Ik ben onze piste ZOO beu!!!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ellen_WB

Ik ben onze piste ZOO beu!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:29

Hoii Bokkers,
nou kan ik je al zeggen dat ik behoorlijk kwaad ben :(
nu het vandaag hier in België zo regende heb ik net een sms gekregen van onze commandant:
Geen training : piste te nat. Tom zal vrijdag training geven ( onze trainer is 2-3weken weg daarom is Tom de vervanger)
Maar ik ben het zoooo beu dat we nooit kunnen rijde wanneer er regen valt!
Ze zijn al zovaak gaan klagen bij ons bestuur dat we een binnepiste moeten maken ,
maar bepaalde mensen houde dit tegen ( van de paarde)
Nu ja, zei hebben thuis wél een binnenpiste en vinde het niet nodig het geld er aan uit te geven!
En ik had net zo'n zin om te gaan rijden.
Nou zou ik graag jullie mening willen weten over mijn probleem en wat julluie zouden doen (:

xEllen

Wendy1978

Re: Ik ben onze piste ZOO beu!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:31

Verhuizen naar andere stal?
Waar je wel gewoon kan blijven rijden in een bak nadat heeft geregend???

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:31

Wendy1978 schreef:

Gaat moeilijk, Ik sta nu bij mensen die alles voor me regelen: weide, stal, eten & drinke, vervoer, enz...

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:33

Lekker op buitenrit gaan als het regent :)

A_J

Ellen_WB schreef:
Wendy1978 schreef:

Gaat moeilijk, Ik sta nu bij mensen die alles voor me regelen: weide, stal, eten & drinke, vervoer, enz...

Dat kan je ook regelen bij veel andere stallen! :j

Wendy1978

Misschien is vragen waarom er niet kan worden gereden na regen?

Is er iets met de drainage?
Of misschien is overwegen om stofjes over de bestaande laag heen te doen misschien?

Anouk_17

Hai,

Wij hebben ook geen binnenbak. En rijden dus ook altijd buiten met wel een gedraineerde bak. Maar ook deze is soms nog érg nat. De persoon die les geeft staat dan gewoon met een paraplu in de bak les te geven. :+ Met een beetje regen enzovoort word er gewoon gereden. Alleen bij extreme weersomstandigheden ( Lees: sneeuw, hagel, stort buien en onweer ) rijden wij niet.

Maar de mensen van de paarden die het tegenhouden om een binnenpiste te maken hebben zelf een binnenpiste zeg je? Misschien kan er dan daar worden gereden zodra het weer te erg is en de bak te nat?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:34

tja, wees blij dat je uberhaubt een bak hebt!!! Wij hebben alleen een wei en stal en that's it. Moet je nagaan hoe vaak ik niet kan rijden. Maar mij hoor je niet klagen, ik ben blij dat uberhaubt paardjes heb :)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:35

Kun je dan niet bij 1 van je clubleden in de binnenpiste? Als hun er geen geld aan uit willen geven prima, maar waarom dan niet die van hun beschikbaar stellen. Daar heeft de hele club toch alleen maar profijt van?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:35

Dan ga je toch wat anders doen? Of je gaat verhuizen.

Vergeet niet dat een binnenbak ontzettend veel geld kost he ;). Dat doe je niet 'even' en al helemaal niet omdat andere dat eventjes willen hebben.

Dus kom op, wees blij hoeveel er geregeld wordt voor je! En dat je niet kunt regenen na het rijden..tja, dat moet je maar voor lief nemen en ga je lekker op buitenrit!

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:36

Anouk_17 schreef:
Hai,

Wij hebben ook geen binnenbak. En rijden dus ook altijd buiten met wel een gedraineerde bak. Maar ook deze is soms nog érg nat. De persoon die les geeft staat dan gewoon met een paraplu in de bak les te geven. :+ Met een beetje regen enzovoort word er gewoon gereden. Alleen bij extreme weersomstandigheden ( Lees: sneeuw, hagel, stort buien en onweer ) rijden wij niet.

Maar de mensen van de paarden die het tegenhouden om een binnenpiste te maken hebben zelf een binnenpiste zeg je? Misschien kan er dan daar worden gereden zodra het weer te erg is en de bak te nat?

Die hebben een te groot Ego ;)

Anouk_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:37

Oke, dus de clubleden willen hun bak niet beschikbaarstellen voor overige clubleden? Dat is vervelend. Zoals vele hier al zeggen, lekker zelf gaan rijden. Buitenritje is ook wel lekker ;)
Laatst bijgewerkt door Anouk_17 op 26-05-10 14:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:37

Wendy1978 schreef:
Misschien is vragen waarom er niet kan worden gereden na regen?

Is er iets met de drainage?
Of misschien is overwegen om stofjes over de bestaande laag heen te doen misschien?

ze zeggen dat onze piste gedraineerd is maar ik geloof er niet veel van :o

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:37

Anouk_17 schreef:
Oke, dus de clubleden willen hun bak niet beschikbaarstellen voor overige clubleden? Dat is vervelend. Zoals vele hier al zeggen, lekker zelf gaan rijden.

