Tips voor mooie dikke staart?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lovehannah

Tips voor mooie dikke staart?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-10 19:41

Hi,
Ik heb een 4 jarige KWPN merrie. En haar staart is nogal dun. Nou heeft ze deze winter ook erg last gehad van het verharen. (jeuken)
En er lieten dus huidschilfers los, ook bij de staart, en dat nam ook nogal wat haar van de staart mee.
Dus heeft iemand tips, om d'r weer een mooie dikke staart te geven? (geen extesions iod)

troi

Re: Tips voor mooie dikke staart?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:44

Invlechten! Iedere week losmaken, anti klit erin, doorborstelen en vervolgens die vlecht er weer in. Schijnt heel goed te werken..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:47

Invlechten werkt idd heel goed. Maar ik zou daar even mee wachten tot het najaar. Zo'n vlecht in de staart is heel irritant als ze vliegjes ermee moeten wegjagen enzo ;) Tot dan zou ik er niet teveel aan zitten, niet teveel kammen en alleen voorzichtig uitpluizen zodat er niet teveel haren meekomen.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:50

De staart regelmatig knippen, dan blijft de onderkant ook mooi dik.
En vooral zo min mogelijk erin zitten met borstels!

Ik was de staart een keer in de week, daarna heel veel antiklit erin en uitpluisen met je handen. Ik gebruik zelf ook antiklit voor mensen, dat droogt het haar niet zo uit.

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 19:51

De staart inderdaad regelmatig recht afknippen,zomaar mini puntjes. Dan oogt ie ook al veel voller!
En inderdaad zo min mogelijk kammen.

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:01

Had ook ergens gehoord elke dag afspuiten met alleen koud water?
weet niet of het waar is....

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:20

zo min mogelijk aanzitten zoiezo!
vitamine B misschien? ;) (alles wat bij de mens helpt, werkt ook bij de paardjes ;) )
dat houdt dr haren ook meer vast en kan ze eventueel dikker maken ;)

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:28

PP ->> VSW

Rowan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:34

amber2202 schreef:
zo min mogelijk aanzitten zoiezo!
vitamine B misschien? ;) (alles wat bij de mens helpt, werkt ook bij de paardjes ;) )
dat houdt dr haren ook meer vast en kan ze eventueel dikker maken ;)

Vitamine D is goed voor je haar :o

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 23:39

Stalgenote vlecht ook altijd in en gebruikt 1 of andere speciale olie. Naam ontgaat me even :o

hafrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:54

Niet te veel uitborstelen en als ze gaat schuren door de losse schilvers en haren wassen met betadine shampo. Werkt bij mij haf super!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:58

Of je gebruikt wonder olie! bij mensen schijnt het goed te werken. Miss bij paarden ook

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:37

Afblijven en afwachten. Afblijven omdat een staart snel dunner wordt als 'm vaak borstelt en afwachten omdat de staartharen maar ongeveer 12 cm per jaar groeien, helaas...

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:42

Mijn merrie heeft ook een dikke staart daar doe ik ook niks aan. Af en toe wat magic gel er in dat ontklit zogoed dat een borstel niet nodig is. Klitten glijden er zo uit!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:45

elke keer als je, je paard gewassen hebt en de staart droog is Anti klit erin spuiten wanneer die nog nat is ;) Als die dan opgedroogt is de staart bij een pakken en dan elke keer een plukje na dat je dan een stuk of 6/7 plukjes gepakt heb even met je vingers door gaan en dan weer verder met de volgende plukjes ;) Zo krijg je door elke keer een plukje te pakken en even met je vingers door kammen een mooie staart :). Mijn pony had ook een hele dunne staart en deed daar ook elke keer dat bij, op een gegeven moment word die dan wel dikker! ;) En natuurlijk goed onderhouden!

