Prijs p/m voor leasepony?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ruyter

Prijs p/m voor leasepony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 20:20

Ik weet dat er al heel veel topics zijn over de leaseprijs van pony's
maar er zit zo veel verschil in dat we er niet uikomen.
Er is iemand die onze b-pony wil leasen, we weten alleen niet welke prijs we er voor moeten vaststellen.

Ze krijgen het volgende:
- brave B-pony met alle spullen die nodig zijn.
- De pony staat bij ons thuis dus altijd toezicht.
- volledig van jou, niemand anders die er op rijdt. Ze moeten er dan wel voor zorgen dat de pony er
netjes verzorgd bij staat en dat de spullen goed worden onderhouden.
- begleiding waar nodig.
- ruime stal, buitenbak(+springmateriaal)paddock en mogelijkheid voor buitenritten (maar geen bos vlakbij)
- alles wordt gedaan, mesten, in en uit de wei halen, voeren enz.
- ze mogen alles met de pony doen, komen wanneer ze willen en als ze niet komen wordt de pony gewoon helemaal verzorgd.
- 2x in de week meerijden met de trailer naar de clubles.
- dierenarts, hoefsmid, tandarts enz. wordt door ons geregeld.

Het zijn voor ons bekende mensen en we weten dat ze overal netjes op zullen zijn. :o
Ik hoor het graag! Ook als jullie misschien suggesties hebben bv. om de hoefsmid en entingen door de mensen zelf te laten verzorgen.

xxnienke94

Re: Prijs p/m voor leasepony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:21

ik volg dit even, zit met hetzelfde probleem.

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:22

Lastig,

sowieso alles heel duidelijk op papier zetten, 'leasecontract'.
dat soort dingen worden vaak vergeten, maar zijn o zo belangrijk!

In welke prijsklasse denk je persoonlijk?!
Ik vind meerijden naar clubles etc. al heel wat :+

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 20:24

wij houden altijd de stalling aan en delen dat door het aantal dagen dat ze de pony doen. inentingen zijn voor ons, wormenkuren ook. maar de smid is voor hun.
en andere zaken zoals trailer gebruik is altijd apart. bij ons dan, he

Ruyter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-10 20:35

Wij zaten te denken aan ca. 150 euro p/m.
Leascontract wordt wel gemaakt ja.
De smid voor hun rekening is misschien wel een goed idee, als ze er ijzers onder zouden willen kunnen ze dat in ieder geval zelf doen.

Evaahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 09:57

Erg lastig..
Iig wel een leasecontract opstellen, beter voorkomen dan genezen zeg ik altijd ;)
Ik zou ook de smid op hun kosten laten doen. Ik heb zelf een D-pony geleasd en daar betaalden we 300 voor (stond wel op een manege) én de kosten van de HS.
Ik denk dat 150-200 meer dan genoeg moet zijn, zeker voor de dingen die jullie bieden :j

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:23

Ik heb een bijrijder, eigenlijk is zij de enigste die het paard rijd. Zij betaald niets en doet ook niet aan de verzorging van het paard of de stal van het paard. Zij komt meerdere keren per week.

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:44

Ik lease een fries 3 keer per week voor 70 euro. Hoefsmid moeten we wel meebetalen omdat ik de enige ben die er buiten mee rijd. Dierenarts word betaald door eigenaresse behalve die injectie die je nodig hebt om te kunnen starten etc. Die moet ik weer betalen. Ik moest zelf mijn spullen kopen, halster, hoofdstel, zadel etc zodat ik niks van haar kan kwijtraken en kapot maken.

Ik moet zelf ook poepscheppen, maar dat vind ik geen probleem, ik mag zelf weten wat ik er mee doe die drie dagen, als ik zelf wil mag ik ook met haar op les maar dan wel op mijn kosten.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 10:49

Vind het ook een beetje aan de lokatie liggen.
sommige plaatsen moet je blij zijn met een verzorgster en bij een andere plaats moet je bij zijn met een verzorgpaard.

Persoonlijk vind ik een vergoeding van de kosten van de stalling en/of hoefsmid een nette regeling.

Sa_n_n_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 13:15

Lastig.. ik lease een pony voor 4 dagen in de week voor 100 euro... Dus voor een hele week zou 150-200 wel een redelijke prijs zijn denk ik...

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:38

minimaal 150 euro , want ze hebben echt alleen de lusten en helemaal geen lasten , 200 kan ook best

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:44

rond de 150 euro lijkt me een zeer schappelijke prijs voor alles wat je aanbied :)

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:47

Ik ga ook mee met die 150-200 euro.
Als ik kijk naar de faciliteiten die jullie hebben, en wat zij verder moeten doen (bijna niets dus) vind ik dat een hele reeële prijs.

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 16:57

friesiszwart schreef:
Ik heb een bijrijder, eigenlijk is zij de enigste die het paard rijd. Zij betaald niets en doet ook niet aan de verzorging van het paard of de stal van het paard. Zij komt meerdere keren per week.

uh hoezo doet ze niks aan de verzorging dan ?
staat ie volpension ?
deze persoon wordt wel erg in de watten gelegd , hoewel ik het verzorgen en mesten minstens
zo leuk zou vinden als het rijden

Dig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:50

Ik vind ook 150.00 euro een schappelijke prijs.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:04

Ik verleas op dit moment mijn kleine D pony voor € 75,- in de maand (stallingskosten).

