Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
sofieenuniek schreef:Is de staleigenaar eigenlijk verantwoordelijk als die Bulgaar ongelukken veroorzaakt? Daar ben ik nog zo zeker niet van.
Citaat:Jammer genoeg heb ik de indruk dat deze man niet veel van paarden kent. Mijn paard bijvoorbeeld kan hij niet buiten steken. Nu heeft zij wel op revalidatie gestaan en is ze heel fris, maar het lukt hem dus niet. Het is alsof de paarden schrik hebben voor hem.
sofieenuniek schreef:Ik denk niet dat hij ze slaat. Dat zou straf zijn, hij zit daar nog maar goed en wel twee weken, maar je weet het natuurlijk nooit zeker hé. Hij wil wel overkomen als iemand die goed met paarden overweg kan, maar als je hem dan bezig ziet frons ik toch mijn wenkbrauwen hoor. Op één weide staan er 3 paarden samen, hoewel hij slechts 2 koorden heeft, steekt hij ze per 3 binnen, wss omdat hij te lui is om nog eens over en weer te lopen. Dat derde paardje stond plots aan onze box te blinken en hij maar zoeken waar het beestje uithangde.
Nederlandse les is één ding, maar daarmee staat op korte termijn mijn paardje nog niet alle dagen buiten hé.
met het gevolg paard zware koliek. niemand wist hoe het kwam. zij sloegen ook de paarden
Schuur_ schreef:Joh, die man bedoelt het waarschijnlijk allemaal niet slecht. Een liksteen in de stal leggen, meehelpen poetsen,... . Ipv hem af te kraken en met een scheef oog te bekijken kun je hem misschien helpen met voordoen. Die arme man zit hier waarschijnlijk volledig alleen om geld te verdienen voor zijn familie en zoekt misschien ook sociaal contact.
Ik heb via mijn vader ook ervaring met Hongaren, Polen,... Als je ze gewoon behandelt werken ze veel harder en met veel meer plezier en staan ze te springen om je te helpen. Maar als je ze zo minderwaardig behandelt als nu, dan kun je verwachten dat het hem op den duur geen hol meer scheelt.
Ik word er gewoon misselijk van hoe jullie meteen jullie oordeel al klaar hebben.
Schuur_ schreef:Je kan natuurlijk ook naar de stalhouder gaan voor een gesprek en daar bijvoorbeeld voor te stellen dat hij een maand met de Bulgaar meeloopt en alles uitlegt en toezicht houdt. Dat komt al heel anders over dan meteen beginnen eisen dat hij moet oprotten.
Hoe zou jij je voelen als je alleen was in een vreemd land? Zonder familie ed? Houd je gewoon een beetje bezig met hem, laat hem helpen poetsen, toon hem hoe hij met je paard om moet gaan.. daar gaat hij alleen maar dankbaar voor zijn.
(en persoonlijk vind ik dat je medicijnen altijd zelf moet toedienen, maar dat is een ander verhaal)