Zilvershampoo, dat heb ik sowiezo voor dr witte staart tegen de gele gloed en werkt op de witte voet ook prima, al was ik haar hooguit 2 keer per jaar ofzo .
Zilvershampoo in de supermarkt/drogisterij, betadine kun je daar ook kopen, maar ook wel bij de apotheek, dierenarts enz., groene zeep en biotex ook bij de supermarkt.
nestorpony
Geplaatst: 09-05-10 09:09
baby shampoo, betadine shampoo maar gewoon haarshampoo werkt ook! je kunt zelfs vanish enz. gebruiken zilvershampoo is ook heel goed
ik ben normaal gesproken een beetje een meelezer overal. Heb nog niet echt een idee hoe dat allemaal werkt hier op bokt. maar vraag me nu toch wel iets af. Als het gaat om verzorging, wassen etc. komen allemaal adviezen voorbij als afwasmiddel, vanish en ja ook terpentine heb ik gehoord bij de goudvistinker...
Wassen jullie je eigen haar ook met dit soort spul? Ook paardenhaar/huid is gevoelig voor chemische troep.
Denk nu niet dat ik alleen de "dure paardenshampoos" gebruik. Nee hoor, milde shampoo's voor mensen kunnen best. Zolang je maar goed naspoelt, zodat je geen iritaties krijgt (net als wij mensen onze haren goed moeten uitspoelen)
En helaas is het zo dat sommige "witte" paardenbenen/staarten nooit echt spierwit worden, omdat ze nou eenmaal niet echt spierwit zijn.
Ja, ik vraag me ook wel af of paarden nou tegen alle shampo`s kunnen. Ik denk dat ik maar gewoon van die baby shampoo ga halen. Dat kan niet kwaad, toch"?
Sita_
Geplaatst: 09-05-10 09:21
Die chemische troepjes als vanish, afwasmiddel, of zelfs chloor , komen bij mijn paard echt niet in de buurt.. Ik ben iets te zuinig op dat tere huidje..
Biotex gebruik ik alleen bij mok of toen mijn paard een nare hoefwond had, om te ontsmetten..
Ik geef liever wat meer centen uit aan een goede paardenshampoo dan dat mijn 'eigen' shampoo gebruik. Paardenhaar is gewoon heel anders van structuur dan ons haar... Er bestaat niet voor niks paardenshampoo..
Babyshampoo kan inderdaad geen kwaad... Dat gebruik ik soms ook wel eens..
Melia
Geplaatst: 09-05-10 09:22
Nee ik denk het haast niet, maargoed.... elk paard reageert weer ergens anders op. Zo kan ik bijv. niet tegen de Andrelon shampoo. Kwestie van uitprberen. Ik zou dan in ieder geval met paardenshampoo of 'mensenshampoo' beginnen. @Sita_: Ben ik met je eens . Zou ik liever ook niet doen, betadine moet je ook niet té vaak doen want dan droogt het uit. Biotex hebben wij toen ook een keer gebruikt voor een wondje aan het been en dat werkte meteen. Maar anders, nee liever niet.
Ikzelf moet altijd mijn Tinker wassen, dus Zwitsal voldeed niet echt als ze wit moest zijn voor keuring of wedstrijd. Vandaar dat ik een kast vol heb met (dure) shampoo's en conditioners..
Haha, heb met hemelvaart wedstrijd dus ze moeten wel wit zijn!!
Sita_
Geplaatst: 09-05-10 09:30
Je kan trouwens ook bij de drogist van Swarzkopf ofzo oude mensen shampoo kopen.. Van die paarse shampoo, is precies zilvershampoo, dat werkt ook wel goed, het is niet zo duur en zo worden de voetjes ook goed wit..
ik gebruik voor het lijf van mijn paard wel paardenshampoo. in de zomer tea tree shampoo van Grand National. Werkt ontsmettend met t oog op de vliegjes in de wei. De staart doe ik gewoon met mensenshampoo, en dan niet te dicht bij de staartwortel komen... de witte benen doe ik, als het echt erg vies is, met biotex. Ik heb ook speciale witte benenspul van divoza. in een sprayflacon zit dat. is groen als je het erop spuit, maar wordt blauw op het been. alienspul noem ik t Gebruik nu ff de biotex omdat die nog aangebroken was en dus als eerst op moet