Misschien gaan mijn ouders en ikzelf binnenkort in het huis van mijn grootouders wonen. Aan dat huis is een grote tuin, kippenren en een stuk bos verbonden. Ik durf er geen getal op te kleven, maar -zonder het huis en de ruime voortuin- denk ik dat er zeker 1000 m² overblijft. Ik heb onlangs laten vallen dat mijn paard dan misschien wel aan huis zou kunnen staan (+ een maatje dan).. En ook mijn moeder vond dat een goed idee. Nu, er is nog niets zeker, maar mocht het ooit zo ver komen, waar moet ik dan allemaal rekening mee houden en wat zou het in totaal dan ongeveer kosten? Toch altijd wel handig om daar op voorhand al een aardig plaatje van te hebben. Heb intussen reeds verschillende websites afgeschuimd, maar erg wijs wordt ik daar niet van.
Ook zit ik met de 'stomste' vragen, zoals: is een elektrische drinkbak beter dan een ruime ton die dagelijks wordt bijgevuld? Want dan moet er ook een rechtstreekse verbinding gemaakt worden, wat toch ook weer bij de kosten optelt. Hoe vaak mag een paard per week in de trailer? Aangezien er uiteraard geen plaats zal overblijven om een eigen rijbak te laten plaatsen, zal ik toch regelmatig op verplaatsing moeten gaan.
Indien mogelijk zou ik graag foto's zien van jullie stallen aan huis, ook van de binnenkant. Als het mag uiteraard
..De dingen waaraan ik zelf reeds heb gedacht die er zéker moeten zijn:
- 2 stallen incl. bodembedekking ed.
- opbergplaats voor alle spullen, voer en stro
- mestopslagplaats
- de hele boel laten afzetten + elektriciteit erop
Er zijn vast nog dingen die ik vergeten ben!
Graag hulp voor het verwezenlijken van een droom