Invlechten heb ik ook een keer gedaan bij mijn pony ik kan je vertellen dat word niet mooi als de staart echt dun is! dan is het vlechtje heel klein en dun en worden de krullen als maar kleiner ;). Dan krijg je een echte pluis staart en staat het niet meer mooi bij het geheel van het paard :).
Heb je misschien een foto van de staart van je paard?

tootje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:49

Ik doe er ook zo min mogelijk aan.. (fries met een hele dikke staart) wel goed de punten bij houden en bij knippen maar verder doe ik er niets in ..

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:55

Iedereen vraagt altijd hoe het komt dat al mijn paarden een dikke start hebben/krijgen :D

Mijn tips:

1. Regelmatig bijknippen!!!
2. Goed korthouden tot net onder de hak (springen) of halverwege het pijpbeen (dressuur).
3. 2 x per week cowboy magic of andere goede antiklit erin.
4. Iedere dag uitborstelen MAAAAARRR van onder naar boven!!!!
Dus met de hand de stukjes vasthouden zodat er geen haren uitgetrokken worden en verloren gaan.

Tot slot: Tip coor een mooie dikke/volle staart op concour, wassen en 3 tot 4 vlechten erin,
volgende dag uitborstelen en binnenin de staart en de buitenkant wat glanshaarlak sprayen!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 12:59

halverwege pijpbeen vind ik een beetje kort voor de dressuur! :oo ik vind tot de kogel mooi lang vooral wanneer je hem dik wilt hebben laten zien! Vind dat er net wat mooier uit zien dan z'n korte staart in de dressuur!

Wietse_07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 15:43

listiglistje schreef:
Iedereen vraagt altijd hoe het komt dat al mijn paarden een dikke start hebben/krijgen :D

Mijn tips:

2. Goed korthouden tot net onder de hak (springen) of halverwege het pijpbeen (dressuur).
Dus met de hand de stukjes vasthouden zodat er geen haren uitgetrokken worden en verloren gaan.

Tot slot: Tip coor een mooie dikke/volle staart op concour, wassen en 3 tot 4 vlechten erin,
volgende dag uitborstelen en binnenin de staart en de buitenkant wat glanshaarlak sprayen!

Vind ik nog al erg kort ook hoor, dan is het net een veulen staart.. Zie in je profiel ook ver afgeknipten staarten, vind iets langer toch mooier! :j

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:09

Wietse_07 schreef:
Vind ik nog al erg kort ook hoor, dan is het net een veulen staart.. Zie in je profiel ook ver afgeknipten staarten, vind iets langer toch mooier! :j

Even een note, die vos in mijn profiel is daar op de foto's pas 2 jaar oud en > 1.72 m, geen wonder dat die daar een te korte staart heeft ;)
De bruine is wel volwassen....recent filmpje onderschrift van de vos, is tot halverwege het pijpbeen.

Echt hele mooie volle staarten en daar gaat het hier toch over? Over hoe je die kweekt :D
Vriendin van mij deed het ook altijd zo en die had ook altijd mooie volle staarten :j
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 17-05-10 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:14

listiglistje schreef:

Mijn tips:

phoeeee wat een werk. Dat doe ik er echt allemaal niet aan.
ik doe hooguit 2 keer per maand dat magic gel er in en verder doe ik er niks aan.
mijn merrie der staart :D http://smg.photobucket.com/albums/v641/ ... g&newest=1

_Joyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 21:23

Niks aan doen, mijn paard had ook een dunne staart. Maar nu heeft hij hem dikker gekregen. Alleen door niet te borstelen, maar alleen uitpluisen. Ook vaak wassen en bijknippen.

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:23

Mijne heeft ook een dunne staart wil ook graag weten hoe ik hem dikker krijg!

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 18:26

Gewoon afblijven, niet borstelen. Ik heb een 3 jarige fries, borstel de staart een maal in de zoveel tijd door. (2, 3 weken en dat is al veel)
Je moet zijn staart met 2 handen vast houden!!!!
Wel de dode puntjes eraf knippen! +:)+

Nynke_c

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 10:46

Gewoon goed bijknippen, niet borstelen en af en toe uitpluizen werkt prima bij mijn paardje :)