paardenspullen uitlenen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marleenmeer

paardenspullen uitlenen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 20:53

Hallo bokkers,

Ik heb weer eens wat wijze atvies van jullie nodig :D

Ik heb een verzorgpaard waar ik ook les op rij en sinds een half jaar rijd er ook een ander meisje op (het zusje van mijn vriendin) en in de les rijd ze de eerste les en ik de 2e les en dan gebruikt ze mijn eigen spullen gewoon want dan ben ik er bij en rij ik zelf ook op die paard maar nou mocht ze laatst een keertje vrijrijden op een zaterdag en toen zij ik tegen haar pak nu je eigen dekje maar en peesbeshermers maar en toen had mijn vriendin (haar zus dus) dat tegen de eigenaar gezegt van dat ze niet mijn spulle mocht gebruiken als ik er niet bij was en toen zij de eigenaar dus dat dat belachelijk was omdat ik haar spullen ook gebruik maar als eigenaar van een paard vind ik dat ook wel logisch. Maar laatst is dus me tasje van me peesbeschermers gemolt het leek wel of er iemand met een schaar in geklipt had het was zo recht en ik was vet blij met dat tasje want dan hoef ik me peesbeshcermers niet op de vouwen anders raak ik iets er van kwijt ofzo. en dan denk ik het begint met een tasje en straks is het iets groots of duurs. Maar ik denk dat dat zusje van mijn vriendin dat heeft geaan omdat zij altijd op dat paard rijd smane met mij. Maar nou zit er iets dwars want moet ik wel mijn spullen uitlenen of niet?

Hoop dat jullie mijn verhaal een beetje snappen :o

Groetjes

Marisje76

Re: paardenspullen uitlenen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 20:58

snap het helemaal,
mijn bijrijster gebruikt bij mijn paard gewoon mijn spullen, daar hebben we afspraken over. als ze bv zelf dekje of zo zou kopen zou ik die ook niet gebruiken maar het is maar net hoe je het afspreekt. gewoon samen met het meisje goede afspraken maken wat ze wanneer wel en niet mag gebruiken en waarom.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 06:42

Mijn ervaring is dat je alleen maar spullen kwijtraakt (of kapot terugvind) nadat anderen het gebruikt hebben.

original_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 19:33

ik weet niet wat voor spullen je allemaal hebt, maar als het om dekjes & peesbeschermers gaat zou ik ze gewoon thuis bewaren.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 11:13

Thuis bewaren of ergens in een afgesloten kast neerleggen.

Vind het verder niet zo netjes om dat meisje op bokt van het slopen van je tasje te beschuldigen, en ik vraag me ook af wat het nut is als twee mensen achter elkaar op hetzelfde paard les hebben. Maar dat terzijde.

marleenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 17:18

hestejente schreef:
Thuis bewaren of ergens in een afgesloten kast neerleggen.

Vind het verder niet zo netjes om dat meisje op bokt van het slopen van je tasje te beschuldigen, en ik vraag me ook af wat het nut is als twee mensen achter elkaar op hetzelfde paard les hebben. Maar dat terzijde.

Nou ik beschuldig haar niet want het kan iedereen gedaan hebben maar zij is de enige samen met mij die het gebruikt dus. Maar ja het is gewoon les waar ook veel beginnersrijden ik ben de meest evaren maar ze doet 2 lessen en heeft niet veel pony's van daar en die pony is de enige grote:S Maar eerst was ik gewoon als enige op hem in de les dat vind ik veel fijner en leuker dan kan je ook zelf op en af zadelen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:21

marmaster schreef:
Maar ik denk dat dat zusje van mijn vriendin dat heeft geaan

Wat zeg je dan wanneer je iemand wél ergens van beschuldigt? :?

marleenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 17:23

hestejente schreef:
marmaster schreef:
Maar ik denk dat dat zusje van mijn vriendin dat heeft geaan

Wat zeg je dan wanneer je iemand wél ergens van beschuldigt? :?

Geen idee ik heb ook geen idee hoe je dat moet zeggen:S

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:27

Uit ervaring weet ik dat dit soort tasjes vrij simpel stuk scheuren. Het lijkt dan inderdaad alsof iemand het stuk geknipt heeft omdat de lijn kaarsrecht is. Misschien is het tasje wel gescheurd toen jij de peesbeschermers erin had gestopt en daarna het tasje dicht hebt gemaakt. Ik zou in ieder geval heel voorzichtig zijn met je 'beschuldiging'.

marleenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 17:28

HelgaV schreef:
Uit ervaring weet ik dat dit soort tasjes vrij simpel stuk scheuren. Het lijkt dan inderdaad alsof iemand het stuk geknipt heeft omdat de lijn kaarsrecht is. Misschien is het tasje wel gescheurd toen jij de peesbeschermers erin had gestopt en daarna het tasje dicht hebt gemaakt. Ik zou in ieder geval heel voorzichtig zijn met je 'beschuldiging'.

