Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) Je hoeft er sowieso niet te blijven staan, maar betalen moet je wel als ze je aan de termijn houden. Je kunt nog kijken of je er vanaf komt met kale stalling, als ze je eraan houden.Winkie schreef:Als er geen opzegtermij is afgesproken zou je weg kunnen per 1 juni.
Ik weet niet hoe moeilijk het is om na de zomer een geschikte stalling te vinden. Bedenk wel dat je dan weg moet na de zomer. Als je dan niks geschiks hebt gevonden zit je wel mooi met je paard.
Daarnaast heeft een paard ongeveer 6 maanden nodig om helemaal gewend te raken aan een nieuwe plek. Bedenk wel dat het veel met je paard doet.
En over het opzeggen: Dit valt nooit in goede aarde. Je kraakt toch de in de ogen van de staleigenaar 'meest geschikte stal' af. Betrek het op je zelf en ga niet in de verdediging.
Uiteindelijk is het jou beslissing. Succes ermee!
prinero schreef:De 'nieuwe' plek is de plek waar mijn paard al jaar heeft gestaan bij de oude eigenaar (sinds vorig jaar van mij). Het 'wennen' valt wel mee, aangezien het dezelfde groep is en ik kan als ik zou willen hem ook daar in de wintermaanden laten staan. Het wennen en geen stal vinden is voor mij dus geen probleem.
Ik denk inderdaad dat het dus niet in goede aarde gaat vallen en dat ze zich heel erg afgewezen voelen door mij..
Blegh.. ik vind dit soort situaties echt niet leuk, maar wel het beste voor mij en mijn paard
marjoleinft schreef:ik zou als ik jou was gewoon naar je pension houder gaan.
als je geen contract hebt oid dan hoef je geen maand stalling extra te betalen.
ik heb zelf ook altijd op prive stallen gestaan en daar hoefde ik nooit een maand door te betalen.
ik zou wel gewoon maand mei door betalen en als je per 1 juni weg gaat dan hoef je geen stalling door te betalen die maand.
@Vjestagirl ze kunnen gerust er een rechtzaak van maken maar vaak betaal je bij die kleine stalletjes gewoon contant dus er is niets van een betalings bewijs dus als hun er een rechtzaak van maken stap jij naar de belasting om hun aan te geven en klaar.
.prinero schreef:Ik betaal sowieso kale huur per maand en moet eigen krachtvoer en stalbedekking betalen. Als het op het geld aankomt wil ik best tegemoet komen hierin, ik wil natuurlijk het liefst met een goed gevoel weg gaan i.p.v. met onenigheid over 100 euro...
prinero schreef:Ik betaal sowieso kale huur per maand en moet eigen krachtvoer en stalbedekking betalen. Als het op het geld aankomt wil ik best tegemoet komen hierin, ik wil natuurlijk het liefst met een goed gevoel weg gaan i.p.v. met onenigheid over 100 euro...
De betaling is idd altijd contant en nooit via overmaken of bankrekeningen..

Vjestagirl schreef:Daarbij is het (zoals ik al zei) iets wederzijds. Als er een bokker vandaag een topic zou openen dat ze per 1 juni weg moet van haar stalling (zonder contract) staat heel bokt op zijn kop en roept iedereen om het hardst dat ze naar de rechtswinkel moet gaan of haar rechtsbijstandsverzekering moet bellen. Maar zodra het gaat om iemand die weg wil van haar stalling dan moet alles maar kunnen en is de pensionhouder de sjaak.
Helemaal mee eens!
Over de betaling van het stalgeld daargelaten.