Ik betaal de hoefsmid, VA, enting, wormenspuit.
Verder gebruiken ze ook mijn zadel, hoofdstel en dekens.

De pony staat dan 24/7 tot hun beschikking.
Meisje is 10 en krijgt 2x in de week ''les''.
Bedoeling was om vanaf deze week naar de manege te gaan met d'r , maar helaas is het groepje opgeheven omdat deze te klein was :(
Uitmesten moeten ze zelf doen, binnen en buiten zetten wordt gedaan.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:10

ik verhuur mijn paard momenteel voor 4 dagen in de week voor 90 euro p/m. uitmesten, binnen en buiten zetten doe ik zelf. DA, HS etc etc betaal ik zelf allemaal tenzij er DA kosten oid komen door haar handellen. ze mag alles van mij gewoon gebruiken. ze heeft beschikking over een buitenbak, drafbaan en alle uitrij mogelijkheden die je maar kan bedenken (bos,duin,strand)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 22:09

Bij ons rijden de bijrijders gratis, ze moeten wel in het uitmestschema mee draaien. D.w.z. in het weekend bij toerbeurt met 2 of 3 personen ca 15 stallen uitmesten, paarden binnen of buiten zetten etc. Pension klanten draaien ook mee in dit schema.

Er is iemand geweest die wel geld vroeg aan haar bijrijdster, dat was best moeilijk als de rest gratis rijdt.

_Daniquee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:49

Het ligt er natuurlijk ook aan hoevaak ze komt en dingen mag doen,

ïk zal persoonlijk rond de 150 euro doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 16:07

Die prijs is ook heel moeilijk te bepalen , de ene persoon zal hier misschien hooguit 100 euro per maand voor over hebben , als er in de buurt ook gratis ponies te vinden zijn , of vanwege de kleine maat van het beestje waardoor hun kind er al snel uitgegroeid zal zijn , of vanwege het gebrek aan bos in de omgeving.

Een ander zal het van de andere kant bekijken.

Het is natuurlijk ook maar net of je het vergelijkt met een gratis verzorgpony waar je alles mee mag doen , of het vergelijkt met een eigen pony.

Als het stallen van een eigen pony bij jullie in de buurt op een dergelijke locatie 75 euro kost , is dat alweer wat anders dan wanneer het 200 euro kost of iets dergelijks.

Zit je nu in een buurt waar het 200 euro per maand kost om een eigen pony te stallen en voeren enzo , en zijn er nauwelijks gratis verzorgponies te vinden....

En zijn er mensen die een eigen pony net iets te definitief vinden , dan kan het een heel leuk aanbod voor hun zijn om tegen die prijs van een stalling een beestje te huren.

Ze hebben dan niet zelf het risico van DA kosten enzo , niet het risico van het moeilijk weer verkopen als het kind niet verder wil met de pony , maar ze hebben ook niet dat het dier van hun zelf is. De eigenaar zal toch altijd op hun vingers kijken en de eindbeslissing maken in heel veel dingen.

Ik denk dus dat het voor iedereen heel meest voordelig is als je de stallingsprijs aanhoudt die je in jullie regio zou betalen voor een dergelijke stalling :)

Ruyter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 19:56

Bedankt allemaal voor de reacties!!
We zijn op 175 euro uitgekomen en daar zijn ze heel tevreden mee :D
Het is inderdaad zo dat ze de aanschaf van een eigen pony gewoon nog te definitief
vinden en eerst willen kijken hoe het gaat.
Groetjes

Mauhic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:15

Ik heb voor mijn paard 160,- pm gevraagd. Een contract is inderdaad heel belangrijk. Let erop dat je hierin vermeld wie welke schade vergoed en dat de aansprakelijkheid niet bij jou ligt. Heel belangrijk, want als ze eraf valt zou hij/zij jou aansprakelijk kunnen stellen voor letselschade.
Succes ermee!

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:18

Wij verleasen ook pony's voor 100 euro in de maand.

Dan hebben ze gewoon die pony voor zichzelf,
bekappen doet me vader zelf en de DA kosten zijn van me vader.

Verder het lesgeld, wedstrijdgeld, extra spullen zijn voor hun kosten.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:57

Mauhic schreef:
Ik heb voor mijn paard 160,- pm gevraagd. Een contract is inderdaad heel belangrijk. Let erop dat je hierin vermeld wie welke schade vergoed en dat de aansprakelijkheid niet bij jou ligt. Heel belangrijk, want als ze eraf valt zou hij/zij jou aansprakelijk kunnen stellen voor letselschade.
Succes ermee!

Heel jammer, want de eigenaar blijft ten alle tijde verantwoordelijk voor zijn/haar paard. Dus dit gaat helaas niet op. Houd daar goed rekening mee, want mocht je leaser er wel af vallen en er wat aan over houden dan ben je altijd de l*l.

boef85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 16:27

annastasia , is dat zo ?
Wil ook mijn pony gaan verleasen aan een meisje .
Hier had ik nog niet aangedacht .
Zijn er nog meer dingen waar op je moet letten ?