Idd vervelend, (:

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:39

Zal aan de hoeveelheid regen liggen. Onze buitenbak is ook gedraineerd, maar als de sloten eromheen vol zijn, dan kan het drainagewater ook nergens heen dus staat ie toch blank.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:41

Tjaa hafjelinger, TS wil misschien fanatiek met haar paard trainen, zeker nu met de zomertornooien. Dan baal je wel even als (zo blijkt) de training voor de zoveelste keer wordt afgelast. Dit kan ik zeker begrijpen van haar.
Je kan ook zeggen 'ga dan ergens rijden waar het niet nat is' maar trainen met iemand die kijkt en gewoon maar zegt wat er beter kan, vind ik zoveel zinvoller dan ergens op jezelf alleen rijden. Foutjes sluipen er altijd in als je alleen rijdt, maar een paard iets fout aanleren...
TS: misschien kan je met de ruiters een tombola/wafelbak/iets organiseren om een grondwerker te betalen die drainage komt leggen? Kost iets van 200 euro ofzo... En dan is de bak nooit meer nat. Op die manier moet het besluur dit toch al niet ophoesten....

Ellen_WB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-10 14:43

x_Quinta_x schreef:
Tjaa hafjelinger, TS wil misschien fanatiek met haar paard trainen, zeker nu met de zomertornooien. Dan baal je wel even als (zo blijkt) de training voor de zoveelste keer wordt afgelast. Dit kan ik zeker begrijpen van haar.
Je kan ook zeggen 'ga dan ergens rijden waar het niet nat is' maar trainen met iemand die kijkt en gewoon maar zegt wat er beter kan, vind ik zoveel zinvoller dan ergens op jezelf alleen rijden. Foutjes sluipen er altijd in als je alleen rijdt, maar een paard iets fout aanleren...
TS: misschien kan je met de ruiters een tombola/wafelbak/iets organiseren om een grondwerker te betalen die drainage komt leggen? Kost iets van 200 euro ofzo... En dan is de bak nooit meer nat. Op die manier moet het besluur dit toch al niet ophoesten....

Eindelijk iemand die me begrijpt (y)
leuk idee van je :D

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:50

nou... Probleem dus opgelost...
Gelukkig :)

aeolusnr1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:53

Die prijs kan niet kloppen hoor, zoiets is echt veeeeellllle malen duurder hoor.
En van een beetje regen ga je echt niet dood hoor, wij vertrekken regelmatig op dagtocht in de regen gaat het ook gewoon door. Paarden smelten daar echt niet van.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:54

Mja ik ken het club-bak-probleem hoor TS. Onze piste op de club was al zoooo mul als iets. De wedstrijd die onze club zou inrichten kwam eraan. Vond onze commandant er niets beter op om die bak nog eens extra los te trekken met de tractor. (hoe kom je er toch op 8)7 ? Maarja onze commandant is eigenlijk helemaal niet meer zo into paarden, komt 's zondags op wedstrijd ook niet voor onze groepsdressuur te commanderen en niemand van de ruiters weet eigenlijk waarom hij nog komt, maar enfin we mogen niet roddelen)
Onze piste is echt wel barmachtig: paarden zakken min. 10 cm diep weg en een hoefslag die 15 cm dieper is dan de rest... Probeer daar maar eens schouderbinnenwaarts op ;(

Abeltje77

hihi, ik had dat nog niet eens gezien. Ik denk dat drainage ook IETSJE duurder is dan € 200,- !

hafjelinger

x_Quinta_x schreef:

Ik zit ook midden in het wedstrijdseizoen ;) vooral nu heb ik erg last van het weer. Ik zou naar een manege kunnen gaan om te trainen, maar ik men. En ik heb gemerkt dat maneges fel tegen karrensporen in de bak zijn :(
Maar je hebt wel een goede tip gegeven.

x_Quinta_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 14:55

aeolusnr1 schreef:
Die prijs kan niet kloppen hoor, zoiets is echt veeeeellllle malen duurder hoor.
En van een beetje regen ga je echt niet dood hoor, wij vertrekken regelmatig op dagtocht in de regen gaat het ook gewoon door. Paarden smelten daar echt niet van.

Maar fatsoenlijk rijden in een gladde zware bak is gewoon niet te doen. Tis dat dat de TS wil zeggen.

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:16

x_Quinta_x schreef:
Onze piste is echt wel barmachtig: paarden zakken min. 10 cm diep weg en een hoefslag die 15 cm dieper is dan de rest... Probeer daar maar eens schouderbinnenwaarts op ;(

Hier had ik zelf niet over na hoeven denken...
Ala minuut paard opgepakt en gaan verhuizen
(Dat heb ik nl. zelf gedaan met vergelijkende bak/piste omstandigheden)
Maar ik weigerde de pezen van mijn paardje daarin kapot te rijden
en er nog voor te moeten betalen ook...
Ik stond op een stal 4 min. van mijn huis met binnenbak
en sta nu op een stal 20 min reizen (met de auto) van mijn huis zonder binnenbak

en weet je
heb nog nooit zo heerlijk kunnen rijden met mijn paardje in die bak (Zie foto's van onze bak in mijn onderschrift) ;)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:28

RT-P ->> VSW