[MD] Hevig hengstig of teken van onderdanigheid?
Vandaag is het precies 2 maanden geleden dat Wimbledon bij ons op stal kwam.
Isabel zie ik niet meer sproeien, maar het heeft wel zo'n 6 weken geduurd.
Het is dus echt geen hengstigheid geweest, want ze liet hem niet bij zich komen.
Het begint iets beter te gaan. Ze staan nu met een tussenruimte van een meter samen in de uitloop te soezen. Alleen als Wim begint te lopen richting Isa, dan gaan de oren weer in de nek en draait ze zich om.
Als ik Wim zie, dan is het echt een lange slungel die eens lekker wil ravotten, maar Isa heeft daar gewoonweg geen interesse in.
Met het voeren van een "snack" moeten we nog uitkijken, want Wim probeert zich alles toe te eigenen en dan sta je dus tussen 2 paarden in die met de oren in de nek naar elkaar staan kijken.
Wim is zowieso een grote hongerlijer: hij lag van de week op zijn knieen onder de omheining door om bij een grassprietje aan de andere kant te komen. Bovenover gaat hij niet meer, aangezien we de schrikdraad verhoogd hebben (wij waren helemaal niet berekend op een paard van zeker 1.65m
).Hij gaat ook gerust in de deuropening staan van Isabel om daar het hooi mee op te eten.
Ik weet eigenlijk niet hoe Isa zich dan gedraagt, of ze tegen de achterwand staat of rustig mee-eet (ik vermoed het eerste), want op het moment dat ik de poort opendoe, dan komt hij meteen naar mij toe.
Ik zie Isa de oren nog steeds in de nek doen als hij langsloopt. Ik moet soms echt uitkijken en zeggen: Denk eraan dat ik naast je sta en je niet per ongeluk in mij bijt!
Ik vraag me werkelijk af hoe lang dit nog gaat duren. Het sproeien is nu dus over, maar Isabel accepteerd Wimbledon dus nog steeds niet.
Is natuurlijk niet gemakkelijk als je 14 jaar lang de baas bent geweest op wei en een ander die groter en sterker is komt de boel even overnemen, maar ik dacht dat paarden daar normaal gesproken niet zo moeilijk over deden en zich daar vlugger bij neerleggen in de trant van: OK, jij bent sterker. Dan ben jij nu de baas. Klaar!
Of komt het gewoon door de combi merrie-ruin? Ik dacht eigenlijk ook dat ruinen lief waren naar merries, maar dat valt vies tegen.
. Ze is dus echt niet de baas. Wat ze vroeger dus wel altijd is geweest. En dat valt haar waarschijnlijk best hard. En daarom denk ik dat ze zo lang zuur blijft. Dat zal niks meer met Cheyenna te maken hebben.
.
.