Nou nee want ik kan precies zien wie ze er in doet want zij doet ze er anders in dan ik. Dus zelf heb ik het niet gedaan

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:29

En dus blijf je haar nog steeds beschuldigen, en blijft het nog steeds niet netjes om dat op bokt te doen :x

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 17:33

marmaster schreef:
HelgaV schreef:

Nou nee want ik kan precies zien wie ze er in doet want zij doet ze er anders in dan ik. Dus zelf heb ik het niet gedaan

Maar ook op jou manier zou het tasje spontaan kunnen scheuren...

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:29

Ik leen mijn spullen wel uit maar dan alleen aan bekende niet aan een wild vreemde ofzo.
Zou me niet druk maken om een tasje die dingen gaan zo snel kapot kan ook bij je zelf gebeurt zijn dat je het niet opgemerkt hebt.
Anders gewoon je spullen mee naar huis nemen en meenemen als je gaat rijden

marleenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-10 19:30

rossebol schreef:
Ik leen mijn spullen wel uit maar dan alleen aan bekende niet aan een wild vreemde ofzo.
Zou me niet druk maken om een tasje die dingen gaan zo snel kapot kan ook bij je zelf gebeurt zijn dat je het niet opgemerkt hebt.
Anders gewoon je spullen mee naar huis nemen en meenemen als je gaat rijden

Nou me spullen mee nemen doe ik niet want heb daar een eigenkast dus daar kan ik zo een slot op laten zetten

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:31

ik zou je spulletjes lekker mee naar huis nemen!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:32

als je niet wil dat ze het gebruikt neem je het toch mee naar huis??
toen ik eerder ook bijrijdpaarden had deed ik dat ook met de spullen die ik niet wilde uitlenen. net zo makklijk!!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:33

dan zet je er toch een slot op...

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 19:56

inderdaad dan gewoon een slot op je kast als het je eigen kast is.
Zie het probleem niet zo

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:04

een slotje erop doen dus !!
bij de bouwmarkt heb je ook van die hangsloten, werkt ook fijn moet je alleen het sleuteltje niet kwijt raken .

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 13:08

Toen ik nog verzorgde, gebruikte ik de spullen van de eigenaar. Soms kocht ik weleens een dekje oid en dan reed ik daarmee, maar de eigenaresse ging echt niet met mijn spullen rijden..
Vind het ook een gekke redenatie eigenlijk.

Zou idd goede afspraken maken over het uitlenen en anders je spullen meenemen als je erheen gaat en later weer mee terug naar huis nemen.

andrewmelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 17:36

als me vriendinnen ze willen lenen, moeten ze het uiteraard netjes terug leggen, en dat doen ze altijd.

Jitske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 16:34

ik zou je spullen niet uitlenen, je raakt ze alleen maar kwijt.
En als je er dan wat van zegt, zeggen ze 'dat heb ik niet gedaan'

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 17:02

marmaster schreef:
Nou me spullen mee nemen doe ik niet want heb daar een eigenkast dus daar kan ik zo een slot op laten zetten

Doe dat dan.. ;) .

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 07:19

Mijn verzorgster gebruikt ook mijn spullen, maar zij is er gelukkig zuinig op. en heb er maar 1, dus als er iets stuk is weet ik wie het gedaan heeft... vind t trouwens niet meer dan normaal dat zo iemand je spullen gebruikt.

maar als ik je verhaal zo lees, vind ik het raar van de eigenaren dat ze zeggen dat JIJ je spullen maar moet uitlenen... het is toch hun paard, dan gebruikt dat meisje toch ook hun spullen!! lijkt me... en als je een kast hebt die op slot kan, doe dat dan :) dan kan ze er sowieso niet stiekem mee rijden...

marleenmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 08:51

djuulsie schreef:
Mijn verzorgster gebruikt ook mijn spullen, maar zij is er gelukkig zuinig op. en heb er maar 1, dus als er iets stuk is weet ik wie het gedaan heeft... vind t trouwens niet meer dan normaal dat zo iemand je spullen gebruikt.

maar als ik je verhaal zo lees, vind ik het raar van de eigenaren dat ze zeggen dat JIJ je spullen maar moet uitlenen... het is toch hun paard, dan gebruikt dat meisje toch ook hun spullen!! lijkt me... en als je een kast hebt die op slot kan, doe dat dan :) dan kan ze er sowieso niet stiekem mee rijden...

Ja er was altijd 1 dekje die aleen voor dat paard was dat gewoon van die eigenaar was maar toen de vorige verzorgers en ik eigen dekjes gingen kopen heeft ze dat dekje weg gehaaltt omdat die niet meer werd gebruik :n

En die slot daar word al aangewerkt!

En wat iemand anders ook eerder had voorgesteld is om gewoon af te spreken wat ze wel en niet mag gebruiken en ik heb wel 1 setje die ze dan kan pakken dus dat ga ik snel afspreken met haar en dan hoop ik dat het goed word!