur omheen metselen. Verder de binnenkant afwerken en schoonmaken. En de uitgang bestraten...... Leuk!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:08

Een beetje opknapwerk doen, is helemaal niet verkeerd, okee, niet iedereen wil dat, maar om nou meteen te zeggen dat je het rommel vindt... Niet iedereen heeft geld om een dure stal neer te laten zetten, en dan zou dit een goede oplossing zijn. Het hout ziet er een beetje verweerd uit, mar dat is met alle hout. Zolang het niet rot is, maakt dat niet uit.

TS, wat is je doel met deze stal?

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:09

inma schreef:
En hoe hoog is de stal. Op de foto lijkt deze mij niet hoog. Kan er een paard in? Of zijn het ponystallen?

Volgens mij zijn ze hoog genoeg voor een paard..

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:09

Tja waarde is zeg ik altijd wat de gek er voor geeft. Lastig te bepalen. Voor mij zouden de stallen te klein zijn mijn paard is best groot en nu enorm verwend met zeer royale box. Die kan nu languit liggen zonder ergens tegen aan te komen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:11

Ik vind het maar niets. Hout is niet stevig. Trappen ze zo doorheen. Daarnaast vind ik de scheidingswanden niets en vind het té klein. :)

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:12

Ik zou er max 250,- voor geven als ik jou was,
ze kunnen zo door de stalwand heen trappen, hout rot weg wat bij de grond staat en moet ieder jaar behandeld worden hiervoor, knaaggevoelig,

Mocht je zo'n stal toch graag willen. Zo'n stalletje is zo gebouwd van nieuw hout te koop bij de bouwmarkt, naar mijn idee is dat een stuk steviger dan deze stal afbreken en weer opbouwen.
Die houten platen zijn ong 1.25 bij 2.40 en kosten ong 25,-

Petpet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 13:35

Hey iedereen,
dank je wel voor de reacties. Ik ga deze misschien kopen. ik heb een weide gehuurd en daar komen 2 pony's op te staan (niet al te groot 1.55) en het is alleen als schuilstal dus ze worden er niet in vastgezet, omdat ik er op sommige dagen maar 1x per dag heen kan.
Ik zat zelf te denken aan max 400 euro, maar dat is dan misschien teveel dus? ik heb inderdaad niet het vermogen om er super luxe stallen op te zetten, helaas! anders had ik het ook wel geweten hoor :)

Zeecontainers zijn veel duurder, en niet te vervoeren (tenminste, ... ) Deze moet worde afgebroken en opgebouwd. Het dak is van doorzichtige golfplaten, dan gaan de paarden daar liever in dan als het helemaal donker is

en inderdaad het is een oud dingetje, maar als hij nog degelijk is dan denk ik nog goed te gebruiken als schuilstal.
vooral de rubbermatten op de bodem vond ik wel handig omdat dat isoleert van de grond

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:36

kijk heel goed naar de staat van het hout. Als het begint te rotten, kun je em beter laten staan. Ik zou heel laag beginnen met bieden,je kunt altijd nog omhoog!

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 13:40

Vind het als schuilstal een prima oplossing.

Heb je nog mooi wat ruimte om je hooi/stro en andere spullen in te pakken ook.

Mits het hout goed is zou ik kijken wat ze er voor willen hebben. Verven kan je zelf nog wel doen.

Wat kleinvosje zegt is wel waar: je kan altijd nog omhoog dus laag beginnen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 18:31

Die stallen zien er toch prima uit,misschien niet super mooi maar wel goed bruikbaar,zeker als schuilstal.
Het maakt een paard niks uit hoor hoe zijn stal er uit ziet,als hij er maar droog in kan staan/liggen,of hij nou van hout is of van goud!!

informeer je wel eerst even bij je gemeente of je er wel een stal neer mag zetten,anders heb je straks een stal gekocht en mag je hem niet neerzetten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:19

Wat ligt er op het dak buiten die doorzichtige platen...asbestplaten??? die mag je dus niet meer gebruiken en afvoeren is ook al moeilijk.
Verder zou ik zeker de binnenkant verstevigen met nog een laag betontriplex.
Als het alleen een schuilstal is zou ik er één grote stal van maken, waar ze in en uit kunnen aan beide kanten.
Qua bedrag zou ik ook niet meer als 200/300 euro geven.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 19:38

Vraag is hoe goed de constructie het afbreken, vervoeren en weer opbouwen aan kan. Dat maakt sommige constructies heel snel oud. Heb je iemand die er wat meer verstand van heeft en een inschatting kan maken?

Als het enige wat je wil een schuilhok is kijk dan eens bij www.tackroom.nl naar het boogstalletje, kost 400 euro en dan ben je meteen klaar. Ga dan eventueel voor extra opslag op marktplaats kijken voor een oude schaftkeet/pipowagen of caravan voor weinig. Zolang die dingen op 1 plaats staan en af en toe een lik verf krijgen gaan ze wel een tijdje mee.