Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
stef schreef:hoefbevangenheid heeft niks te maken met de sterkte van de hoeven, evenmin als met een buigproef.
Ik vind dus beide verhalen niet kloppen
Die kortere passen kunnen gewoon zijn gang zijn, misschien is hij gewoon wat minder ruim. Als het echt opvallend is, zul je toch een foto/echo etc. moeten maken (in overleg met de DA natuurlijk) wil je er écht achter komen waarom dat precies is.
Nino3 schreef:Bedankt voor jullie reacties, ik heb op stal al aangegeven dat hij op een kleinere wei moet komen te staan, of inderdaad een draadje spannen, en dan steeds een stukje verder neer zetten.
Hij is in ieder geval niet te dik, hij is nu goed, maar ik denk indd wel als hij daar nog lang blijft staan dat hij dan te veel en te snel aankomt.
Is het verstandig om hem nu voorlopig op stal te zetten? En overdag een paar uurtjes op de wei, tot er een oplossing is gevonden?
Arabesk schreef:Hoefbevangenheid is een gevolg van een probleem met de spijsvertering dat zich uit in de hoeven. Je kan aan de hoeven zelf niet zien of een paard er gevoelig voor is of niet. Daarvoor zou je in z'n darmen moeten kijken