wc voor jezelf op weiland zonder stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

wc voor jezelf op weiland zonder stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 14:22

Ahum :o, hoe doen jullie dat als je een weiland hebt en dan met hoe je zelf naar de wc gaat enzo?

Kijk een plasje gaat nog wel maar als je een grote boodschap moet oid is het lastiger. Ik zat te denken aan een chemisch toilet ofzo of een biotoiletje. Ik heb nl wel een trailer op de wei staan dus daar zou het wc'tje inkunnen 8-)

Bopje

Re: wc voor jezelf op weiland zonder stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:24

Lijkt mij een goed idee :)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:25

Oei wat een vraag! :P
Plassen dat lukt wel in het land haha.

Ik moet eigelijk nooit naar de wc als ik bij de paarden ben :=
Dus ik zou niet weten...

Chemisch toilet is wel een idee, je zit wel met het legen en schoonspoelen e.d
Want wil je die elke keer mee naar huis nemen? of ga je dat in het bos loodsen?

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:26

Jolliegirl schreef:
of ga je dat in het bos loodsen?

Chemisch afval lozen in het bos lijkt me redelijk illegaal :=

Wij hebben geen toilet op onze pensionstal, plassen doen we in de box en de rest thuis :+ Denk ik :=

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:27

Gewoon in de stal van je peerdie? als ie schuilstalletje heeft
Een grote boodschap kun je beter even inhouden :')

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:28

Ik hoef nooit naar de wc :+.
Eerst deed ik wel plassen box/wei ofz. :+
Voor de rest niets _O-.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:29

bij mij staat een chemisch toilet op stal, maar alleen geschikt voor te plassen en geen wc papier in mikken.
Legen doe ik op de mesthoop (ik doe er niet van die chemische zooi in, zou niet weten waar ik dat legaal kon kopen trouwens tegenwoordig), ik woon 2 hoog en ben vreselijk onhandig met dat soort dingen, moet er niet aan denken wat er mis kan gaan. (heb vroeger 2 jaar op kamers gewoond waar ik zo'n ding had als enig toilet en waar het legen een paar keer link mis is gegaan *braak*)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:29

Plassen doe ik in stal. Grote behoefte hou ik wel op. :')

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:31

och arme paarden! iedereen zeikt maar in de box! ik deed dat dus op de mesthoop haha! Vond ik aardiger (of achter de schapenkooi) maar woon nu boven mijn stallen dus probleem is weg. Chemisch toiletje lijkt me niks, dure onderneming en je zit idd dat het ook eens vol is en het schoon en leeg moet......

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:32

Haha ik heb nog nooit in de wei geplast, daar is het iets te open voor zegmaar. :') Ik hou het meestal op.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:34

Bonita_Bon schreef:
och arme paarden! iedereen zeikt maar in de box! ik deed dat dus op de mesthoop haha! Vond ik aardiger (of achter de schapenkooi) maar woon nu boven mijn stallen dus probleem is weg. Chemisch toiletje lijkt me niks, dure onderneming en je zit idd dat het ook eens vol is en het schoon en leeg moet......

Je maakt die box toch ook schoon mag je hem ook vies maken!
Als het paard hem zelf schoon zou maken is dat een ander verhaal maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:35

Overigens; heb ooit een verhaal gelezen dat een ruiter had geplast in de stal van zijn paard. Hij slikte destijds medicijnen voor zijn rug.
Paard at het stro op en tijdens de doping controle bleek hij te zijn gediskwalifiseerd!

Of dit helemaal waar is, weet ik btw niet.. :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:36

JoyRider schreef:
Jolliegirl schreef:
of ga je dat in het bos loodsen?

Chemisch afval lozen in het bos lijkt me redelijk illegaal :=

Waarom denk je dat ik vraag waar ze het gaat laten ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:38

Jolliegirl schreef:
Chemisch toilet is wel een idee, je zit wel met het legen en schoonspoelen e.d
Want wil je die elke keer mee naar huis nemen? of ga je dat in het bos loodsen?

Het legen van je toiletje in de natuur met die chemische zooi erin is niet zo'n goed idee, maar er zijn ook middeltjes die je ipv die chemische zooi kan gebruiken die wel in de natuur geloosd kunnen worden. Kennissen van mijn ouders hebben een campertje en die gebruiken meen ik azijn ipv die chemische spulletjes en die kunnen ze wel gewoon (in een kuil) in de natuur lozen.

Overigens is dat chemische spul voor in die wc-tjes gewoon nog bij de caravanboer te krijgen.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:40

Moontje1991 schreef:
Bonita_Bon schreef:

Je maakt die box toch ook schoon mag je hem ook vies maken!
Als het paard hem zelf schoon zou maken is dat een ander verhaal maar dat zie ik niet zo snel gebeuren.

mwah dat lijkt me niet echt gerechtvaardigt! Jij sluit hem daarin op..... Als het aan het paard lag zou hij niet ergens eten of in liggen waar jij hebt zitten plassen gok ik!

@Falona: Azijn heb ik ook wel eens van gehoord ja, maar dan moet je nog steeds handig genoeg zijn om het te legen zonder de inhoud over je heen te krijgen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:41

Klopt, maar volgens mij staat de handigheid van de TS niet ter discussie ;)

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:42

nou ik denk niet dat een paard last heeft van dat kleine beetje dat je als mens zijnde loost.
En ts heeft volgens mij een schuilstal dus dan kan het paard het nog altijd zelf kiezen. (dacht ik hoor niet beledigd voelen indien dit niet zo is ts)

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:47

graaf een groot gat :+ nee even serieus ik zou het niet weten!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 14:53

Als ik hoge nood heb duik ik de sloot in,die ligt langs het weiland en staat bijna altijd droog.Veel struiken staan er omheen,dus daar ga ik plassen.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:06

Plassen doe ik in de stal.
Grote boodschap hou ik op tenzij dat echt niet lukt,dan doe ik dat ook in de stal en schep het daarna op de mesthoop en gooi er een schep paardenmest overheen. :o
Je kan ook een plasemmer nemen en die na gebruik gelijk leeggooien en schoonmaken,zijn te koop bij campingwinkels,heben niet zo'n scherpe rand aan de bovenkant en zit een deksel bij.

MrTut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:10

:o Hallo, koop gewoon zo,n gem.toiletje,voor een paar euro te krijgen op marktplaats, het spul wat er in moet is wel iets duurder,maar is ook afbreekbaar door de natuur, heb je hem gebruikt,dan zet je hem onder de trailer, na enkele keren ledig je hem, en spoel je hem door met schoon water, zo,n wc heet porti porti succes gr hans th :(:)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:19

Een ouderwets kakhuussie bouwen. Flinke put in de grond graven, bankje eroverheen plaatsen met een gat er in waar je op gaat zitten (als je het luxe wilt doen monteer je nog een WC-bril over het gat zodat je wat confortabeler zit), emmertje met zand ernaast om na de boodschap er een schep zand overheen te gooien. En vier wandjes natuurlijk, met een hartje in de deur. Als je een schuilstal hebt zou je 'm daar tegenaan kunnen bouwen, en anders gewoon vrijstaand. Voordat de put vol is ben je wel een poosje bezig denk ik, en dan verplaats je de constructie gewoon.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 15:49

Emmertje vlas met wc-bril erop, legen op de mesthoop (wel kuiltje graven).

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:56

Ik heb het geluid dat mijn paarden op een boerderij staan, en ik daar gewoon naar binnen mag lopen _O- !

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 19:21

haha wat een geniaal idee XD Gelukkig is het weiland waar mijn paarden staan niet zo groot XD Maarja het kan best onhandig zijn als je dan naar het toilet moet :P